Deponering af beløb
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 05-04-02 12:53

I Farum skulle de deponere nogle beløb, fordi de solgte jord og bygninger
med en tilbagekøbsklausul.

I København solgte man omkring for mange år tilbage jord med en klausul om
at de skulle gå tilbage til kommunen efter 99 år, hvilket man nu kan betale
sig ud af.

Skulle København så ikke også deponere penge, eller er der forskel i
paragrafferne?

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-04-02 12:59

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
betale
> sig ud af.
>
> Skulle København så ikke også deponere penge, eller er der forskel i

Københavns Kommune har (så vidt jeg erindrer) ikke pligt til at købe
tilbage, men ret til det.

Det giver jo en lille forskel...

/Per

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-04-02 17:15

Carsten Overgaard wrote:

> [...]
> sig ud af.
>
> Skulle København så ikke også deponere penge, eller er der forskel i

Loven om deponering kom så vidt jeg husker i 1996, lex Farum.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'