frivillige gældsordninger
Fra : SR

Dato : 04-04-02 17:17

hej

Jeg har lige læst i bogen "Kreditretlige emner" at kollektive enheder,
aktieselskaber,anpartsselskaber, interessentskaber, foreninger m.v. ikke kan
indgå frivillige gældordninger.

Mit spørgsmål er:

Hvad er "kollektive enheder"?

v.h.
SR

Fra : VisseVasse

Dato : 08-04-02 15:12

Til SR

"Kollektive enheder" bruges undertiden i (nogenlunde) samme betydning som
juridiske personer, dvs. en begrebsmæssig sammenfatning af en retlig enhed.
Eksempelvis aktie- og andelsselskaber, interessentskaber, foreninger, boer,
kommuner eller statslige myndigheder.

Venlig hilsen

Jacob Gunst

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-04-02 16:13

SR wrote:

> [...]
> aktieselskaber,anpartsselskaber, interessentskaber, foreninger m.v. ikke kan

Er det meget nyt, eller er der en særlig begrundelse ?

Jeg har da medvirket til frivillige gældssaneringer for både
foreninger og interessentskaber (og andelsselskab).

Men det var måske, fordi jeg ikke vidste det

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'