Spændende ture omkring Århus
Fra : Thomas Lytzen

Dato : 04-04-02 16:40

Jeg er ved at være lidt træt af at køre ned til Moesgaard når jeg skal have
lidt naturoplevelse :) så er der nogen der kan anbefale nogle sjove veje at
køre på omkring Århus ? Sjov kan betyde snoede veje, eller flot natur. Der
må da være nogen der har kørt egnen tyndt...

- Thomas Lytzen Petersen - '98 GS500E

Fra : Asger Steffensen

Dato : 04-04-02 17:25

"Thomas Lytzen" <news@lytzen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre på omkring Århus ? Sjov kan betyde snoede veje, eller flot natur. Der
> må da være nogen der har kørt egnen tyndt...

Kør ud til Moesgaard og fortsæt så videre sydpå langs kysten.
Eller kør ud til Løgten, og drej derfra ned mod vandet og tag den lille
kystvej ud mod Kalø / Mols.

Asger
ZX-10

Fra : Peter J

Dato : 04-04-02 17:48

> [...]
> køre på omkring Århus ? Sjov kan betyde snoede veje, eller flot natur. Der
> må da være nogen der har kørt egnen tyndt...

Hvis du ikke har noget imod at køre til Rønde, kan vi evt. følges sammen og
opleve Djursland.

Peter
CBR 1000 F

Fra : Robert

Dato : 04-04-02 18:09

"Peter J" <Peter_Laila@Get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
Der

> Hvis du ikke har noget imod at køre til Rønde, kan vi evt. følges sammen

Der er faktisk rigtig mange "fede" veje, store, små, snoede, lige.. på hele
djurs.
samtidig er landskabet ret varieret og flot.
Der er Mols "bjerge" ( lækker udsigt )... Ebeltoft - Grenå - Randers
Har selv kørt det område ret "tyndt", men er langtfra træt af det
Så hvis der er grundlag for en tur ( eller et par stykker ), bare sig til!

Mvh
Robert

Fra : Thomas Lytzen

Dato : 04-04-02 19:15

Nå, jamen nu ser det ud til at vi allerede er 3 der kunne køre en tur. Dog
er min cykel ret "lille" så jeg får nok problemer med at følge med desværre.
Men jeg er da helt sikkert med på en tur !

Fra : Robert

Dato : 04-04-02 19:23

> [...]
> er min cykel ret "lille" så jeg får nok problemer med at følge med
desværre.
> Men jeg er da helt sikkert med på en tur !

Vel gør du da ej

Sådan en GS500E er da ikke sløv.. og hvis man lige
skal se landskabet og trække vejret... uden at ligge
sidelæns er der ingen problemer.

Spændende om flere lægger billet ind ! ??

Mvh
Robert

Fra : Mogens Dammand

Dato : 04-04-02 20:52

Jeg er da helt klar med på en tur eller to, bare sig til. Når du kører fra
moesgård kan du prøve turen op omkring Jelshøj, små snoede veje og en dejlig
udsigt oppe fra toppen, ellers er der området vest for Århus mod Ry og
Laven, dejlig natur.

Mogens
Transalp

Fra : Peter J

Dato : 05-04-02 20:19

> [...]
> skal se landskabet og trække vejret... uden at ligge
> sidelæns er der ingen problemer.
>
> Spændende om flere lægger billet ind ! ??

Jeg er altid klar på en tur.
Bare smid en (privat) mail, så finder vi ud af noget.
Jeg kan evt. planlægge en tur på Djursland, hvis det var noget ?

Peter
CBR 1000 F

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 04-04-02 20:41

"Thomas Lytzen" <news@lytzen.net> wrote:

>Nå, jamen nu ser det ud til at vi allerede er 3 der kunne køre en tur. Dog
>er min cykel ret "lille" så jeg får nok problemer med at følge med desværre.
>Men jeg er da helt sikkert med på en tur !

Jeg er tit på Djursland i weekenderne, og jeg er da med på en god
'cykeltur'. Og så stærkt behøver det jo ikke gå for at det er sjovt.
Hvor/hvornår kører vi

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Armand

Dato : 05-04-02 23:21

> [...]
Dog
> er min cykel ret "lille" så jeg får nok problemer med at følge med

Det er ikke dig der ikke kan følge med - Det er de andre der hægter dig
af! :-|
Og hvis dét sker, så er det ikke en tur; men et race, og så er der ingen
grund til at spilde mere tid på sådanne egotrippere!!

