Støbejerns gryde ¿
Fra : Bufas

Dato : 05-04-02 14:43

Hej !

Jeg har en støbejerns gryde der er "godt brugt" ...

Så nu vil jeg gerne "regenerere" den.... det er vist noget med madolie og
groft salt, men hvordan er det nu lige det er ???

Takker på forhånd for svar

Mange hilsner

Bufas

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Gert

Dato : 06-04-02 15:06

Hejsa

hmm så på et tidspunkt et program i tv , hvor de viste det med stegepander.
og man gør så vidt jeg husker følgende:

sætter pande/gryde på komfuret hælder et godt lag salt i og tænder, og lader
derefter det hele stå og varme op, saltet optager så det evnt gamle
fedstof/skidt der er i bunden, derefter hældes saltet fra (PAS PÅ DET ER
SINDSYGT VARMT !!!!!!!) der efter hældes olie/magarine i og fordeles .

vupti så skulle gryden/panden kunne lidt igen.
jeg mener det er måden at gøre det på.
held og lykke med det, og endnu engang pas på saltet blir MEGET varmt, så ha
en metalbeholder eller lign det kan hældes over i.

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Thïngmand

Dato : 08-04-02 09:03