JINENKAN NINJUTSU
Fra : Shinden

Dato : 05-04-02 10:09

Hej Allesammen

Hvis I skulle være interesserede i at træne traditionel kobudo/ninjutsu
efter de oprindelige skriftruller
så optager vi nye elever medio maj.
1 måneds træning er GRATIS
Vi er det eneste træningssted i danmark der træner Jinenkan

Vi arbejder hårdt på hjemmeside, men indtil da har vi lagt vores
"primitve" flyer ud på nettet under
www.at400.dk/ttf1571/fudoshin.htm

Anders

http://www.kandu.dk/

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 05-04-02 12:28

"Shinden" skrev i en meddelelse...
> Hvis I skulle være interesserede i at træne traditionel
> kobudo/ninjutsu efter de oprindelige skriftruller

> Vi er det eneste træningssted i danmark der træner Jinenkan

Kunne du kort fortælle, hvordan Jinenkan Ninjutsu adskiller sig fra
den øvrige form for Ninjutsu, der udøves her i Danmark?

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Shinden

Dato : 05-04-02 17:30

"Grethe / Sportslex" skrev d. 05-04-02 12:28 dette indlæg :

> [...]
> Homepage: http://www.sportslex.com/
> Dybdegående viden til fysisk aktive mennesker med
> interesse for sport, bjergvandring og skiløb.

Hej Grethe

Jeg skal prøve at gøre det lidt kort.

Den MEST udbredte stil og anerkendte art her i Danmark er BUJINKAN.
Bujinkan og Jinenkan har samme rødder hvilket fremgår af nedennævnte.

En af Takamatsu-senseis elever hed Masaki Hatsumi.
Han studerede mange former for kampstile før og efter han trænede med
Takamatsu-san, og Hatsumi regnes for en
af de største "martial artists" nogensinde.
Hatsumi er stormester for de 9 skoler og er grundlægger af Bujinkan Dojo
Han har "komponeret" sine følelser omkring den kampsportserfaring han
har fået og de 9 traditionelle skoler til en stilart der hedder Budo
Taijutsu ( tidligere kendt som togakure ryu ninpo taijutsu eller bare
ninpo taijutsu)

Fumio Manaka-san (grundlæggeren af Jinenkan) er Hatsumi`s første elev.
Han begyndte at træne under hatsumi som 14 år, mens Hatsumi selv på det
tidspunkt kun havde trænet 2 år
under Takamatsu.
Dengang underviste Hatsumi i alt han selv lærte i store
detaljer....stillinger...slag...kata...alt hvad der er i hver
kriger-tradition.
Med andre ord Hatsumi underviste IKKE i en syntese/udpluk af disse som
han gør nu i Bujinkan, men istedet i store detaljer og hver teknik og
skole for sig...trin...efter trin...

Fordi Fumio Manaka sensei har lært dette på denne måde føler han
forpligtet sig til at lære sine elever det på den samme måde.....hver
enkelt ryu..teknik for teknik..detalje..efter
detalje....omhyggeligt..opmærksomt..langsomt..en ting ad gangen, ligesom
det står i skriftrullerne.
Efter 36 års træning under Hatsumi sensei valgte Manaka-san at gå sine
egne vegne.
Med instruktør og "MASTERY"(bedst oversættes med beherskelse)-licens fik
han lov til som en ad de eneste at skrive
skriftrullerne af og dannede herefter i 1996 Jissen kobudo Jinenkan.

Bujinkan dojo Taijutsu er et system lavet af et geni BASERET på mange
årtiers succesfulde kampteknikker, hvorimod
Jinenkan kan betragtes som "fundamentet/byggeklodserne" til Bujinkan, og
betragtes som værende det tætteste man
kan komme på den oprindelige undervisning.

Min erfaring er, at Jinenkan er meget sværere at lære, men er grundigere
og mere lærerigt.(har selv dyrket Bujinkan 85-94),og spør man..gives der
svar på ALT, hvor meget du vil lære er op til dig.

Håber det gav lidt svar

Anders

http://www.kandu.dk/

Fra : Mathiassen

Dato : 05-04-02 22:09

Osu. Anders.

Prøv også at poste dit gode indlæg i gruppen dk.sport.kampsport
Der er mulighed for at træffe mange kampsport folk. Der er mange bruger af
den gruppe.
Der er også gode muligheder for at få en god og saglig snak om
kampsport/kunst, hvis det skulle være interessant

Venlig hilsen
Brian Mathiassen OSU.

Shinden <Shinden.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zNdr8.8094$567.465203@news000.worldonline.dk...