Grundreglen for fælleskørsel hedder: "hav altid vedkommende bag dig
med"!
D.v.s. at hvis man bliver nødt til at sænke farten, eller helt stoppe
for at genopnå kontakt bagud, er det vedkommende forans ansvar at gøre
det samme for at få én med :-|

--
Armand.
(hvis gamle sergent-reflekser dukker op når snakken kommer ind på dét

Fra : Anneli

Dato : 06-04-02 23:59

> [...]
at genopnå kontakt bagud, er det vedkommende >forans ansvar at gøre det

Jup, læs også om kolonnekørsel her:
http://www.custom-mc-turklub.dk/kolonnekorsel.html

Stor hilsen Anneli og Savage :0)))
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Nels Wolf

Dato : 04-04-02 21:14

> [...]
> Har selv kørt det område ret "tyndt", men er langtfra træt af det
> Så hvis der er grundlag for en tur ( eller et par stykker ), bare sig til!

Helt enig- hele området er rigt på muligheder. Et forslag kunne være:
Løgten -ned langs Følle Strand til
ønde-Egens-Vrinners* -Knebel-Vistoft-Fuglsø-langs kysten til Femmøller
Strand- her til venstre mod Femmøller og Grønfeld hvor der drejes mod
Kejlstrup og Feldballe - hvor man kan se på Feldballe MC Center's udvalg af
Ducati motorcykler (!)
Herfra kan man så enten: dyse hjemad igen ad motortrafik- og motorvej til
Århus/den langsommere tur af landevejen igennem Rønde-Ugelbølle-Rodskov til
Løgten
Eller
Slå et slav fra Feldballe til Kolind-herfra til venstre over Skarresø til
Thorsager og så Ommestrup, Rodskov og Løgten.

*
Andre muligheder: Hvis du har lyst til at køre noget grusvejskørsel så er
der jo også en masse muligheder kryds og tværs igennem Mols Bjerge. Drej
f.eks. fra i Vrinners , op over Agri og så derfra ud i "bjergene" ad
grusveje til Strandkær og Femmøller Strand og Grønfeld (og dermed tilbage
på den ovennævnte rute)

Nels Wolf
(Suzuki Bandit 600)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-04-02 21:33

"Nels Wolf" <nelsolewolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
< snip nogle fine turforslag >

Det hele kunne så kombineres med overnatning på Mc-campen.

Allan Bojesen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-04-02 17:43

Du må meget gerne tage ud og køre nogle ture sammen med os. Vi har et par
gode "stifindere" i klubben.

Du kan blive tilmeldt vores mailing-liste. Se under medlemsinfo og/eller på
tursiden på vores hjemmeside. Og så er det gratis

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens U

Dato : 04-04-02 20:04

Thomas Lytzen skrev ...
> [...]
>køre på omkring Århus ? Sjov kan betyde snoede veje, eller flot natur. Der
>må da være nogen der har kørt egnen tyndt...

Ja!
Mød op ved Musikhuset i Århus (den side der vender mod rådhuset) på
Søndag kl. 13:00 så køre vi en tur af de snoede veje til Truust Kro
og får os et stort stjerneskud, så kan vi sparke dæk bag efter.

Hver den første i måneden er der nemlig kaffemøde i Truust
og der kommer en del mc'er fra det meste af Jylland.

Alle er selvfølgelige velkommen til at møde op og køre med,
hastigheden tilpasses efter forholdene og alle vil komme frem uanset tempo.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jack Jensen

Dato : 05-04-02 14:03

> [...]
>
> Alle er selvfølgelige velkommen til at møde op og køre med,
> hastigheden tilpasses efter forholdene og alle vil komme frem uanset

Kommer I gennem Sabro? - Hvornår?
Så vil jeg stige på toget.
Mvh
Jack
VFR750FK
http://vfr.dk

Fra : Jens U

Dato : 05-04-02 20:23

Jack Jensen skrev...

>tempo.

>Hej
>Kommer I gennem Sabro? - Hvornår?
>Så vil jeg stige på toget.
>Mvh
>Jack
>VFR750FK
>http://vfr.dk

Tja, mit lokomotiv starter ca. 12:30 fra Sabro og køre til musikhuset.

