"Erstat alle" funktionen i frontpage
Fra : Flemming Andreasen

Dato : 05-04-02 09:46

Jeg er ansvarlig for et websted på et intranet, men en stor
mængde sider (ca. 3800). Nu skal jeg lave den samme rettelse på
en stor del af siderne, og anvender så "erstat" funktionen for
"alle sider" i frontpage2000. Frontpage finder også fint nok alle
de sider der indeholder teksten der skal erstattes, den lister
dem så med "rød" status i "Erstat menuen". Herefter skal man ind
og markere de sider (kan kun markere en adgangen) man vil ender
for så at vælge "Tilføj opgave" og status bliver "gul", en opgave
jeg måske nok ville kunne overleve.
Problemet er at jeg ikke kan få frontpage til at foretage
ændringen automatisk, den vil have jeg bekræfter på hvert enkelt
side at jeg vil "erstatte alle" på siden og det bliver for meget
af det gode på ca. 3500 sider.

Spørgsmålet kommer nu: Hvordan få jeg frontpage til at foretage
ændringer automatisk ? og hvis det ikke kan lade sig gøre,
finders der en HTML-editor der kan ?

Da HTML.dk bruges af landets førene eksperter, håber jeg der er
en derude som kan hjælpe

mvh

Flemming Andreasen

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-04-02 21:08

Fri, 5 Apr 2002 08:46:18 +0000 (UTC), skrev Flemming Andreasen
<tsk404@airmat.dk>:

>Da HTML.dk bruges af landets førene eksperter, håber jeg der er
>en derude som kan hjælpe

Hvad mener du?

Dette her har ikke noget med html.dk at gøre.

<http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
<http://www.usenet.dk>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Flemming Andreasen

Dato : 08-04-02 06:32

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Ved det måske ikke direkte har noget med HTML at gøre, men have
håbet nogle måske kunne hjælpe mig aligevel, specielt da denne
gruppe hedder frontpage.
Jeg beklager hvis jeg er gået helt galt i byen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-02 19:36

Mon, 8 Apr 2002 05:31:41 +0000 (UTC), skrev Flemming Andreasen
<tsk404@airmat.dk>:

>Ved det måske ikke direkte har noget med HTML at gøre,

Har du læst de link, jeg henviste til, så vil du have fundet ud
af, at du befinder dig i nyhedsgrupper på usenet, som ikke har
noget med http://www.html.dk at gøre og det var blot denne
misforståelse, jeg ville gøre dig opmærksom på.

Ikke et form for svar på dit problem, det er jeg ikke den rigtige
til, da jeg ikke kender FP særlig godt, men det er mærkeligt at
andre ikke har svaret på det.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 09-04-02 10:50

Jeg bruger godt nok sjældent Frontpage, men under hjælp

"Søge efter og erstatte tekst i HTML på et Web-sted"

skulle der være muligheder, jeg har dog ikke prøvet da det kræver ens
arbejde gemt på den mærkværdige måde Frontpage gør - det vil jeg ikke.
Ellers skulle du nok prøve på M$-hjemmeside, der er diverse debat-fora.
Hvis funktionen ellers virker, kan den jo være smart.
John

Fra : Henrik

Dato : 09-04-02 22:48

Du kan sikkert ikke foretage ændringerne direkte i FP; men her er en adresse
med flere programmer, som kan foretage "søg og erstat" i flere filer:

http://www.free-software-downloads.org/web-design-software/html-editors-tool
s.htm

Mvh.

Henrik

Fra : Flemming Andreasen

Dato : 11-04-02 07:45

Tak til alle der har hjulpet, har nu snakket med nogle "hårde hunde"
i frontpage, og fået at vide at frontpage ikke kan lave en "Erstat
alle" på hele webstedet uden at man bekrafter hver enkelt side, øv.
Vil takke for svarene her og undersøge Henriks forslag.
Et undskyld til Knud for at tro dette var HTML.dk, ved ikke hvad der
gik galt .

Flemming