Kopi af program
Fra : Winston Smith

Dato : 05-04-02 12:10

Jeg er ny-på-Mac så bær over med mig.

Jeg har en Microsoft Office installation på en iBook, som jeg ønsker
at flytte til en iMac. Så den tar'ede (tar -cf Office.tar *) jeg
sammen og flyttede over på iMac'en med FTP (binært). Men når den nu
ligger på den iMac'en er de eksekverbare filler ikke mere
eksekverebare? Hvorfor nu ikke det?
(Jeg har licens til programmet men den originale CD er ulæselig)

Rune

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-04-02 13:35

Winston Smith <WinstonSmith_101@hotmail.com> wrote:

> Jeg er ny-på-Mac så bær over med mig.

Velkommen til

Det er først når man dropper mac'en, at vi bliver sure

> [...]
> sammen og flyttede over på iMac'en med FTP (binært). Men når den nu
> ligger på den iMac'en er de eksekverbare filler ikke mere

tar gemmer ikke recusegrene i de eksekverbare filer (i al fald ikke i
standart udgaven).

Brug ditto med optionen -rsrcFork.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Aske Andersen

Dato : 05-04-02 15:38

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er først når man dropper mac'en, at vi bliver sure

> tar gemmer ikke recusegrene i de eksekverbare filer (i al fald ikke i

Kan du ikke lige forklare hvad den option gør ? - blev ikke meget
klogere af at læse om -r i 'man tar'.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-04-02 15:54

Aske Andersen <NyrupSOM@gadefejer.dk> wrote:

> Kan du ikke lige forklare hvad den option gør ?

Inkluderer resurcegrenen. den er ikke nævnt i 'man ditto', men nævnes
hvis du skriver 'ditto'.

Der er en lang række komandolonie programmer som ikke kan hitte ud af at
kopiere resucegrene, det gælder eksempelvis også mc.

> - blev ikke meget klogere af at læse om -r i 'man tar'.

muligvis fordi tar _ikke_ aner hvad en resurce gren er. hvis du vil
bruge tar skal du forst kode filen i macbinary - og så kunne du lige så
vel have brugt stuffit

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-04-02 21:02

Hej Rune

Hvis du har en licens, så kan du kontakte Micro$oft og få byttet CD'en.
De vil så nok forlange, at du sender den defekte CD til dem, og du
modtager så en ny, når de har modtaget den ødelagte. Du skal kontakte
deres upportafdeling.

Winston Smith wrote:

> (Jeg har licens til programmet men den originale CD er ulæselig)

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World