Rulletekst i bunden
Fra : simon moore højer

Dato : 05-04-02 14:42

Hej
jeg har set spørgsmålet før men kan ikke finde det igen, så nu
stiller jeg det lige igen.
Hvordan får man sin egen tekst til at køre i linien nederst i
browseren(der hvor der normalt står udført, fejl på siden,
mangler 5 elementer osv.)
håber i vil hjælpe mig
PÅ FORHÅND TAK

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Matus

Dato : 05-04-02 14:55

"simon moore højer" <simon@hojer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
> fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud
> og vind luksus webhoteller fra Wannafind

Du får lige hele koden
Hvis du ikke ønsker at brugeren skal kunne redigere i teksten, så sletter du
bare de 3 næst/næst sidste linier.
Du kan også redigere rullehastigheden ved at sætte setTimeout("rul()",100).
En nulværdi får teksten til t fare afsted - en muligardværdi standser den
(næsten) totalt.

Go' fornøjelse

<head>
<title>Rulletekster</title>
<script>
<!--

i=0
function rul(){
B=Besked+" "
forresteDel=B.substring(i,B.length)
bagesteDel=B.substring(0,i)
i++
if(i>B.length){i=0}
window.status=forresteDel+bagesteDel
setTimeout("rul()",100)
}
function skiftBesked(nyBesked){
Besked=nyBesked
}
//-->
</script>
</head>

javascript side');rul()">
<H1>Rullende statuslinie </H1>
Skriv din tekst her:
<input type="text" name="textfield" onKeyUp="skiftBesked(this.value)">

Fra : simon moore højer

Dato : 07-04-02 10:36

Matus wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> En nulværdi får teksten til t fare afsted - en muligardværdi standser den

&gt;
&gt; i=0
&gt; function rul(){
&gt; B=Besked+" "
&gt; forresteDel=B.substring(i,B.length)
&gt; bagesteDel=B.substring(0,i)
&gt; i++
&gt; if(i>B.length){i=0}
&gt; window.status=forresteDel+bagesteDel
&gt; setTimeout("rul()",100)
&gt; }
&gt; function skiftBesked(nyBesked){
&gt; Besked=nyBesked
&gt; }
&gt; //-->
> </script>
> </head>

> javascript side');rul()">
> <H1>Rullende statuslinie </H1>
> Skriv din tekst her:
> <input type="text" name="textfield" onKeyUp="skiftBesked(this.value)">

TUSIND TAK for hjælpen, men jeg kan desværre ikke få det til at virke. den
ligge på www.geocities.com/simonhojer/rulletekst.html

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 14:04

Sun, 7 Apr 2002 09:36:12 +0000 (UTC), skrev simon moore højer
<simon@hojer.net>:

>TUSIND TAK for hjælpen, men jeg kan desværre ikke få det til at virke.

Sæt hele <body....> på en lang linje
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Insider

Dato : 07-04-02 11:46

simon moore højer wrote:

> [...]
> Hvordan får man sin egen tekst til at køre i linien nederst i
> browseren(der hvor der normalt står udført, fejl på siden,

Forget it! It's a real bogus idea. No one wants to see that.

--
Insider