E-Mail
webnoob 5265
Hvilke software skal jeg vælge til email ?
Fra : Mathias Hansen

Dato : 05-04-02 01:07

Jeg er dødtræt af OE og Outlook.
Man kan ikke markere og sende en masse filer, men skal sende een ad gangen
og så hænger nr.3 for den kun kan have 2 tråde på een gang.
Man skal skifte profil for at hente mails på andre POP konti, og når har
mange er det ulideligt besværligt.
OSV

Hvilket sw kan anbefales af kommercielt professionelt software når man vil
kunne tømme 10 forskellige POP konti SAMTIDIG UDEN at skifte brugerprofil.
Jeg skal også kunne have en stor SMTP kø, hvor jeg har f.eks lavet 10 emails
til samme modtager med een RAR på 5MB i hver - you know ?
Jeg ville også at emailheaderen ikke indeholder så mange oplysninger, f.eks
indsætter OE computernavn mv.
Jeg ville også kunne anvende HTML emailskabeloner (OE gør det tåbeligt og
Outlook endnu mere idiotisk).

Nogen gode forslag fra hajerne ?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-04-02 12:23

Måske Eudora fra http://www.eudora.com/

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-04-02 12:10

Mathias Hansen wrote:

> Man kan ikke markere og sende en masse filer, men skal sende een ad
> gangen og så hænger nr.3 for den kun kan have 2 tråde på een gang.

Underligt, det kan jeg sagtens.

> Man skal skifte profil for at hente mails på andre POP konti, og når
> har mange er det ulideligt besværligt. OSV

Hvorfor har du ikke bare oprettet alle din POP kontoer i den samme
profil og brugt CTRL + M for at sende og hente alle på een gang?

Fra : Mathias Hansen

Dato : 06-04-02 10:28

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message

> Underligt, det kan jeg sagtens.
Ja men den kører KUN 2 tråde ! Fil3 og og op ligger IKKE i udbakken !

> Hvorfor har du ikke bare oprettet alle din POP kontoer i den samme
> profil og brugt CTRL + M for at sende og hente alle på een gang?
Fint nok til at modtage. Men emails til de eksakte POP3 navne kommer IKKE
ind i sin egen folderstruktur men bliver blandet. Når man så besvarer en
POP3 profil2 så indsættes brugeroplysningerne fra POP3 profil1 o.s.v. -
altså totalt uanvendeligt.
Det skal være sådan at SAMME profil f.eks "MS Exchange" har flere POP3/SMTP
profiler i hver sin folderstruktur - UDEN at skulle skifte fra "MS Exchange"
profilen.

Fra : ASKF

Dato : 09-04-02 22:31

Mathias Hansen ytrede sig i
<6ezr8.12891$iY5.581440@news010.worldonline.dk> med dette:

> [...]

>profiler i hver sin folderstruktur - UDEN at skulle skifte fra "MS Exchange"

Brug filtre når du henter!

Fremgangsmåde:
1. Tilføj dine POP3 kontier
2. Opret folder og de subfoldere du ønsker for hver POP konto*
2. Opret et primært filter for inbox der sorterer mails efter To:
navn@POP3-konto
3. Opret filtrer til at sortere mails fra hver af POP3 kontofolderene
til div. subfoldere

* Grunden til at du ikke skal oprette filtre der sorterer direkte til
subfolderne er at du på denne vis ikke behøver at filtrere på To: i alle
filtre.

Det er også muligt at lave tilsvarende filtre der virker på Sent Items
folderen.

Jeg har lige selv testet ang. profiler for de enkelte kontier og OE
benytter det der står under User Information ved Properties for hver
enkelt konto.

Du skal blot huske at vælge den rette konto hver gang du vil sende en
mail (du får muligheden for at vælge ved blot at klikke i From: feltet),
da OE ellers automatisk vælger den konto der er sat som default.

Mht. hvor mange threads OE kan køre med, vil jeg henvise til OE gruppen,
det kunne være at der er nogen der har en løsning.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen