Fiksfakserier....
Fra : Erik Nielsen

Dato : 05-04-02 12:23

Når man - som jeg - har købt en motorcykel selvom man egentlig ikke havde
råd.
Og som følge deraf er stoppet med at betale på et forbrugslån i banken.....
så står fogeden på trapperne en af dagene.....

Nu er det sådan, at det eneste jeg har af værdi er motorcyklen, og den vil
fogeden sikkert gerne have fingrene i.... så jeg har aftalt med en bekendt,
at han "køber"motorcyklen, og så kan jeg "låne" den af ham.
(Ja hvad gør man ikke for at kunne komme ud og køre ????)

Nu har jeg så nogle spørgsmål, som jeg vil se om jeg kan få svar på her.....

1) Hvor og hvordan kan det lade sig gøre mht registrering af min bekendte
som ejer af motorcyklen og mig som bruger. Er det noget med
registreringsattesten eller hyr ?

2) Kan jeg forsikre min bekendtes motorcykel ? Jeg er ikke
elitemotorcyklist, men vil selvfølgelig gerne spare år op, så jeg kan blive
elite.....

3) Er er ellers nogen der har nogle fif, så jeg kan klare skærene ?

4) Er der noget, som jeg har glemt at tænke på ?????

Erik,
.....som er klar til næsten hvad-som-helst for at kunne blive ved med at
køre.......

Fra : boe

Dato : 05-04-02 12:35

"Erik Nielsen" <erik@danscape.zzn.com> wrote in message

> 4) Er der noget, som jeg har glemt at tænke på ?????

Ja, risikoen for en dom for skyldnersvig! Se særligt de *markerede ord:

§ 283. For skyldnersvig straffes den, som for derigennem at skaffe sig eller
andre uberettiget vinding

3) ved falske foregivender, forstikkelse, *proformaretshandler*, betydelige
gaver, uforholdsmæssigt forbrug, *salg til underpris*, betaling af eller
sikkerhedsstillelse for uforfaldne gældsposter eller på anden lignende måde
*unddrager sine ejendele eller fordringer fra at tjene sine fordringshavere
eller nogen enkelt af disse til fyldestgørelse*.

Bo, VF1000F

Fra : Frank

Dato : 05-04-02 12:49

"Erik Nielsen" <erik@danscape.zzn.com> wrote in message

> 4) Er der noget, som jeg har glemt at tænke på ?????

I høj grad - Dem som du skylder penge.... Håber ikke du kommer særligt meget
i dk.marked.privat.motorcykel

Had er et stærkt ord, men det ligner meget det jeg føler for folk som
bevidst udnytter andres "godhed".

KØB dig en trædecykel og en sparebøsse !

/Frank

Fra : Skyrider #1

Dato : 05-04-02 15:04

On Fri, 5 Apr 2002 13:48:35 +0200, "Frank"
<frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>bevidst udnytter andres "godhed".
>
>KØB dig en trædecykel og en sparebøsse !

Og i Køre alle kun det i må Ikke ?!?!!
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 02:48

Skyrider #1 <skyrider19@hotmail.com> skrev i en

> Og i Kører alle kun det i må, Ikke ?!?!!

Dumt argument!

Som jeg hørte det forklaret meget fint af en betjent engang:

Jeg var med nogle knægte fra en ungdomsklub nede og blive vist omkring
på den lokale politistation, og selvom der var spurgt til dette og hint
med stor iver undevejs, blev man alligevel hængende i døren for at få
det sidste af betjentens "løse snak" med.
Mulighed for at blive betjent, var et interessant emne; men nogle lød
helt opgivende p.g.a. noget knallertballade!

Hertil skar betjenten klart igennem:
"Knallert-bøder hører sammen med f.eks. fartbøder under færdselsloven,
og dét er ingen umiddelbar hindring for en karriere i politiet at man
har et antal færdselsforseelser på samvittigheden. MEN: bliver man blot
taget én gang med en marsbar stukket i lommen ovre i kiosken i
spisefrikvarteret, er det tyveri, og dét bliver at se i
straffeattesten"!
(og så den der virkelig sved:) - "Og med den alder i har nu, vil i få
brug for at fremvise en ren straffeattest indenfor den periode hvor
nuværende sager ikke er udløbet, og selvom der f.eks. blot er to
ansøgere
til et simpelt job som flaskedreng, tror i så at det bliver ham med et
tyveri-tilfælde på attesten der bliver antaget"?
Hold kæft der blev stille !!

Nå til emnet:
Essensen er at der er betragtelig(!) forskel på at bryde fartgrænserne
og begå skyldnersvig!!!
Selv med et spritfrakendt kørekort, ér man en engel i forhold til én der
blot har stjålet tom emballage fra købmanden!

--
Armand.

Fra : Kenneth S

Dato : 05-04-02 12:57

> [...]
> (Ja hvad gør man ikke for at kunne komme ud og køre ????)

