Hjælp venligst - kan ikke installere Outlo~
Fra : fox44

Dato : 04-04-02 23:28

Hi Jeg har lige fået en ny PC med WindowsXPpro og jeg kan ikke få Outlook til at køre. Jeg
får hele tiden meddelelsen:

"Microsoft Outlook kan ikke startes. En nødvendig komponent mangler: OMI9.DLL Installer
Microsoft Outlook igen."

Og jeg har installeret igen og igen; men lige meget hjælper det.
På den gamle maskine (med W98SE) virkede Outlook2000 fint. Er der en venlig sjæl der kan
hjælpe mig.

Erik R N
Denmark

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-04-02 23:52

"fox44" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og jeg har installeret igen og igen; men lige meget hjælper det.
> På den gamle maskine (med W98SE) virkede Outlook2000 fint. Er der en

Prøv evt. at se på dette link. Det er godt nok ikke med WinXP men symptomet
er det samme, så måske er problemet det også:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q197034

Jan

Fra : fox44

Dato : 05-04-02 00:42

Den side fandt jeg også frem til, men desværre hjælper det ikke. Det synes også underligt
at det er OMI9.DLL og ikke OMINT.DLL der spørges efter - XP-PRO er vel en slags NT og ikke
en 9X ???

Erik R N
Denmark

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-04-02 10:42

> [...]
også underligt
> at det er OMI9.DLL og ikke OMINT.DLL der spørges efter - XP-PRO er vel en

Jo, deet er det måske. Men en kendsgerning er, at begge de to filer OMI9 og
OMINT installeres sammen med SP2 til Office2000. Derfor kan den vel også
"mangle" dem begge.

Hilsen
Jan