MC-lån
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-02 20:04

Hvad koster et MC-lån ? Og regnes det ud - efter samme tarif som et bil-lån?

Der må da være et par stykker herinde, der har lånt penge til drømmen?
Hvad giver i - og i hvilken bank/kreditforening.

Med Venlig Hilsen
Allan Rasmussen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 04-04-02 20:13

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der må da være et par stykker herinde, der har lånt penge til drømmen?
> Hvad giver i - og i hvilken bank/kreditforening.

Det afhænger af mange ting. Ofte bl.a: beløbets størrelse, udbetalingens
størrelse, afbetalingsperiodens længe, samt ikke mindtst, hvor godt et
forhold du har til din bank.
Normalt kan man handle lidt med banken, og hvis ikke, så prøv at høre en
anden bank. Bare 1 % p.a. lavere rente gør en forskel hvis du fx. skal låne
100 kkr over 5 år. Regn selv efter.

Asger
ZX-10

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-02 23:05

> Det afhænger af mange ting. Ofte bl.a: beløbets størrelse, udbetalingens
> størrelse, afbetalingsperiodens længe, samt ikke mindtst, hvor godt et
> forhold du har til din bank.

Nåå okay...
Men hvad så hvis man skal låne 70.000 over 4 år... Og jeg har ikke skid til
udbetaling - da de penge skal gå til et hus... Og jeg ville jo gerne have en
ny XJ600 stående i garagen.

Kan jeg regne med at banken vil låne mig til 6 % - eller er 8 - 9 % mere
realistisk.. ?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 04-04-02 23:16

> [...]
en
> ny XJ600 stående i garagen.
>
> Kan jeg regne med at banken vil låne mig til 6 % - eller er 8 - 9 % mere

Tjae... det kommer som sagt an på din bank (og din økonomi). Jeg tror dog du
får svært ved at få det til 6%, medmindre du er gift med din bankrådgiver...

Men jeg vil ikke tro at det er et problem at låne 70 k over 4 år hvis du har
en bare nogenlunde sund økonomi og fast job - og det har du vel når du køber
hus (iøvrigt, hvis det er banken der finansierer huset er de jo nok vældig
glade for dig).
Men spørg i banken!

Asger
ZX-10

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-02 00:47

> Tjae... det kommer som sagt an på din bank (og din økonomi). Jeg tror dog
du
> får svært ved at få det til 6%, medmindre du er gift med din
bankrådgiver...

Du siger dermed at det rent faktisk godt kan lade sig gøre at presse damen
derned? Jeg spørger fordi jeg ikke aner hvor langt ned man rent faktisk kan
tillade sig at presse den ned på. Det er også rart at vide om man skal føle
sig godt tilpas når man går ud af banken med et lån til 7,5 % - eller om man
skal føle sig pisset på... Og så er der jo alt det med gebyrer etc. man skal
huske at regne med...

> (iøvrigt, hvis det er banken der finansierer huset er de jo nok vældig
> glade for dig).

Joo - det ender det jo nok med at det bliver. Ihvertfald pantebrevet - og så
det kredit-institut som er tilknyttet banken - til det restende beløb...

Tak for hjælpen...

Mvh
Allan

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 05-04-02 10:47

> [...]
man
> skal føle sig pisset på... Og så er der jo alt det med gebyrer etc. man

Hvis du ikke har nogen udbetaling tror jeg at du skal være glad for 7,5 % -
og mht til gebyrer osv, så skal du faktisk sammenligne lån med ÅOP og ikke
den aktuelle rente. ÅOP har indregnet de forskellige gebyrer osv. Jeg så en
reklame hos min lokale Audi forhandler med rente på 6,5 eller sådan noget
her i sidste uge, men ÅOP var 10,5 - så er det billigere at give måske 7.5 %
i rente og en ÅOP på 9,5

Mvh
Karsten
RF600R

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-02 12:23

> [...]
> her i sidste uge, men ÅOP var 10,5 - så er det billigere at give måske 7.5

Okay - tak - det vil jeg så lige holde øje med..

Mvh
Allan

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-04-02 08:59

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> wrote in message
> Men hvad så hvis man skal låne 70.000 over 4 år... Og jeg har ikke
skid til
[snip]
> Kan jeg regne med at banken vil låne mig til 6 % - eller er 8 - 9 %
mere
> realistisk.. ?

Da jeg købte en Honda CB500 i 2000 til 72.000 lånte jeg 85.000 til MC og
lidt ekstra til udstyr mv.
Jeg fik lånet til 6% i Forstædernes Bank og betaler 1.700 i afdrag om
måneden, hvilket vist giver ca 5 år at løbe på.

Søren Nielsen
news@n-crypt.dk

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 05-04-02 12:09

On Fri, 05 Apr 2002 00:04:40 +0200, Allan Rasmussen wrote:

> [...]
> have en ny XJ600 stående i garagen.
>
> Kan jeg regne med at banken vil låne mig til 6 % - eller er 8 - 9 % mere

SkandiaBanken (http://www.skandiabanken.dk) plejer at være temmeligt
billige, og de villige (så vidt jeg ved) til at låne uden du flytter
lønkonto osv.

Jeg prøvede lige at lave en beregning for 70000kr over 48 mdr:

Renten er 7,35% men variabel
70000kr udbetalt uden udbetaling = 1804,- om måneden
= ÅOP 11,2% før skat

PS. Jeg er ikke ansat i SkandiaBanken

/Jesper
Med GSX-R 250 som er til salg!

Fra : Youcom.dk

Dato : 04-04-02 21:04

> [...]
>
> Der må da være et par stykker herinde, der har lånt penge til drømmen?
> Hvad giver i - og i hvilken bank/kreditforening.

Ved ikke hvad du mener med MC-lån, men jeg vil da gerne låne den engang
imellem.. og det HELT gratis

Fra : Jonas Holt

Dato : 05-04-02 06:45

> Ved ikke hvad du mener med MC-lån, men jeg vil da gerne låne den engang
> imellem.. og det HELT gratis

Mener du så også at et forbrugs-lån er noget man kan låne af hinanden? Så er
der nogle hvis forbrug jeg gerne vil låne en uges tid - eller måske en hel
måned

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-04-02 21:28

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster et MC-lån ? Og regnes det ud - efter samme tarif som et
bil-lån?

Der er flere financeringsinstitutioner der låner ud til mellem 6 og 7 %
p.a., ved en udbetaling på 20-25%. Men dertil kan der så komme andre
omkostninger der gør at den effektive udgift bliver mellem 15 og 25 % om
året. Man skal se sig godt for. Pengeinstitutterne har ofte en lidt dyrere
rente, men derimod ingen eller kun små ekstra omkostninger.

Allan Bojesen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-04-02 21:34

> [...]
>
> Der må da være et par stykker herinde, der har lånt penge til drømmen?
> Hvad giver i - og i hvilken bank/kreditforening.

Da jeg skulle købe MC var forhandler lånene markant billigere end
banklånene. Hvorfor ?????
Jeg tog dog et banklån alligevel da jeg købte privat. Jeg tror jeg har det
til 8 %, hvor forhandler lån sås ned til 6% og vist nok lavere.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-02 23:01

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg skulle købe MC var forhandler lånene markant billigere end
> banklånene. Hvorfor ?????

Fordi de har stiftelsesomkostninger i en størrelsesorden der gør renten helt
ligegyldig...
Og så har de også månedlige "administrationsomkostninger" så man ender med
en effektiv rente der er grotesk høj i forhold til banken.

Bed dem give dig et tilbud med alle løbende omkostninger - et månedligt
beløb. Gå ned i banken og bed dem om det samme, og sammenlign. Og så skal du
handle lidt med banken, presse dem lidt på stiftelsesomkostningerne.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-04-02 14:38

> [...]
> Og så har de også månedlige "administrationsomkostninger" så man ender med
> en effektiv rente der er grotesk høj i forhold til banken.

Godt jeg brugte banken så.

> [...]
du
> handle lidt med banken, presse dem lidt på stiftelsesomkostningerne.

Man kan (ifølge reklamerne) ikke krejle i unibank mere. Men jeg fik altså
fjernet alle stiftelsesomkostningerne da jeg tog lånet. Og grunden til at
jeg kunne presse dem lidt var netop at jeg fortalte om de billige forhandler
lån. Jeg sagde ikke noget om de omkostninger du har fortalt om da jeg ikke
vidste det, og selvom jeg havde vidst det havde jeg nok ikke fortalt det
alligevel :)

Mvh Thomas

Fra : Jack Jensen

Dato : 05-04-02 21:17

> [...]
>
> Der må da være et par stykker herinde, der har lånt penge til drømmen?
> Hvad giver i - og i hvilken bank/kreditforening.

Hej

Det eneste du skal gå efter er de årlige omkostninger på lånet!

Det giver dig et r5ealistisk billede af hvor dyrt/billkigt lånet er.

Desværre prøver mange banker/financieringsselskaber kun at reklamere med en
enorm billig rente.
- Og "glemmer" selvfølgelig at fortælle om de årlige omkostninger. - Som de
forøvrigt er forpligtet til at oplyse om.

Så spørg om de årlige omk.

Mvh
Jack
VFR750FK
http://vfr.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-04-02 02:08

Det er meget tvetydigt det der er blevet fremført indtil nu.

Lånet kan som regel både være variabelforrentet og fast forrentet. Hvor
renten på det fastforrentede lån afhænger meget af hvor lang løbetid lånet
har. Derimod vil renten på det variabelt forrentet lån ikke afhænge af
løbetiden, men i stedet følge markedsrenten - plus lidt til banken for godt
benarbejde.

Det handler altså meget om temperament. Vil man sikre sig resten af tiden
med det fast forrentede lån. Eller satse på en lavere rente (det har
variabelt som udgangspunkt ved undgåelsestidspunktet) - dog kan renten med
tiden stige, hvilket betyder lidt dyrere lån.

Mht. til Årlig omkostningsprocent og rente - så er det til dels rigtigt at
man ikke bare kan sammenligne renter pga. af eventuelle gebyrer der
tillægges. Du skal dog være opmærksom på at renteudgifter kan fratrækkes på
selvangivelsen, hvilket gør dem fordeleagtige i.f.h.t
stiftelsesomkostninger.

Se evt.
http://www.danskebank.dk/Link/billaanogbaadlaanfakta/$file/billaanogbaadlaan
fakta.pdf

Og evt. http://www.danskebank.dk/Link/BilBeregn
for lidt beregning.

Håber det gav lidt overblik.

Mvh.

Lasse Jensen
Økonom på CBR600F4 og arbejder IKKE hos Danske Bank

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 03:04

Allan Rasmussen <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en

> Hvad giver i - og i hvilken bank/kreditforening.

Check selv op på følgende link:
http://www.mybanker.dk/

--
Armand.