KCAL
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 05-04-02 07:49

Hejsa!

er der nogen der har en ide om hvor mange kcal man skal have?

jeg har regnet på denne side:

http://www.liveterfedt.tv2.dk

men nu er der så nogen der siger til mig at 2600 kcal er meget hvis man skal
tabe sig.

Og at de spiser mellem 1200 og 1500 kcal om dagen.. men jeg må indrømme at i
mine ører lyder det af ingenting?!?

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål...

Mange hilsner
Mette

ps... jeg har postet en post der hedder popcorn... Har du ikke læst den så
må du meget gerne gøre det.. for jeg kan simpelthen ikke finde svaret nogen
steder! *S* tak!

--
\!/
(@ @)

Fra : Girlie

Dato : 05-04-02 07:56

For at holde vægten skal jeg have max 1200 kcal....udregningerne på iform.dk
siger 1500, men så tager jeg på....

Jeg er 150 cm og vejer 44-45 kg pt:)
Det er meget individuelt i forhold til din vægt, muskelmasse og
aktivitetsniveau...og nogle har bare højere stofskifte end andre...

Fra : Lene Bagge

Dato : 05-04-02 09:28

Hej Mette

Jeg har ligesom dig brug Livet er fedt's hjemmeside, med en udregning på
2100 kcal - jeg vejer pt 94,5 og har tabt 6 kg siden jeg gik i gang med
kostomlægningen ... Målet er 70 kg !

Mvh og god "arbejdslyst" - Lene

Fra : Karen Raarup

Dato : 05-04-02 15:43

Hej Mette,

jeg har spurgt min læge og hun siger at jeg skal spise ca 1200 kCal om
dagen, hvilket jeg har gjort med et resulterende vægttab på 7 kg (10 uger)
indtil videre.
I starten føltes det som meget lidt, men man lærer hurtigt hvilke ting der
mætter!!!
Jeg spiser vistnok lidt mere nu, men jeg træner også aerobic stort set 1
time hver dag og så kan man godt spise lidt ekstra

Iøvrigt fik jeg en ret god bog af lægen, den hedder "spis dig slank" og
indeholder tabeller der viser hvor mange point forskellige protioner af en
masse fødevarer indeholder (1 point = 60 KCal). Det gør det lidt nemmere at
holde styr på kalorieindtaget, idet man blot skal tælle til 20-? point! Prøv
at spørge din læge om han har en kopi du kan få! Den hører vistnok til et
slankemiddel (Xenical), men metoden virker som sagt fint uden!

Held og lykke!

Karen

Fra : Lena Katrine Berg

Dato : 05-04-02 09:51

Hej Mette,

At svare på hvor mange kalorier man skal have pr dag for at tabe sig er et
svært og kompliceret spørgsmål med flere svar. (irriterende ikke? Det ville
være meget lettere hvis der kun var et rigtigt svar)

De 2600 kcal som du har regnet ud du skal have via "Livet er fedt" er
baseret på at du samtidig får en del motion og at det ikke er en kur men er
livstils omlægning. Det vil sige at spiser du efter denne opskrift og dyrker
du motion vil du bevæge dig ned mod en mere normal vægt for dig.

Ovenstående har jeg personligt ikke tålmådig eller overskud til. Jeg skal
tabe mange kilo og samtidigt kan jeg ikke overskue mere end 3-4 timers
motion om ugen. Derfor lever jeg på mellem 1300-1500 kcal. om dagen, med en
fedtenergiprocent på ikke lavere end 15 og maks 22. Jeg har før forsøgt at
tabe mig ved at leve på 11-1200 kvalorier om dagen med en fedtenergiprocent
på omkring en 10-12 stykker. Men det var alt for lavt. Jeg var konstant
sulten. Kloge hoveder siger at sulten hovedsageligt skyldes den alt for lave
fedtenergiprocent. Helst skal den vist ligge på mellem 20-23 % om dagen. Der
får jeg den dog aldrig op, men jeg har fået den højt nok op til at min sult
er forsvundet. Samtidig får jeg 200-400 kalorier mere om dagen end jeg
gjorde før. Men jeg har også ændret sammensætningen. Jeg har skåret ned på
de langsomme kulhydrater, kartofler,pasta og ris og har istedet erstattet
dem med kød. Jeg får nu omkring 300 gr kød om dagen. Og det virker...Jeg har
på 10 uger tabt 18 kilo og min veninder har tabt 10 kilo. Så vi er glade og
det allervigtigste vi går ikke hele dagen rundt med en sulten løve i maven.

Vi har ladet os inspirere meget af vægtkonsulenternes ideer og tanker
omkring vægttab. Jeg håber du kan bruge mit svar .

Med hensyn til popcornene kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

MVH
Lena Katrine Berg

Mette Frederiksen <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8jgmu$h87$1@sunsite.dk...