Det er da ikke utænkeligt, hvis jeg ligger forreste at vi tager turen
over Lyngby, Borum og Skriverholmene, men kan ikke love noget.

Hvis der mod alle forventninger er lukket p.gr.a. konfirmation,
så køre vi bare til Ry Marina og tager os en is eller en død finger

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (sabro)

Fra : Kenneth T

Dato : 05-04-02 14:24

> Mød op ved Musikhuset i Århus (den side der vender mod rådhuset) på
> Søndag kl. 13:00

Okay, når nu man ikke aner hvor rådhuset ligger, er det så den side af
musikhuset med hovedindgangen og ...øeee det der springvand -eller hvad det
nu er?

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Thomas Lytzen

Dato : 05-04-02 15:31

jeps :)

Fra : Jens U

Dato : 05-04-02 20:52

Kenneth T skrev i meddelelsen ...

>Okay, når nu man ikke aner hvor rådhuset ligger, er det så den side af
>musikhuset med hovedindgangen og ...øeee det der springvand -eller hvad det
>nu er?

Hvis jeg siger en gyselig bygning med tårn og ur,
hvor man har glemt at pille stilladset ned omkring tårnet
(tegnet af en hvis Hr. Jacobsen)

Fra : Christian Raaby

Dato : 06-04-02 10:32

> Hvis jeg siger en gyselig bygning med tårn og ur,
> hvor man har glemt at pille stilladset ned omkring tårnet
> (tegnet af en hvis Hr. Jacobsen)

Så så, Jens!
Man skal sgu høre meget inden ørene falder af
Hvis ikke jeg kan overbevise dig om den ydre skønhed ved Rådhuset, så kunne
jeg måske overtale dig til at se nærmere på interiøret...?
Anyway, jeg dukker muligvis også op ved musikhuset søndag.

Mvh.
Christian
Arkitektstuderende
Rød TL1000S

Fra : Jens U

Dato : 06-04-02 13:46

Christian Raaby skrev ...

> [...]
>jeg måske overtale dig til at se nærmere på interiøret...?
>Anyway, jeg dukker muligvis også op ved musikhuset søndag.

Har aldrig været der!
Jeg kunne huske navnet fordi det op til flere gange er blevet nævnt ifbm. kommunens møbelsalg

--
Hilsen Jens, HONDA Revere - (tidl. studeret metal)

Fra : Jack Jensen

Dato : 05-04-02 20:43

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]
> Søndag kl. 13:00 så køre vi en tur af de snoede veje til Truust Kro
> og får os et stort stjerneskud, så kan vi sparke dæk bag efter.

Kommer I gennem Sabro - eller hvor kan jeg støde på Jer??????

Svar venligst - ellers kører jeg selv.

Mvh
Jack
VFR750FK
http://vfr.dk

Fra : Jens U

Dato : 05-04-02 21:45

Jack Jensen skrev ...
>Kommer I gennem Sabro - eller hvor kan jeg støde på Jer??????
>
>Svar venligst - ellers kører jeg selv.

Har du læst mit svar andet sted i denne tråd ?

Vi det ikke være kedeligt at køre selv, hvis man nu kan køre med en hel flok.
Det er meget svært at angive tid og sted uden du vil komme til at vente
fordi lige tog en omvej af de snoede.

Jeg syntes det ser godt ud når der linet flere mc'er op foran musikhuset
og der så er samlet start ud af byen.

Fra : Jack Jensen

Dato : 06-04-02 19:35

> [...]
> fordi lige tog en omvej af de snoede.
>
> Jeg syntes det ser godt ud når der linet flere mc'er op foran musikhuset

OK - vi ses kl. 13,00.
- Og ja, det er da meget sjovere at køre flere

Mvh
Jack
VFR750FK
Medlem af VFR klub DK - www.vfr.dk

Fra : Thomas Lytzen

Dato : 04-04-02 22:31

Perfekt...mange tak for alle forslagene. Jeg glæder mig allerede til at
prøve dem af !
Ok, det med Søndag klokken 13:00 lyder da som en god ide, og som jeg kunne
tælle mig frem til så var der flere der var med på en køretur. Hvad siger I
til søndag, hvem er med ?

