Forberedelse til race - Part 2
Fra : Pein

Dato : 05-04-02 20:42

Vi er nogle stykker der i morgen sætter kurs mod Sverige, for at køre Enduro
mod de seje.

Rittig skrev tidligere, at det ikke var smart af mig, at lave en sætter af
stemplet en uge før, men een ting er dog smart - man kan nå meget på en uge.
Maskinen blev klar, og er nu allerede smadret igen!

I aften var jeg lige ude at lunte lidt rundt på de lokale offroad spor, for
at køre det nye stempel lidt til. Bedst som der går ud ad en plantagevej,
siger det BANG BANG BANG BANG BANG fra bagenden.
Jeg klodser alt, og konstaterer at det er lykkedes mig at køre en jernstang
i baghjulet. Ca. 40 cm. lang og ret kraftig.
Een ting er at l*rtet er punkteret - intet problem.
Værre er det, at den sk*de jernstang har smadret alt plastik rundt om
baghjulet, specielt inde ved dæmperen, så nu har batteriet ikke noget at
sidde fast på. *#%§@&?#

Jeg vil nu prøve med gaffa, gaffa og mere gaffa, men sådan en maskine får
altså klø på et endurospor, så stumperne skal sidde ordentligt. Og et
batteri er tungt, sådan at have hængende ud i luften i noget tape
Måske skulle man pakke den så meget ind i gaffatape, at ligegyldigt hvor
meget man smadrer, så får man det hele med hjem?

Nå - jeg har travlt. Skal jo også lige skifte dæk og slange.
Og det bliver også dyrt - igen igen.

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-04-02 21:47

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
uge.
> Maskinen blev klar, og er nu allerede smadret igen!

Du er godtnok hurtig...

> Jeg vil nu prøve med gaffa, gaffa og mere gaffa, men sådan en maskine får
> altså klø på et endurospor, så stumperne skal sidde ordentligt. Og et
> batteri er tungt, sådan at have hængende ud i luften i noget tape

Kan man tage batteriet af cyklen uden at pærerne springer? Hvis det kan lade
sig gøre, så gør det! Ellers falder det nok bare ud på det værst tænkelige
tidspunkt. En hurtig opringning til Cross Jan eller en anden DT ekspert
burde kunne give svaret.

> Måske skulle man pakke den så meget ind i gaffatape, at ligegyldigt hvor
> meget man smadrer, så får man det hele med hjem?

Hmmmm... Ikke nogen dårlig ide! Jeg har sprøjtet 329 ind i så meget WD-40 at
den vil være en fryd at køre i skoven nu - den glider bare af, når den
rammer træerne.

> Nå - jeg har travlt. Skal jo også lige skifte dæk og slange.
> Og det bliver også dyrt - igen igen.

Dyrt? Ha! På turen skal jeg underholde med anekdoter fra onsdags indkøbstur
i en lånt (svogers) Skoda Octavia - du ved, den som nu er ved at få ny
kobling og gearkasse.

Rittig
(Også forfulgt af uheld)

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 05-04-02 22:26

> Jeg vil nu prøve med gaffa, gaffa og mere gaffa

hvad med nogle strips der er sat sammen ?
mvh
bo thomsen