Må vi dette ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 05-04-02 17:16

Hej igen

Jeg skrev i en tråd længere nede, om et firma, der ikke ville betale for et
produkt, som vi har udviklet til dem, samt
at det endte med at vi nok skal have en advokat til at se på det :( selv om
det ikke er noget vi har videre råd til.

Nu sidder vi jo så med et produkt, som er færdig udviklet og klar til brug.
Dette proukt bygger over et koncept
som firmaet er kommet med, og som faktisk bare er et stort branche katalog
hvor man kan finde forhandlere i forskellige
brancher.
Nu vil jeg jo imidlertid ikke bare smide produktet ud, hvis det ender med at
vi ikke får en krone for det, hvilket jeg
dog tror vi gør, men hvis vi ikke gør, er det så tilladt for os at
videresælge produktet som er bygget over dette koncept ?
Eller i givet fald bruge det selv, og se om vi kan tjene penge på det ? Hvis
ikke hvorfor ?

Det var lige et tillægs spørgsmål :)

Med venlig hilsen
Ronni Feldt
rofe@mailme.dk

Fra : Kent Fonager / netco~

Dato : 05-04-02 21:38

Hej Ronni

Så længe du IKKE har videregivet ophavsretten til kunden, er det dig, som
udvikler er har ophavsretten til produktet og koderne bag. Typisk er er det
kunden betaler for, "kun" brugsretten til den udviklede software.

Og ja, jeg vil mene at der IKKE er nogle problemer i, at i selv bruger
produktet, medmindre i har underskrevet en klausul overfor kunder, som gør
at i ikke må udbyde konkurrerende produkter.

Mvh,
Kent Fonager, Netcoders ApS
http://www.netcoders.biz