- Thomas Lytzen Petersen - '98 GS500E

Fra : Birger Poulsen

Dato : 05-04-02 08:02

"Thomas Lytzen" <news@lytzen.net> wrote in message
> [...]
> tælle mig frem til så var der flere der var med på en køretur. Hvad siger

Mener at kunne huske at Truust ikke har plads på søndage med konfirmation.
(april - maj)

En af mine favoritture går fra Århus ad de mindste veje mellem Viborgvej og
Silkeborgvej til Silkeborg. Hjem over Laven og Ry.

vh
Birger
SV

Fra : Jens U

Dato : 05-04-02 20:34

Birger Poulsen skrev
> [...]
Hvis der mod alle forventninger er lukket p.gr.a. konfirmation,
så køre vi bare til Ry Marina og tager os en is eller en død finger

som du selv skriver er der kanon gode veje der også.

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 05-04-02 13:36

Ok! Søndag er der en extra deltager...
Ses 13.00 foran á musikhus!

Vh. Rasmus Sørensen GS500E '99

Fra : Armand

Dato : 05-04-02 15:54

> [...]
flot
> natur. Der må da være nogen der har kørt egnen tyndt...

Sikke et spørgsmål når hele Djursland ligger i ens baggård

Tag et kort med og kryds så rundt på må og få derude på Djurs - Kortet
er til når du er blevet træt og vil hjem og derfor skal kunne finde
Århus igen!

--
Armand.

Fra : Peter J

Dato : 05-04-02 20:26

> [...]
> køre på omkring Århus ? Sjov kan betyde snoede veje, eller flot natur. Der
> må da være nogen der har kørt egnen tyndt...

Det lader til at jeg har påtaget mig at lave en tur på Djursland, så dem der
vil hjælpe mig med at arrangere dette, eller bare være med på turen bedes
sende mig en mail.

På forhånd tak

Peter
CBR 1000 F

Fra : Jens U

Dato : 05-04-02 23:07

Peter J skrev ...

> [...]
>vil hjælpe mig med at arrangere dette, eller bare være med på turen bedes

Nævn dato, tidspunkt og mødested her i NG'en, passer det i min kalender kommer jeg.

Fra : Thomas Lytzen

Dato : 06-04-02 08:49

Jeg er med på en tur. Glæder mig til at se Djursland :)

Fra : Peter J

Dato : 06-04-02 08:56

> [...]

der
> vil hjælpe mig med at arrangere dette, eller bare være med på turen bedes

Første tur vil være imorgen søndag klokken 11:00 fra tankstationen i
Drastrup ved Assentoft.
Turen går over Fjellerup- og Bønnerup-strand og videre på Djursland.
Turen er ment som en hyggetur, og vil blive kørt i moderat tempo idet at der
tages hensyn til evt. bagsæde passagerer.

MVH
Peter + Laila
CBR 1000 F

Fra : Thomas Lytzen

Dato : 06-04-02 09:20

Ok, så må jeg nok melde fra desværre. Jeg smutter jo med fra musikhuset
klokken 13.00 så det vil nok blive for meget på en dag :) Men en anden dag
er jeg bestemt med !

Fra : Jens U

Dato : 06-04-02 13:30

Peter J skrev ...

> [...]
>Turen er ment som en hyggetur, og vil blive kørt i moderat tempo idet at der
>tages hensyn til evt. bagsæde passagerer.

Min kalender er booket, da jeg jo køre til musikhuset.

Fra : Jens U

Dato : 07-04-02 16:18

Det glæder mig, at jeg kan få lov til at vise nogle af de snoede veje.
min triptæller siger 167 km, 98 km til Truust og 69 km hjem, en omvej på 93 km

Fra : Thomas Lytzen

Dato : 07-04-02 16:35

Jamen selv tak da :)
Det var rigtigt sjovt og jeg er helt sikkert med på at køre en tur igen
engang !

- Thomas Lytzen - GS500E

Fra : Kenneth T

Dato : 07-04-02 19:45

> 93 km
> >
> Jamen selv tak da :)
> Det var rigtigt sjovt og jeg er helt sikkert med på at køre en tur igen
> engang !

Også tak for en fin rundvisning på de lokale veje, det må gentages engang.
Min triptæller siger noget i retning af 275km men jeg har jo også lidt
længere til Truust:)

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 08-04-02 18:09

Det var hyggeligt! Det skal gøres igen!
Vh. Rasmus Sørensen [BLACK-eagle GS500E '99]