Kopibeskyttede CDere
Fra : Peden

Dato : 04-04-02 21:13

Hej, nu har CD branchen igen forsøgt sig med at sikre deres CDere mod
piratkopiering.

Denne gang går det ud på at man slet ikke vil kunne afspille dem i en
computer da der er tilføjet en masse støj, og i nogle tilfælde (Sony) er det
deres mening at få computeren til at gå ned (www.slashdot.org kører
historien nu). Ved ikke om det er lovligt eller ej, men det aller vigtigste
er jo også at de gør opmærksom på det ved en lille mærkat på selve CDen hvor
der står "Will not play on PC / MAC".

De går altså ud fra at alle danskere forstår Engelsk, kan de bare det sådan
uden videre, hvis ikke man forstod det og havde i sinde at afspille den på
computeren, kunne man så få pengene tilbage ?

Noget helt andet er at Phillips, der ejer rettighederne til navnet CD,
overvejer at køre en retssag mod de branchen da de mener at de CDere ikke
opfylder kravet der er til CDer. (Lidt forvirrende, håber i fik den)

--
file://Peter
HAL 9000: Let me put it this way, Mr. Amer. The 9000 series is the most

Fra : Heidi

Dato : 04-04-02 21:28

Peden <peden@anarki.dk> skrev:

> [...]
> sådan uden videre, hvis ikke man forstod det og havde i sinde at
> afspille den på computeren, kunne man så få pengene tilbage ?

Bare lige en lille fodnote: I en artikel på den side du nævner, står der
at mærkaten vil være på det samme sprog, som tales i det land CD'en
sælges i.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes

Fra : Peden

Dato : 04-04-02 21:39

> Bare lige en lille fodnote: I en artikel på den side du nævner, står der
> at mærkaten vil være på det samme sprog, som tales i det land CD'en
> sælges i.
Ja, men det er bare ikke tilfældet her i landet, det var denne fodnote der
fik mig til at tænke på det ;)

mvh
Peter

Fra : Heidi

Dato : 05-04-02 09:23

Peden <peden@anarki.dk> skrev:

> Ja, men det er bare ikke tilfældet her i landet, det var denne
> fodnote der fik mig til at tænke på det ;)

Ok - jeg har ikke selv set cd'en, og vidste heller ikke at du havde.
Men i øvrigt (måske lidt off topic), så har samme Celine Dions nye
cd været postet i dk.binaer.musik - så enten kan det alligevel lade sig
gøre at afspille (og kopiere) cd'en på pc'en, eller også findes der andre
måder at "optage" numre på pc'en udenom cd'en...

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-04-02 10:23

Heidi wrote:

> [...]
> gøre at afspille (og kopiere) cd'en på pc'en, eller også findes der andre
> måder at "optage" numre på pc'en udenom cd'en...

Kopibeskyttelse er umuligt. Der gøres ihærdige forsøg på, at
gøre det så svært som muligt. Men uden hjælp fra det udstyr,
der foretager afspilningen, er der intet at gøre.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Thor Larholm

Dato : 05-04-02 10:37

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> gøre at afspille (og kopiere) cd'en på pc'en, eller også findes der andre
> måder at "optage" numre på pc'en udenom cd'en...

Min CD-afspiller har digital udgang.
Mit lydkort har digital indgang.

--
Thor Larholm

Fra : Morten HB

Dato : 05-04-02 17:59

"Peden" <peden@anarki.dk> wrote in message news:a8ic25$6d4$1@sunsite.dk...
> [...]
vigtigste
> er jo også at de gør opmærksom på det ved en lille mærkat på selve CDen

Kan det ikke sidestilles med diverse DOS-angreb hvis man bevidst forsøger at
få en computer til at bryde ned?
Det er jo ikke ulovligt at tage sin cd med på arbejde og høre den på
computeren med et par hovedtelefoner....

/Morten

Fra : Henrik Wils

Dato : 09-04-02 21:41

> [...]

> få en computer til at bryde ned?
> Det er jo ikke ulovligt at tage sin cd med på arbejde og høre den på
> computeren med et par hovedtelefoner....

Musikbranchen klynker istedet for at følge med teknologien. Jeg får mere
lyst til at kopiere musik fra Universal efter den lamme reklame kampagne de
kører i TV. Sælg musik på internet og lad folk kopiere som de lyster. Der er
ingen omkostninger ved det og gør de det billigt nok vil det sikkert være en
ret flot fortjeneste :)

-Just my 2 cents

Fra : Peden

Dato : 09-04-02 22:28

> [...]
er
> ingen omkostninger ved det og gør de det billigt nok vil det sikkert være
Hvis de så samtidigt stopper med at pumpe penge i halvdårlige piger der ikke
kan andet end synge, nævner ingen navne, men der er mange sådanne grupper,
så kan de sagtens tjene penge, jeg tror der er mange musikere rundt omkring
der nok skal indspille en plade uden at forlange indlogering etc. først.

mvh
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-02 05:54

Peden skrev:

>Hvis de så samtidigt stopper med at pumpe penge i halvdårlige piger der ikke
>kan andet end synge

Synge? Så skulle du høre dem uden elektronik og fejlkorrektion.

Men diskussionen hører ikke hjemme i juragruppen.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-04-02 15:27

"Peden" <peden@anarki.dk> skrev:

> Hvis de så samtidigt stopper med at pumpe penge i halvdårlige
> piger der ikke kan andet end synge,

Hvis bare en sanger kan synge så er det jo ikke så galt det er straks
værre med den meget store andel af "kunsternere", der rent faktisk ikke
kan synge.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm