Andet multimedie
bentjuul 3670
transparente billeder i Pagemaker
Fra : Gitte Lynggaard Mads~

Dato : 05-04-02 13:51

Når jeg placerer et billede med transparent baggrund (.gif eller .bmp)i
Adobe Pagemaker 6.5 bliver baggrunden ændret til hvid. Hvordan løser jeg
dette problem?

Med venlig hilsen
Gitte Madsen

Fra : B. Jakobsen

Dato : 05-04-02 14:13

Fritskrabninger i epsformat og så en postscriptprinter eller en softrip
Kh
Bjørn

Fra : S. Peters

Dato : 05-04-02 15:44

in article 3cada0f5$0$68733$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, B. Jakobsen at
studio@smalbro.dk wrote on 05/04/02 15:12:

> Fritskrabninger i epsformat og så en postscriptprinter eller en softrip
> Kh
> Bjørn
>
> "Gitte Lynggaard Madsen" <gitte@control.auc.dk> wrote in message

Hvis jeg ikke husker helt galt så skal det være tiff til Pagemaker på PC og
eps til PageMaker på Mac og så som Bjørn skriver gemt med en
fritskrabningskurve (på engelsk Clipping Path).

M.v.h
S.Peters

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-04-02 20:11

"S. Peters" <sup@tdcadsl.dk> skrev:

> Hvis jeg ikke husker helt galt så skal det være tiff til Pagemaker på PC og
> eps til PageMaker på Mac og så som Bjørn skriver gemt med en
> fritskrabningskurve (på engelsk Clipping Path).

Begge dele kan lade sig gøre begge steder.

--
Kurt Lund

Fra : Ammitz

Dato : 05-04-02 20:18

> [...]
PC og
> eps til PageMaker på Mac og så som Bjørn skriver gemt med en
> fritskrabningskurve (på engelsk Clipping Path).

Jamen det gør du S. Peters, på PC bruges også EPS, - der er bare en
lille fejl som skal rettes, - se mig tidligere indlæg!
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : S. Peters

Dato : 05-04-02 20:45

in article FImr8.8215$567.480004@news000.worldonline.dk, Ammitz at
Ammitz.news@kandu.dk wrote on 05/04/02 21:17:

> Jamen det gør du S. Peters, på PC bruges også EPS, - der er bare en
> lille fejl som skal rettes, - se mig tidligere indlæg!
> Ammitz

Mener jeg har haft problemer med eps-er tidligere i PageMaker på PC. Kunne
det være fordi det var epser lavet på Mac og hvis jeg gemmer som tiff på mac
kan fortælle Photoshop at det skal være tiff med bitsorden til PC, at dette
virker?

m.v.h
S.Peters

Fra : Ammitz

Dato : 05-04-02 15:32

Ja, som B. Jacobsen skriver, - og hvis du så vil se det uden baggrund,
er du nødt til at dreje der 0,01 grad til een af siderne. (En lille fejl
i PM6.5 gør dette nødvendigt).
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-04-02 20:10

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev:

> Ja, som B. Jacobsen skriver, - og hvis du så vil se det uden baggrund,
> er du nødt til at dreje der 0,01 grad til een af siderne. (En lille fejl
> i PM6.5 gør dette nødvendigt).

Det er mange år siden jeg fandt det nødvendigt at dreje billederne. Hvorfor
ved jeg egentlig ikke - men jeg har en mistanke om, at det blev løst med
opdatering til PM 6.52.

--
Kurt Lund

Fra : Ammitz

Dato : 05-04-02 20:23

Nej det er ikke løst i 6.52, - men hvem ved om det er løst i 7.0 som jeg
endnu ikke har.
Ammitz

http://www.kandu.dk/