> 4) Er der noget, som jeg har glemt at tænke på ?????

Har du restgæld i motorcyklen, og du bliver erklæret insolvent (..eller blot
ikke kan betale), går gælden jo videre til din kammerat, det er jo ikke så
smart.

(..men ud over det, er der selvfølgelig det moralske ansvar overfor den
stakkels sælger du har købt motorcyklen af. Men sådan er vi så forskellige).

/Kenneth

Fra : james

Dato : 05-04-02 14:59

> (..men ud over det, er der selvfølgelig det moralske ansvar overfor den
> stakkels sælger du har købt motorcyklen af. Men sådan er vi så forskellige).

Jeg har måske misforstået ham....men er hans gæld ikke ifm noget helt andet(?)
...ikke at det ændrer meget...men det virkede som om han holdt op med at betale
på gammel gæld og brugte pengene han "sparede" for at købe MC'en.

-james

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-04-02 17:33

"Erik Nielsen" <erik@danscape.zzn.com> skrev i en meddelelse

> 3) Er er ellers nogen der har nogle fif, så jeg kan klare skærene ?
> 4) Er der noget, som jeg har glemt at tænke på ?????

Ja: Gør som vi andre har tænkt os at gøre ...... --> køb en mindre cykel du
har råd til!!

> Erik,
> ....som er klar til næsten hvad-som-helst for at kunne blive ved med at
> køre.......

Tjaaa men forhåbentligt da ikke for hvad som helst :-]
--

mvh. Claus Rolsted, som kommer til at starte på en gammel havelåge, som jeg
med sikkerhed har råd til

Fra : Erik Nielsen

Dato : 05-04-02 22:22

Jeg vil gerne uddybe......

Gælden har ikke noget med motorcyklen at gøre, den er financieret igennem et
handelsselskab, og pengene falder prompte hver måned (jeg vil ikke undvære
motorcyklen !)

Gælden er gammel - et såkaldt forbrugslån, som er det eneste bankerne giver
når det ikke er til noget specielt (fordi det har den højeste rente) - den
består dels af gammel studiegæld, resultatet af en skilsmisse, børnepenge
til tre børn, et hus som kun kunne sælges med stort tab og (ok...) noget
overforbryg....

Banken har suget penge ud af mig, da jeg flyttede til et andet pengeinstitut
tilbød de mig at nedsætte renten på lånet fra 12,5 til 8,5. I 14 år har jeg
betalt 12,5 procent. Jeg ved godt at renten er lav lige nu, men en mindre
grådig bank havde tilbudt mig lavere procenter tidligere.

Jeg har allered nu betalt flere renter end jeg har lånt penge for, og lånet
er stadig 6 cifret.

Jeg er normalt en ærlig fyr, med en høj moral, men føler mig (mere eller
mindreberettiget) røvrendt af banken, men folk med penge er jo i deres gode
ret til at udnytte folk uden penge.

Jeg er meget meget lidt glad for at skulle blive lovbryder, men gæld til en
grådig bank kan ikke stoppe mig i at køre på motorcykel.....

Mvh Erik

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-04-02 22:24

> Jeg vil gerne uddybe......
<snip En længere udredning>

Måske et dumt spørgsmål - har du prøvet gældssanering?

Allan Bojesen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 05-04-02 22:59

> Jeg er meget meget lidt glad for at skulle blive lovbryder, men gæld til
en
> grådig bank kan ikke stoppe mig i at køre på motorcykel.....

Der er også folk der ikke har tag over hovedet!

Jeg vil mene at hvis du har penge til fråds som en motorcykel, så har du
også penge til at betale dit lån (som du selv påpeger er et *forbrugs*lån).
Hvis du ikke kan få gældssanering, så er din økonomi fin nok - det må den jo
også være siden du kan købe MC?

Det er alle de andre kunder i banken der kommer til at betale for din
motorcykel, for banken skal nok få pengene ind på én eller anden måde.

Vær dog en mand, og lad være med at pive. Det kan godt være livet er surt og
uretfærdigt lige nu, men det berettiger ikke dig til at tage af kassen selv.

Mvh
Steen

Fra : Anneli

Dato : 07-04-02 00:06

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil mene at hvis du har penge til fråds som en motorcykel,
Øhhh....fråds? Nu skrev manden ikke, om han har bil også, eller for langt
til arbejde på trædecykel. En MC er da (eller kan være) et særdeles billigt
transportmiddel, f.eks. koster min Jawa med badekar ca. 500,- i forsikring
årligt ;0)

Stor hilsen Anneli og Savage :0) og Jawa :0(
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Steen Schmidt

Dato : 07-04-02 02:13

> Øhhh....fråds? Nu skrev manden ikke, om han har bil også, eller for langt
> til arbejde på trædecykel. En MC er da (eller kan være) et særdeles
billigt
> transportmiddel,

Medmindre manden bor 300 km fra sin arbejdsplads, så vil det være billigere
med offentlig transport.

