Dæk til XT600
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-04-02 12:54

Står lige og skal hjælpe en kammerat med at finde et par nye dæk til sin
semi-mudderraket, men hvad skal han ud i?

Jeg har fundet lidt forskelligt frem:

Metzeler Shara 3 eller 4.
Bridgestone TW 48
Pirelli MT90 S/T eller A/T

Som han så pænt udtrykker det, er chancen for at han kommer ud og køre i
mudder så godt som ikke eksisterende...

Nogen der har erfaringer med nogen af de dæk?
Mit skud er at han nok har brug for flere kilometer end køreegenskaber

Mikkel... med dårlige erfaringer med rust i ekspansionsrør, udstødningsporte
og bawlehjulskørsel...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-04-02 13:42

Jeg har fået monteret et som Michelin kalder 20% offroad, husker ikke lige
modelnavnet her og nu. Men den var monteret med et rigtigt knopdæk (nyt) da
jeg købte den og du har ret, det duer ikke på alm. vej, så jeg har et næsten
nyt stående. Man kan jo håbe jeg finder en mark en dag, hvor jeg kan bruge
det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail
"

Fra : Jens U

Dato : 04-04-02 18:55

Mikkel Knudsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Nogen der har erfaringer med nogen af de dæk?
>Mit skud er at han nok har brug for flere kilometer end køreegenskaber

Tja, så er det ikke Rittig eller Aalborg Off-Road MC Klub du skal søge råd hos
De fleste lider af asfalt eksem, så alt deres kørsel forgår alle andre steder

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (kun til asfalt)
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Pein

Dato : 04-04-02 19:18

"Mikkel Knudsen" wrote ...
>Står lige og skal hjælpe en kammerat med at finde et par nye dæk
>til sin semi-mudderraket, men hvad skal han ud i?

Selvom jeg er fra Aalborg Offroad MC Klub, og som sådan ligger og skifter
mellem meget åbne knopdæk og endnu mere åbne knopdæk, så kan jeg muligvis
hjælpe, for jeg bruger en TransAlp til almindelig kørsel, og har lige slidt
mit bagdæk nr. 12 ned.

Jeg har gode erfaringer med Metzeler Enduro3 Sahara. (altså nr. 3). Man skal
ikke lade sig
narre af navnet. De dæk har intet med enduro at gøre. Det er nærmest
gadedæk, men skulle man komme ud på en tilfældig grusvej der er rimeligt
fast, så er de også gode til det, ligesom man også godt kan klare lidt vådt
græs uden at skøjte rundt som Bambi på glatis.

De har gode asfaltevner, også til en lidt tung cykel.

De fleste ville måske bruge en XT600 lidt mere til offroad end en TransAlp,
og så skal man have et andet dæk, men det ser ud til denne XT'er ikke skal
ud i noget særligt slemt terræn.

Mvh. Pein
Honda TransAlp (145.500 km.)
Yamaha DT125R (11.500 km.)

Fra : Jens U

Dato : 04-04-02 20:19

Pein skrev i meddelelsen ...
> [...]
>hjælpe, for jeg bruger en TransAlp til almindelig kørsel, og har lige slidt

Er du ikke undtagelse selv )

Måske er du efterhånden blevet smitte, så du ender nok med at investere i et landbrug
med 10 tønder land, der så vil blive udlagt som privat øvelse område for dig
og de andre rødder

Jeg var lige ved at nævne dit navn, men så var der lige TA'en.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (der ville asfaltere haven, hvis det var muligt)

Fra : Pein

Dato : 04-04-02 22:10

"Jens U" wrote ...

> [...]
et
>landbrug med 10 tønder land, der så vil blive udlagt som privat øvelse

Den plan er desværre ved at gå i l*rt.
Nu har vi boet her i 3 måneder, og kigger stadig, men det er vist umuligt at
finde kombinationen et nogenlunde brugbart hus, nogle hektar interessant
jord, ikke for voldsomt langt på arbejde, og en overkommelig pris. Surt surt
surt.

Lige nu har vi kig på et med en grund på 2311 kvm. uden naboer, op til en
skov. Så kan man i det mindste køre lidt "trial"-offroad og øve nogle
vendinger og lidt små-hop.
Men ak, det skal sættes i stand for flere hundrede tusinde først

/Pein
(der stadig mangler garage, værksted og hus)

Fra : Jens U

Dato : 05-04-02 01:37

Pein skrev ...
> [...]
>Men ak, det skal sættes i stand for flere hundrede tusinde først
>
>/Pein
>(der stadig mangler garage, værksted og hus)

For at være helt OT
Hvad med Mammen, der kan du tage markerne på arbejde.

Desuden skulle der ligge en flere km lang snoede grusvej fra Mammen
og mod Vinkel (hvis de ikke putte asfalt i den)

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (stedkendt)