Suzuki 380 GT
Fra : Erik Sylvestersen

Dato : 04-04-02 12:33

Hej er der nogen som har en manual til Suzuki 380 GT fra 1973-75, eller ved
hvor jeg kan finde den evt. på nettet, jeg har en på fransk men det er ikke
min stærke side

Erik

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 04-04-02 16:46

"Erik Sylvestersen" <esy@erik-boisen.dk> wrote in message
> [...]
ved
> hvor jeg kan finde den evt. på nettet, jeg har en på fransk men det er

Hej Erik,

Jeg havde en '74 GT380 for en del år siden. Så vidt jeg husker lånte jeg en
haynes manual¨på biblioteket,
som jeg kopierede.

Mvh Steen,
GSF1200N

Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 05-04-02 00:56

AUC's bibliotek har muligvis noget, som kan hjælpe. Hvad mangler du helt
specifikt, for så kan det være at vi kan finde noget uden at det er en hel
værkstedsbog som Haynes eller lign.

mvh
Rolf Skovløkke

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-02 01:06

> [...]
> specifikt, for så kan det være at vi kan finde noget uden at det er en hel

Der ligger en motor-bog-forhandler i Randers. Kan ikke lige huske hvad han
hedder. Men det er der sikkert andre der kan.

Der er også en her: http://dspace.dial.pipex.com/merlinbooks/suzi.htm

Eller her: http://www.bevenyoung.com.au/sale.htm
hvor der står: SUZUKI GT 380 & GT 550 1972 ON OWNERS WORKSHOP: By Haynes. 3
cylinder models. Book No HM216.S/H. FRONT COVER SLIGHTLY DAMAGED $24.95

led evt. på www.amazon.com

Eller google.com - som jeg har gjort...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-02 01:23

> led evt. på www.amazon.com

Hos Amazon fandt jeg den her, til 22 US $... Men du kan da lige bladre lidt
i den først...

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/detail/-/books/0892872853/slide-
show/104-8341096-2550319#reader-link

Mvh
Allan

Fra : Ole Baun

Dato : 05-04-02 15:59

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der ligger en motor-bog-forhandler i Randers. Kan ikke lige huske hvad han
> hedder. Men det er der sikkert andre der kan.
>
> Der er også en her: http://dspace.dial.pipex.com/merlinbooks/suzi.htm

Og jeg havde også lige et link: http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm

Ole Baun

Fra : Moller

Dato : 06-04-02 09:30

> [...]
ved
> hvor jeg kan finde den evt. på nettet, jeg har en på fransk men det er

Jeg har selv en GT-380... og bruger Clymers, den er okay til de tekniske
ting, men springer over de mest basale ting... men hvis der kan findes en
Hayens, så vil den omhandle typisk de lette ting, og springe over de svære
ting.... så begge 2 i hånden er nu det bedste.

Hva model har du ??? min det er en GT-380 L model, detsvære uden vacum
caburatorene, så man kan ikke dreje gassen i bund, der skal føling til at
finde de rigtige stillinger på gas håndtaget.

VH
Lars Molnit,
MZ ETZ 251
Suzuki GT-380 L
Måske en Honda CB 600 Hornet... men 10.960Kr. årlig forsikring :( *suk*
nå, banken er den eneste som kan stoppe mig nu :)

P.S. Hvis du bor i KBH området, så spørg løs... der er ikke den del på
GT'en som jeg ikke har haft skildt ad, og renoveret snart... :) ellers kan
du kigge forbi, og få lidt hjælp.

Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 07-04-02 22:05

> [...]
>caburatorene, så man kan ikke dreje gassen i bund, der skal føling til at
>finde de rigtige stillinger på gas håndtaget.

Suzuki GT380 har da kun haft alm. spældkaburatorer - de gamle var svære at
indstille ens da kablet deltes i 3 i et fordelerstykke og der altid var en
smule slup i skidtet, hvorimod L og senere havde kaburatorer på et fælles
konsol og med fast spjældjustering, så sluppet kun var mellem kablet og
drejestykket ved forbindelsesstangen.
Iøvrigt skal du altid - efter fuld gasgivning linde lidt igen - ellers får
den for fed blanding både med benzin og olie. Den kører bedst når det er
lidt magert og det gør du således bedst ved at linde på gassen når du er
oppe i fart.
GT380 er ikke nogen sejtrækker, så brug gearkassen i stedet for at prøve med
fuld gas i højt gear hvis du skal have den til at trække bedre.

mvh
Rolf Skovløkke

Fra : Armand

Dato : 08-04-02 00:39

Rolf Skovløkke <skovloekke@dmc-org.dk> skrev i en

> GT380 er ikke nogen sejtrækker, så brug gearkassen i stedet for at
> prøve med fuld gas i højt gear hvis du skal have den til at trække
bedre.

Eviggyldig regel for alle totaktere med seperatsmøring (der styres af
gaskablet!):
Brug hellere flere omdrejninger og mindre gasgivning (= typisk ét gear
lavere end man ellers lige vile køre i)!

--
Armand.

Fra : molnit

Dato : 09-04-02 09:59

> [...]
> smule slup i skidtet, hvorimod L og senere havde kaburatorer på et fælles
> konsol og med fast spjældjustering, så sluppet kun var mellem kablet og

Nu er det en L model jeg har, den har bare de gamle kabu'er... mener nu
at de sidste modeller havde en BS40 kabu på ??? eller var det kun 550 og 750
versionen ??? og BS kabuen er da en vacum type. ellers er det da forkert
gennemgang i Clymers.

> Iøvrigt skal du altid - efter fuld gasgivning linde lidt igen

Yepsen.... sjov fornemmelse, når man skal ned i hastighed, og slækker
gassen lidt, wroom... modsat effect... forbi punktet, og så daler gassen
> [...]

> den for fed blanding både med benzin og olie. Den kører bedst når det er
> lidt magert og det gør du således bedst ved at linde på gassen når du er

Ja, det er en 2 takter jo :)

> GT380 er ikke nogen sejtrækker, så brug gearkassen i stedet for at prøve
med
> fuld gas i højt gear hvis du skal have den til at trække bedre.

Tjaaa.... man skal lige venne sig til at den skal ned i 4-5 gear ude på
motorvejen...

VH
Lars Molnit