/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stempelskift og sjove lyde.
Fra : Pein


Dato : 04-04-02 19:40

Så fik jeg prøvet noget nyt igen.
Jeg har lige skiftet stempel og sat en større dyse i min Yamaha DT125R.
Havde aldrig før haft hverken motor eller karburator skilt ad på nogen motor
overhovedet.
Spændingen var stor, da jeg besluttede at jeg vistnok muligvis var kommet så
langt med at samle, at jeg godt kunne prøve om den eventuelt kunne starte.
Jeg havde godt nok ikke hældt kølervæske på igen, men det kan vel ikke gøre
noget går jeg ud fra, når den nu bare lige skal startes.

Sidder stemplet nu som det skal? Har jeg fået samlet karburatoren rigtigt?
Har jeg glemt een eller anden slange? Jeg var lige ved at glemme
ekspansionspotten, men mon ikke jeg hurtigt havde opdaget det

Først forsigtigt på kickstarteren bare for at tørne motoren og lytte. Ingen
grimme klonk-lyde. Så fik den et jok, og startede straks. Hallo pomfrit!
Jubel og kæmpe selvtillid!

Men den "knævrer" lidt ved lave omdrejninger. Jeg prøvede at skrue langsomt
op for gassen, og bare lidt over tomgang forsvandt "knævre" lyden.
Hvad betyder det? Gør det noget?

For en sikkerheds skyld hældte jeg en deciliter olie i tanken (2T premix)
oveni ca. 8 liter benzin, selvom den har separat olietank. Min plan er at
skifte til at blande selv, da jeg ikke længere tør stole helt på systemet
med den separate tank.
Kan det skade at bruge begge dele indtil den separate olietank er tom?

Mvh. Pein



 
 
Michael K. S. (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 04-04-02 20:23

On Thu, 4 Apr 2002 20:40:27 +0200, "Pein" <niels@pein.fjerndette.dk>
wrote:

>Først forsigtigt på kickstarteren bare for at tørne motoren og lytte. Ingen
>grimme klonk-lyde. Så fik den et jok, og startede straks. Hallo pomfrit!
>Jubel og kæmpe selvtillid!

Ja det er rart når man laver noget selv og det så virker ik' )

>Men den "knævrer" lidt ved lave omdrejninger. Jeg prøvede at skrue langsomt
>op for gassen, og bare lidt over tomgang forsvandt "knævre" lyden.
>Hvad betyder det? Gør det noget?

Hmmm svært at sige hvis "man ikke lige var der" og hvad "knævre"
dækker dybere over, men ellers kan raslelyde ved lave omdrejninger tit
være stempelringsrelateret

>For en sikkerheds skyld hældte jeg en deciliter olie i tanken (2T premix)
>oveni ca. 8 liter benzin, selvom den har separat olietank. Min plan er at
>skifte til at blande selv, da jeg ikke længere tør stole helt på systemet
>med den separate tank.

Jeg vil næsten tro du på forhånd ved at den kan tåle at køre premix så
? Det er nemlig ikke helt alle der angiveligt kan det.Min RS250'er
Racer kører således premix,men der er noget uenighed om den kan tåle
det, idet den smører såvel via 2 slanger til cylindrene og 2 slanger
til miderste krumtapslejer og sidstenævnte_kan_ ( hævdes det) blive
underforsynet ved premix....

>Kan det skade at bruge begge dele indtil den separate olietank er tom?

Det kan jeg næsten ikke forstille mig,husker du IF Roadracing som
skulle blande selv.Istedet for 30:1 (bensin/olie) røg der et nul i
processen og blev til 3:1....det må siges at være liiiiiige i
overkanten,forbløffende nok kørte cyklen (en RGV250) faktisk ).Men
hvorfor vil du egentlig du kan da bare tømme olietanken ?

-M

Jens Blaabjerg (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 05-04-02 00:15


"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message
news:n51r8.6212$567.437884@news000.worldonline.dk...

> For en sikkerheds skyld hældte jeg en deciliter olie i tanken (2T premix)
> oveni ca. 8 liter benzin, selvom den har separat olietank. Min plan er at
> skifte til at blande selv, da jeg ikke længere tør stole helt på systemet
> med den separate tank.
> Kan det skade at bruge begge dele indtil den separate olietank er tom?

Hmm, det kan godt være det er en akademisk pointe, men det kunne vel ske at
blandingen bliver for mager! Jeg ved dog ikke om de par % er nok til det gør
noget.

Jens



Bendt Grunge (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Bendt Grunge


Dato : 05-04-02 11:04

> Men den "knævrer" lidt ved lave omdrejninger. Jeg prøvede at skrue
langsomt
> op for gassen, og bare lidt over tomgang forsvandt "knævre" lyden.
> Hvad betyder det? Gør det noget?
>

det kan være så simpel en ting som at stempelringen der klikker lidt ved
tomgang, mange så ccm totaktere har kilikke og raslelyde ved tomgang og lave
omd. selv ny samlede mito´er og andre race maskiner og 50cc laver disse
lyde, næsten alle min to taktere siger lidt, så jeg vil ikke tro det giver
nogele problemer med den beskrivelse du har lavet af lyden.

BG.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste