Normal Java Swing program -> Applet
Fra : Søren Klim

Dato : 04-04-02 17:34

Jeg har et normalt Java program, med Swing komponenter. En del forskellige
hjemmekodede klasser osv. Det hele startes fra en main metode.

Hvordan får jeg smart lavet dette om til en Applet ?? eller en JApplet ???

Al hjælp værdsættes.
Søren

Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 04-04-02 22:43

Hejsa

> Jeg har et normalt Java program, med Swing komponenter. En del forskellige
> hjemmekodede klasser osv. Det hele startes fra en main metode.
>
> Hvordan får jeg smart lavet dette om til en Applet ?? eller en JApplet ???

Jeg går udfra at du har en "hoved vindue", hvor du tilføjer dine swing
komponenter. Typisk vil man nok extende fra JFrame.

Det du skal gøre er at:
- extende fra JApplet i stedet for JFrame (eller hvad nu)
- omdøbe navnet på din constructor til "public void init()"

--
public class Foo extends JFrame {
public Foo() {

Ændres til:

public class Foo extends JApplet {
public void init() {
en masse gejl her
}
}
--
Så tror jeg nok det skulle virke.

/Carsten

Fra : Martin Schou

Dato : 08-04-02 11:26

> [...]
> - extende fra JApplet i stedet for JFrame (eller hvad nu)
> - omdøbe navnet på din constructor til "public void init()"

Det er rigtigt - jeg laver samme trick, når jeg tester min applet lokalt
(som et selvstændigt program).

Dog føler jeg, det er nemmere at lade constructoren kalde init() - så skal
man ikke tænke så meget, når man laver det tilbage igen

//Martin Schou