CSS
Fra : sabrina

Dato : 04-04-02 16:33

Hej Gruppe

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg kan ikke finde
nogen for css Så jeg håber i bærer over med mig.

Jeg har et lidt "dumt" spørgsmål. Jeg er ved at gennemgå html.dk's
tutorial om css.
men i lektion tre sidder jeg fast.
Dette er kodestumpen jeg har lavet indtil videre:

body {
background-color: #FFCC66;
background-image:
url("C:\Dokumenter/Hjemmeside/billeder/ny_kurv.jpg")
background-repeat: no-repeat;
}

h1 {
color: #990000;
background-color: #FC9804;
}

Mit problem er linie 4 - background-repeat: no-repeat;

Alt går fint indtil da. Mit baggrundsbillede bliver gentaget hele tiden
hvis jeg undlader linien, hvilket ikke er så heldigt. Men når jeg
tilføjer ovenstående til koden, så forsvinder baggrundsbilledet helt.
Meningen er, efter html.dk's tutorial, at billedet blot ikke skal
gentage sig.

Jeg har endda prøvet at kopier det skrevne direkte fra tutorialen, så
der er ingen fejl der.

Hvad er der galt?

Hilsen
En begynder inden for css
Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : scn

Dato : 04-04-02 16:45

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:zj_q8.10326$iY5.469175@news010.worldonline.dk...
> [...]
> tilføjer ovenstående til koden, så forsvinder baggrundsbilledet helt.
> Meningen er, efter html.dk's tutorial, at billedet blot ikke skal

den kode du har lavet skal ligge i en sevlstændig css-fil, du linker til den:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" title="Stylesheet">

Der mangler er semicolon ";"
Vær opmærksom på at stie til billedet er til din lokale harddisk.
Hvis billedet ligger i samme mappe som html-filen er det nok med:

body {
background-color: #FFCC66;
background-image: url(ny_kurv.jpg);

--