Naked bike til 50.000 ???
Fra : Jimmi

Dato : 04-04-02 17:47

Hej Alle

Som snart udklægget Mc'er, skal jeg til at få mig en 2 hjuler.
Jeg er sååå hooked på Ducati Monster 600, men den ligger lige i overkanten
af hvad banken vil sponsere.

Med min forkærlighed for monster looket, og en prisklasse der ligger op til
ca. 50.000,- (brugt naturligvis), hvilken kværn kunne I så forestille jer
kunne være noget for mig?

Har luret lidt på Suzuki GS500, men fornemmer at folk hurtigt bliver træt af
den ringe ydelse.

Den skal nok ikke være for gammel forresten.

/Jimmi

Fra : Kim K

Dato : 04-04-02 18:18

> Med min forkærlighed for monster looket, og en prisklasse der ligger op
til
> ca. 50.000,- (brugt naturligvis), hvilken kværn kunne I så forestille jer
> kunne være noget for mig?
hmm en bandit 600 er det eneste jeg kan komme på, men den ligger nok lige
over...

> Har luret lidt på Suzuki GS500, men fornemmer at folk hurtigt bliver træt
af
> den ringe ydelse.
neeeeej da, den er rå som bare pokker men helt monster agtig er den vist
ikke.
mvh Kim K

Fra : flemsus

Dato : 04-04-02 18:19

"Jimmi" <jimmi@bangbang.dk> wrote in message
> [...]
af
> den ringe ydelse.
>
> Den skal nok ikke være for gammel forresten.

Hvad med en SV 650. Den kan man købe sig fattig i dele til, så når du får
råd kan du nok få den til at se ret Monsteragtig ud.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-04-02 19:18

> Hvad med en SV 650. Den kan man købe sig fattig i dele til, så når du får
> råd kan du nok få den til at se ret Monsteragtig ud.

Jeg tror det bliver mere end almindeligt besværligt at finde en SV'er til
kun 50.000,-, ihvertfald hvis den skal være i rimelig god stand med ikke alt
for høje tal på tælleren..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 00:28

flemsus <flemsus@hotmail.com> skrev i en news:a8i1tv$lcg$1@sunsite.dk...

> Hvad med en SV 650. Den kan man købe sig fattig i dele til, så når du
> får råd kan du nok få den til at se ret Monsteragtig ud.

Den nøgne SV650'er (den uden S'et!), kan måske endda i sig selv anskues
som "monster-lignende" :-/

Men dé koster ikke under 60.000,- , hvilket til gengæld er en god pris
der sikkert vil holde sig i temmeligt mange år frem :-/ !

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 04-04-02 19:26

suzuki Bandit 600 fåes til omkring de 50k
den kan gøres rigtig evil. Fx laker dyret sort, lavt eller bredt styr på, 2
halogen forlygter (koster ikke meget i tyskland), udstødning hæves

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 04-04-02 21:27

> [...]
af
> den ringe ydelse.
>
> Den skal nok ikke være for gammel forresten.

jeg har en gs500 til salg til 40.000, du kan se billeder på
www.paahlman.dk/bike

/jacob

Fra : Henrik

Dato : 05-04-02 11:28

Jeg har kørt GS'er i 3 år og var vældig glad for den. Fra 0-100 km/t på
5,3 - 6,0 sek. (alt afhængig hvem der tester)er nok til at give baghjul til
diverse GTI'er mv., og det er vel også ganske sjovt som nyudklægget Mc'er.

Desuden er den fantastisk let og er derfor faktisk en rimelig sportslig
(relativt til f.eks. en bandit) på små sogneveje. Men en rigtig lydpotte,
kan den også knurre lidt.

Men efter 3 år vil man gerne have noget andet. Har du så kørt pænt vil du
sandsynligvis også have oparbejdet en pæn "friværdi" i GS'eren og så har du
vel til udbetalingen på en Monster... eller hva' du nu vil have.

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 03:19

> [...]
op
> til ca. 50.000,- (brugt naturligvis), hvilken kværn kunne I så

Det eneste japanske jeg vil sammenligne med Monsteren, og som samtidig
er til at købe for penge, er Honda CB 450 S og Suzuki VX 800.

> Den skal nok ikke være for gammel forresten.

Dét er til gengæld svært at komme udenom til dén pris

--
Armand.

Fra : Bandit600

Dato : 12-04-02 15:42

Jeg ga' lidt over 50.000 for min Bandit 600 97' 37000km 77hk uden kåbe, og
den er jeg glad for!

Venlig hilsen Rune

Fra : Brian Luckow

Dato : 06-04-02 07:44

Puha, dit ønske er vist umulig at opfylde. :( Hvis det kun er udseendet du
er ude efter, så er Cagiva 125 Planet vil den cykel der ligner en Monster
mest, når vi snakker om cykler til under 50.000,-. Men, motorene er så langt
fra hinanden som de overhovedet kan komme...

Ellers så er dens "konkurrenter" vel cykler som Laverda Lynx 650, Triumph
Speed Four, Suzuki SV650 og Cagiva Raptor 650. Men de koster jo desværre
alle langt fra de 50.000. Men ellers som en anden sagde, ville en Bandit 600
måske være noget for dig. Den har godt nok ikke en V2 motor, men en Bandit
kan gejles helt vildt meget op. Prøv at se i Streetfighter bladene, der er
stort set en ombygget Bandit på hver anden side.

Så kan du jo altid købe Monsteren på et senere tidspunkt når økonomien bedre
tillader det. Jeg drømte også selvom en Monster 600 da jeg var igang med mit
kørekort, men der gik 4 år og to mindre cykler (Virago 250 og GS500E) i
mellemtiden før det var realistisk for mig at købe en - og så endte det med
at jeg kom til at skrive 6-tallet på hovedet på slutsedlen. :)

Mvh., Brian Luckow
M900

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-04-02 20:14

Hey!

> [...]
>
> Som snart udklægget Mc'er, skal jeg til at få mig en 2 hjuler.
> Jeg er sååå hooked på Ducati Monster 600, men den ligger lige i overkanten

Jeg tror også du skal kigge lidt på hvad forsikringen bliver på de cykler du
kigger på, især som nyudklægget mc pilot kan forsikringspriserne være meget
høje.

Mvh. Kim Hansen (der lige har været det igennem)
GPZ500S
RGV250Pepsi