Adgangskode
Fra : Claus H. Christensen

Dato : 31-01-01 18:50

Hjælp - hjælp
Jeg har en web-side (lavet i FrontPage98), som jeg gerne vil have beskyttet
med en adgangskode. Er der nogen der kan hjælpe mig med en beskrivelse af,
hvordan jeg gør det?

Venlig hilsen Claus
claus@christensen.net

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 01-02-01 12:58

On Wed, 31 Jan 2001 18:50:10 +0100, "Claus H. Christensen"
<chckka@get2net.dk> wrote:

> [...]
>med en adgangskode. Er der nogen der kan hjælpe mig med en beskrivelse af,

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".
--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk