bestilling af dæk til denne sæson
Fra : TK

Dato : 05-04-02 18:24

For nogen tid tilbage var der fælles bestilling af dæk her på newsgrouppen.
Vist nok arrangeret at Jørum.

Er der stadigvæk noget tilsvarende, og kan man stadigvæk nå at få en
bestilling med?

VFR'eren mangler nemlig nye sutter til den forestående sæson.

Vi ses på asfalten
Tue VFR 750

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-04-02 18:38

On Fri, 5 Apr 2002 19:24:02 +0200, "TK" <send2tk@hotmail.com> wrote:

>For nogen tid tilbage var der fælles bestilling af dæk her på newsgrouppen.
>Vist nok arrangeret at Jørum.

Stakkels mand,det er ikke småting han bliver kaldt.Han hedder altså
Jørund Seim...Jeg tror ikke du skal regne med så meget der,han får dæk
sponsoreret af Metzeler i denne sæson.

>Er der stadigvæk noget tilsvarende, og kan man stadigvæk nå at få en
>bestilling med?

Næh,det er der vist ikke,men du er da velkommen til at starte noget
selv.Men iøvrigt kan det næppe være det helt store der er at spare på
fællesindkøb, hvis du f.eks kigger hos Reifenversand,så er det
allerede ret billigt i sig selv og de sender til DK

>VFR'eren mangler nemlig nye sutter til den forestående sæson.

Tag et kig på :

http://www.reifenversand.com/

>Vi ses på asfalten

Næppe.....Men man ved aldrig )

-M

Fra : james

Dato : 05-04-02 20:25

> hvis du f.eks kigger hos Reifenversand,så er det
> allerede ret billigt i sig selv og de sender til DK

Jeg har været der, men de havde ikke "mine" dæk. Jeg har skrevet for at spørge
om de findes alligevel i sortimentet, men de har foreløbig ikke svaret.....

-james

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-04-02 20:30

On Fri, 05 Apr 2002 21:25:18 +0200, james <airthy@post5.tele.dk>
wrote:

>Jeg har været der, men de havde ikke "mine" dæk. Jeg har skrevet for at spørge
>om de findes alligevel i sortimentet, men de har foreløbig ikke svaret.....

Jeg tror ikke de svarer på mails forfattet på engelsk som tidligere
beskrevet her,Mikkel C har en forespørgsel afsted på tysk så må vi se
om det er bedre.Men ellers er der også andre tyske...

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-04-02 11:23

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<siurau4kq2jkbjjq1uvfhcqfq4q24t81mp@4ax.com>...

> Jeg tror ikke de svarer på mails forfattet på engelsk som tidligere
> beskrevet her,Mikkel C har en forespørgsel afsted på tysk så må vi se
> om det er bedre.Men ellers er der også andre tyske...

Næh, ikke noget endnu :-/ Men hva', de 3Kkr. kan de vel tjene nemmere på
tysker.

Iøvrigt heller ikke noget fra Wilhelmsen - dem tror jeg lige jeg spørger
igen.

--
Mikkel

Fra : N/A

Dato : 07-04-02 19:32

Fra : Kenneth T

Dato : 07-04-02 19:32

Jeg var lige nede hos Wilhelmsen i går (Lørdag) og der havde de åbent hus
med så mega mange besøgende at det var svært at finde et sted at smide
bilen.
Der var også bus med hjelme i, telte med tøj samt en pølsebod, så der
manglede skam ikke noget.

Fandt forøvrigt en AGV Q3 hjelm nedsat til 59Euro (450kr)

Så de har nok haft lidt travlt med forberedelser i et stykke tid.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-04-02 07:38

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<9rjtau0ftl9v4e7uegp9e7kao4ucakq9sc@4ax.com>...

> Det tog godt nok også nogle dage før der kom svar fra Wilhelmsen,de
> undskyldte dog den lange svartid...Søren kunne måske ringe derned for
> dig ??

Jeg sendte dem endnu en mail i går, og så er der kommet hul igennem

De oplyser desværre (efter samtale med Michelin) at 150/60-17 ikke bliver
lavet længere i Race Soft compound. Men jeg kunne da få et Pilot Sport

Det hænger nok meget godt sammen med de historier om et nyt Pilot Race dæk
der skulle komme i år, så nu skal restlagrene sælges. Øv.

Nå... Gode dyr er rådne, så jeg spurgte til priser på D207GP og om de evt.
kunne anbefale nogle Metzler dæk. Jeg er snart villig til at prøve hvad
som helst bare prisen er rigtig

Skrev iøvrigt på engelsk, de svarede tilbage på tysk og jeg svarede igen
på engelsk. Jeg er rigtig multietnisk i dag.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-04-02 07:59

On 09 Apr 2002 06:38:14 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Jeg sendte dem endnu en mail i går, og så er der kommet hul igennem

Ihærdighed belønnes...

>De oplyser desværre (efter samtale med Michelin) at 150/60-17 ikke bliver
>lavet længere i Race Soft compound. Men jeg kunne da få et Pilot Sport

Tak - men nej tak ?

>Det hænger nok meget godt sammen med de historier om et nyt Pilot Race dæk
>der skulle komme i år, så nu skal restlagrene sælges. Øv.

Aha - Det passer jo også fint med at de dels er billige og dels er
udgået hos Reifenversand ja....

>Nå... Gode dyr er rådne, så jeg spurgte til priser på D207GP og om de evt.
>kunne anbefale nogle Metzler dæk. Jeg er snart villig til at prøve hvad
>som helst bare prisen er rigtig

GP'erne går du ikke helt galt i byen med.Metzeler så tror jeg et
fornuftigt valg vil være enten Sportec eller Rennsport gade,Rennsport
Race er måske nok optimalt men kan gå hen og blive rigelig dyrt.Du
kunne sende en mail til Metzeler,de svarer nogenlunde hurtigt fra
deres race-afd. og kan kommunikere på engelsk

>Skrev iøvrigt på engelsk, de svarede tilbage på tysk og jeg svarede igen
>på engelsk. Jeg er rigtig multietnisk i dag.

Samme procedure jeg bruger,mange tyskere kan godt forstå engelsk evt
ved at låne lidt bogstaver til overs fra tysk mesterskab i
staveplade,men har lidt aversion mod at skrive eng. - lidt ligesom mit
tyske )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-04-02 09:05

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<np35bu8nrqm91ltq4c49kcqs22ubhjc14v@4ax.com>...

> Ihærdighed belønnes...

Hæ, ja det var vist efterhånden ved at udvikle sig til stædighed.

> Tak - men nej tak ?

Exactly. Faktisk ville der være en del fornuft i at købe et par Pilot
Sport og smide dem på nu. De er en del bedre i det stadig forholdvis kolde
vejr, og så gemme "race" dækkene til der bliver sommer.

Men nu er det efterhånden længe siden jeg holdt op med at lytte til
fornuften

> [...]
> kunne sende en mail til Metzeler,de svarer nogenlunde hurtigt fra
> deres race-afd. og kan kommunikere på engelsk

GPerne skulle være det sikre valg eftersom mange andre kører med dem (kald
mig bare lemming
Metzler er for mig ganske ukendte, men hvis der nu lige er et knaldtilbud
på nogle af de modeller du nævner så tror jeg da næsten de skal prøves.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-04-02 09:50

On 09 Apr 2002 08:04:45 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>GPerne skulle være det sikre valg eftersom mange andre kører med dem (kald
>mig bare lemming

Flemming ? )

>Metzler er for mig ganske ukendte, men hvis der nu lige er et knaldtilbud
>på nogle af de modeller du nævner så tror jeg da næsten de skal prøves.

Sportec er deres nye sports-gademodel,har fået fin kritik,Rennsport
gade er fortrinsvis et race/TD - orienteret dæk,Rennsport Race er
(surprise) det hotte racedæk (semislicks) i øjeblikket og findes i
forskellig compunds,men det er måske lige i overkanten,det sutter i
regnvejr (et tørvejrsdæk faktisk),og er lavet til forholdsvis få heat
cycles.Iøvrigt slet ikke sikkert det er på jeres liste,jeg er lidt
usikker på om det er gadegodkendt/mærket ?!?

Reifenversand har "tilbud" på Sportec i øjeblikket,du kan læse lidt om
det her :

http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/dec01/tire.htm

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 07-04-02 00:28

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
>Jeg tror ikke du skal regne med så meget der,han får dæk
> sponsoreret af Metzeler i denne sæson.
Jeg kan anbefale Sports-MC for levering av dekk i DK.

Det eneste jeg kan klare, er brukte Metzeler Rennsports i 120/70 og 180/55
til en billig penge. Jeg skifter dekkene etter 2/3 til 1 dags banekjørsel =
3-5 "heat cycles".

JS

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 07-04-02 17:52

TK wrote:

> Er der stadigvæk noget tilsvarende, og kan man stadigvæk nå at få en
> bestilling med?

Ellers kan du altid bestille hos os - http://www.sports-mc.dk

Vi sælger primært Metzler, Pirelli og Michelin - Dunlop kan skaffes,
Bridgestone fører vi ikke! Alle modeller kan skaffes men ikke alle er på
hjemmesiden.

Priserne er meget konkurrencedygtige og levering sker typisk inden for 7 dage.

Venlig hilsen,
Claus Bernth

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40