Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dig. fotoalbum
Fra : Lars Andersen

Dato : 05-04-02 09:17

Jeg har efterhånden mange billeder på PC'en og bruger Olympus
fotoalbum, som er let og fint nok langt hen ad vejen.
Hvem kender til et godt program som kan tilfredsstille flg. :
1. Både tidsindstillet og manuelt (mus) skift mellem billeder,
2. Mulighed for at skrive kort tekst til billedet, f.eks. nederst i
det viste fuldskærmsbillede.
3. Mulighed for lyd til det aktuelle billede.
4. Mulighed for gennemgående baggrundslyd.
5. 'Fit til Window' -funktion, hvilket vil sige at billedet, uanset
opløsning, tilpasses den aktuelle skærmopløsning og vises ubeskåret.
6. Frit valg af seriens rækkefølge, enten mauelt eller efter bestemt
kriterie.
Måske meget at forlange. Powerpoint kan naturligvis en del af det, men
kan vist ikke indlæse en hel film ad gangen, så det vil tage vildt
lang tid. Desuden genererer PP en stor fil med det hele -> ikke
smart.
v.h. Lars Andersen

Fra : Hans

Dato : 05-04-02 09:55

> [...]
> kan vist ikke indlæse en hel film ad gangen, så det vil tage vildt
> lang tid. Desuden genererer PP en stor fil med det hele -> ikke

Jeg bruger ACDSee det næsten alt det du søger

Hans

Fra : Lars Andersen

Dato : 05-04-02 10:35

Hans <hans.jensen@pc.dk> (nospam) skrev:

> Jeg bruger ACDSee det næsten alt det du søger
>
> Hans

Tak for svar. Jeg har set programmet, men mener ikke man kan skrive en
billedtekst, så at sige oven på billedet, så det vises f.eks. nederst
sammen med billedet i fuldsskærms-mode. Tager jeg fejl?
v.h Lars

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-04-02 22:07

- Prøv at kigge indenfor på www.fototime.com, download deres FotoAlbum, den
er rigtig god
hilsen Lars

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 07-04-02 16:18

Se på www.cse-it.dk, Styr på fotografierne, det kan noget af
det du søger, og det det ikke kan udvikler jeg måske, hvis
interessen er stor nok.

> [...]
> Hvem kender til et godt program som kan tilfredsstille flg. :
> 1. Både tidsindstillet og manuelt (mus) skift mellem billeder,

Det kan styr på fotografierne.

> 2. Mulighed for at skrive kort tekst til billedet, f.eks. nederst i
> det viste fuldskærmsbillede.

Det kan styr på fotografierne.

> 3. Mulighed for lyd til det aktuelle billede.

Det kan styr på fotografierne ikke nu.

> [...]

> kan vist ikke indlæse en hel film ad gangen, så det vil tage vildt
> lang tid. Desuden genererer PP en stor fil med det hele -> ikke

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen