Indsugninggummi
Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-02 20:58

Hejsa,

så på min XJ600s div idag, at det ene indsugningsgummi var lidt sprækket.
Ikke sådan flækket, men ligesom gummi der er blevet for "tørt"

Men maskinen kører fint!, så det er vel ikke nødvendigt at skifte dem endnu
?

De koster godt nok kun 461,- for et sæt jvf Mc-nøglen.

Men når maskinen kører fint, er det vel ikke nødvendigt?
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Biker Mike

Dato : 04-04-02 21:45

Næe ! Men du skal nok regne med at det ikke varer alt for mange år inden du
skifter, Du kan jo altid prøve det gamle "triks" med at spraye lidt start
gas (æter) omkring gummiet og så lytte om motoren går op i omdrejninger,
hvis den gør det kan du prøve at spænde efter og se om det stopper, hvis det
ikke hjælper bliver du nød til at skifte dem.

--
..
Med venlig hilsen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-04-02 09:37

> [...]
> Ikke sådan flækket, men ligesom gummi der er blevet for "tørt"
> Men maskinen kører fint!, så det er vel ikke nødvendigt at skifte dem

Hej Thomas

Er dit indsugningsgummi utæt er der chancer for at din motor brænder sammen.
Alt efter hvor dybe revnerne er ville jeg skifte gummierne i år eller næste
år. Det er ikke et sted jeg ville spare 500kr. Det kan blive rigtigt dyr
hvis du er uheldig. Heldigvis er indsugningsgummiskift en nem operation, som
burde kunne klares der hjemme. Lad dog være med at tab noget ind i
indsugningshullerne.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Kasper Raal

Dato : 05-04-02 21:12

SNIP
>Er dit indsugningsgummi utæt er der chancer for at din motor brænder sammen.
SNIP

Yep jeg havde i mine unge dage en RD 125, den fik en revni i
insugningsgummiet, med det resultat at den fik falsk luft. en helt
masse gik i stykker. hvad kan jeg ikke huske men pisen for en
renovation ville beløbe sig til ca 6000,- så cyklen blev droppet til
fordel for en anden

Fra : Biker Mike

Dato : 05-04-02 22:11

Jeps det er rigtigt, defekt gummi giver magere blanding med højere
temperatur til følge, det kan igen brænde ventilsæder af , og hvis du er
rigtig uheldig detoneringer som brænder hul i stempler m,m.

--
..
Med venlig hilsen