> f.eks. koster min Jawa med badekar ca. 500,- i forsikring
> årligt ;0)

Dét er vist heller ikke den eneste udgift? Hvis man skal til at låne penge,
man betaler af på i flere måneder (år?), så er det vist heller ikke en Jawa
der er tale om. Altså er det en luxusting han køber, og ikke en
nødvendighed.

Han kunne også vælge at fortsætte med at betale af på sit forbrugslån, få et
buskort af kommunen, og eventuelt hjælp fra dem til at betale forbrugslånet
af (eller et tilskud til børnepengene?). Han kunne endda måske få
gældssanering, eller endnu bedre (for banken) - en aftale om at betale kun
10% eller lignende af på lånet. Hvis det er usandsynligt at banken får det
fulde beløb hjem, så vil de ofte nøjes med et mindre. Mulighederne er
mange - var jeg ham, så stod jeg og talte med en socialrådgiver nu. De vil
hellere end gerne hjælpe.

Mvh
Steen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 19-04-02 16:54

> [...]
billigt
> transportmiddel, f.eks. koster min Jawa med badekar ca. 500,- i forsikring

Spørger af ren uvidenhed: Hvis man HAR et transportbehov og skal "pendle"
langt og meget... Er Jawa så (på længere sigt) en god løsning???

Hilsen
Lars

Fra : Anneli

Dato : 21-04-02 22:31

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Spørger af ren uvidenhed: Hvis man HAR et transportbehov >og skal "pendle"
> langt og meget... Er Jawa så (på længere sigt) en god >løsning???

He he, det er der sikkert delte meninger om ;0) Hvis man har en ny model er
det sikkert en rigtig god idé! Jeg er imidlertid kommet frem til, at mit liv
er for kort til to-taktere, men det er nu mest fordi jeg er for lille og let
til at sparke den igang, har for smølfede hænder til rigtigt at kunne nå
grebene og er nervøs for at kikse i gearene fordi de ligger omvendt. Og så
bliver jeg altså bims i bøtten af den os! ;0)

Stor hilsen Anneli med herlig Savage :0) - og Jawa til salg
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Mickey

Dato : 06-04-02 15:46

"Erik Nielsen" <erik@danscape.zzn.com> wrote in message news:<pxor8.187$AI6.281810999@news.orangenet.dk>...
> [...]
> når det ikke er til noget specielt (fordi det har den højeste rente) - den

Well, så kan man vende den om....
Er der noget *ejendomsforbehold* i jernet?
Ejendomsforbehold er ikke lige det samme som pant - men ligner
hinanden ret meget

Hvis ikke der enten er pant eller ejendomsforbehold i din cykel, kan
du jo vælge at få sådan et lavet, fra en af dine andre kreditorer - så
er der ingen andre der kan røre din cykel, udover den pågældende
kreditor. Når du så har tilbagebetalt lånet, skal de jo så fjerne
pantet eller ejendomsforbeholdet - men, man kan vel i nogen tilfælde
lave en lille fræk aftale om, a<t de sidste 20 kroner på lånet skal
afdrages over 10 år?)
Derved kan de jo ikke fjerne pantet/ejendomsforbeholdet, førend lånet
er fuldt udbetlt....;c)

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-04-02 18:31

"Mickey" <news@my4ever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afdrages over 10 år?)
> Derved kan de jo ikke fjerne pantet/ejendomsforbeholdet, førend lånet

Nej, den går ikke. De andre kreditorer kan jo til enhver tid foretage udlæg
i cyklens værdi pånær de allerede sikrede 20 kr. Så der er ikke meget
kreditorly derved

--

mvh. Claus Rolsted, stud.jur

Fra : Niels-poulsen

Dato : 06-04-02 20:27

Lige en til denne..

Jeg brændte fingerne på noget skibs anparter der fik min øko til at vælte..
Jeg snakkede med det selskab hvor jeg havde lånt penge til min bil.. og
forklarede dem situationen.. Det var ulovligt at skrive bilen over i en
andens navn, og så stå som lån haver på bilen. Noget gøjl med forsikring
osv. Men eftersom jeg havde betalt støt og stabilt på mit lån i de fire år
fik jeg det forlænget med 6 år.. så her de sidste par år har jeg betalt små
400-500 kr. på lånet/md og Selskabet med de anparter kan ikke røre min bil
før jeg den er betalt ud, men til den tid.. tja.. så er gælden ved
anparterne betalt.

Men men, det er en noget længere historie... Så derfor vil jeg egenligt bare
sige.. Løber man ind i problemer så snak med dem man har lånt penge hos til
bil/motorcykel og find en løsning.. De er vil gerne hjælpe...

/niels
Claus Rolsted <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1018114122.415703@proxy.kollegiegaarden.dk...