Hjælp 3000 m2 med alt godt fra helvede og ~
Fra : J

Dato : 04-04-02 12:34

Masser af brændnæller og andet skarn
Der er meget ujævnt og jeg vil gerne have græs over det hele.
Hvad gør jeg.????

MVH
Joakim

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 04-04-02 13:26

"J" <jo@s.com> skrev i en meddelelse
> Masser af brændnæller og andet skarn
> Der er meget ujævnt og jeg vil gerne have græs over det hele.
> Hvad gør jeg.????
>

> MVH
> Joakim

Få en til at fræse det for dig. De fleste anlægsgartnere gør det gerne, men
kig i de lokale aviser og forhør dig hos naboerne det kan være der er en der
er "billig" i det område hvor du bor.

Thomas

Fra : rick

Dato : 04-04-02 22:04

"J" <jo@s.com> skrev i en meddelelse
> Masser af brændnæller og andet skarn
> Der er meget ujævnt og jeg vil gerne have græs over det hele.
> Hvad gør jeg.????

Du kan evt. få den lokale landmand (hvis der er en sådan i nærheden) til at
pløje og harve din have.
Jeg tager udgangspunkt i, du siger, det skal gå stærkt... De er jo alle
igang i denne solrige tid, så måske har du held.

- rick...

Fra : Permoje

Dato : 05-04-02 09:10

BRUG Roundup.............

Og så få det fræst når alt ukrudt er vissent.

God fornøjelse.

Fra : Jakob Bock

Dato : 05-04-02 10:20

> BRUG Roundup.............

Der er det absolut ingen grund til.

> Og så få det fræst når alt ukrudt er vissent.

Fræs stykket godt og grundigt, og få derefter sået en solid græsplæne der
hurtigt etablerer sig. Nå du bagefter slår græsset, vil langt det meste
udkrudt gå ud helt af sig selv.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-04-02 13:07

> Fræs stykket godt og grundigt, og få derefter sået en solid græsplæne der
> hurtigt etablerer sig. Nå du bagefter slår græsset, vil langt det meste
> udkrudt gå ud helt af sig selv.

Nu kunne det jo være at der også skulle være et enkelt jordbærbed eller
måske endda stauder? Så er Round Up ganske rart.

Hvor i landet, i øvrigt? Vi har et par små træer i Ringsted, som du
måske kan få glæde af.

Mvh Maria

Fra : Jakob Bock

Dato : 05-04-02 13:45

> Nu kunne det jo være at der også skulle være et enkelt jordbærbed eller
> måske endda stauder? Så er Round Up ganske rart.

Der kan man jo så -- som også langt de fleste heldigvis gør -- fjerne
ukrudtet ved håndkraft. Kan man ikke overkomme det, bør man nok overveje, om
man egner sig som haveejer.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Mona

Dato : 05-04-02 20:57

J <jo@s.com> skrev i en
> Masser af brændnæller og andet skarn
> Der er meget ujævnt og jeg vil gerne have græs over det hele.
> Hvad gør jeg.????

Du kan evt. hegne det ind og holde gæs og kalkuner. Jeg mener de
elsker brændenælder og ukrudt og så kan du jo få dejlig
fugle-steg senere på sommeren...

Mange hilsner fra

Mona, som ikke selv har prøvet det...!

Fra : J

Dato : 06-04-02 23:01

Jeg har haft overvejet alle foreslagende og hælder lidt til fræser og solid
græs og meget lidt til roundop.
Men hvis man skal have en til at lave det koster det en formue så måske
bliver det roundop.
Med venlig hilsen
Joakim Boserup

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-04-02 13:57

> Men hvis man skal have en til at lave det koster det en formue så måske
> bliver det roundop.

Du skal dog være klar over, at Roundup ikke er noget vidundermiddel. Der går
ikke lang tid før nye planter spirer og skyder frem -- så der skal alligevel
gang i fræseren.

Venlig hilsen
Jakob