/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny/Brugt cykel fra tyskland
Fra : Niels-poulsen


Dato : 04-04-02 11:52

Hej gruppe

Jeg vil ha mig en ny brugt cykel, men økonomien er jo den vildt store så
mine tanker har været peget på at tage til tyskland og handle en cykel.

Priserne for en brugt rf600 suzuki ligger på 25.000 danske... uden afgift.
Er der nogle der ved ca. hvad afgiften kan blive på den ?

Og kan det i det hele tage betale sig at handle cykel dernede.. ?

Håber på lidt info fra jer, da i sikkert har mere tjek på dette end jeg har
*S*

Hilsen

Niels



 
 
Morten Dahl (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 04-04-02 12:02


"Niels-poulsen" <hayabusa_1300@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cac30f7$0$10907$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej gruppe
>
> Jeg vil ha mig en ny brugt cykel, men økonomien er jo den vildt store så
> mine tanker har været peget på at tage til tyskland og handle en cykel.
>
> Priserne for en brugt rf600 suzuki ligger på 25.000 danske... uden afgift.
> Er der nogle der ved ca. hvad afgiften kan blive på den ?
>

Regn med 35-40000 i afgift alt efter stand og km.. (2/3 af prisen herhjemme)

-
Morten Dahl



Armand (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-02 13:51


Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en
news:a8hbkh$1u1p$1@news.cybercity.dk...
>
> "Niels-poulsen" <hayabusa_1300@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3cac30f7$0$10907$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Jeg vil ha mig en ny brugt cykel, men økonomien er jo den vildt
> > store så mine tanker har været peget på at tage til tyskland og
> > handle en cykel. Priserne for en brugt rf600 suzuki ligger på 25.000
> > danske... uden afgift.
> > Er der nogle der ved ca. hvad afgiften kan blive på den ?
> Regn med 35-40000 i afgift alt efter stand og km.. (2/3 af prisen
> herhjemme)

- - - - Og derfor kan man også vende billedet til:
Udenlandske priser må ikke overstige 1/3 af det danske brugtprisleje!!

Derved at jeg ikke regner en RF 600 for at koste så meget som 75.000,-
er 25.000,- i Tyskland for dyrt :-|
Den må da også kunne findes billigere end det - Prøv at checke op på:
www.mobile.de !

--
Armand.








Morten Dahl (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 04-04-02 14:04


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a8hi4u$2aup$2@news.cybercity.dk...
>
> Derved at jeg ikke regner en RF 600 for at koste så meget som 75.000,-
> er 25.000,- i Tyskland for dyrt :-|
> Den må da også kunne findes billigere end det - Prøv at checke op på:
> www.mobile.de !


hey hey, nu anfægtede jeg ikke hans pris, men eftersom jeg selv er på jagt
efter noget touringskrammel (forhåbentlig potentielt kone køretøj) har jeg
kigget RF600 i tyskland og i den stand som jeg har brug for (gerne skrammet
og død motor) kan de erhverves ned til 10-12Kkr men ellers omkring 20 og op
til 25.. det er også en populær model i tyskland og den holder prisen meget
godt (nøjagtig som herhjemme)

-
Morten Dahl
Købes : RF600 stel og en RF900 uden afgift



Armand (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-02 16:23


Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en
news:a8hioq$2bvv$1@news.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a8hi4u$2aup$2@news.cybercity.dk...
> >
> > Derved at jeg ikke regner en RF 600 for at koste så meget som
> > 75.000,- er 25.000,- i Tyskland for dyrt :-|
> > Den må da også kunne findes billigere end det - Prøv at checke op
> > på: www.mobile.de !
> hey hey, nu anfægtede jeg ikke hans pris,

Rolig nu! Det var blot for at følge 1/3-anskuelsen helt til dørs!

--
Armand.





Michael K. S. (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 04-04-02 14:00

On Thu, 4 Apr 2002 14:51:04 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>- - - - Og derfor kan man også vende billedet til:
>Udenlandske priser må ikke overstige 1/3 af det danske brugtprisleje!!
>
>Derved at jeg ikke regner en RF 600 for at koste så meget som 75.000,-
>er 25.000,- i Tyskland for dyrt :-|

Det holder bare ikke i praksis at være så stringent - Den CBR600 vi
hentede kostede ca. 24.5 kkr og kunne indreg. for ca. 65 kkr.Som
tommelfingerregel er det såmænd udmærket,men en nærmere vurdering i
det konkrette tilfælde er nok nødvendigt specielt hvis det ligger på
vippen om det kan betale sig eller ej.

>Den må da også kunne findes billigere end det - Prøv at checke op på:
>www.mobile.de !

Det tror jeg også - det kommer naturligvis an på alder og stand,men
jeg har i hvert fald set dem langt billigere.

-M

Armand (06-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-02 02:37


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:r8joaug5snm5fnvl1lgo7auhgfc9fatipa@4ax.com...
> On Thu, 4 Apr 2002 14:51:04 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> >- - - - Og derfor kan man også vende billedet til:
> >Udenlandske priser må ikke overstige 1/3 af det danske
brugtprisleje!!
> >Derved at jeg ikke regner en RF 600 for at koste så meget som
> > 75.000,- er 25.000,- i Tyskland for dyrt :-|
> Det holder bare ikke i praksis at være så stringent - Den CBR600 vi
> hentede kostede ca. 24.5 kkr og kunne indreg. for ca. 65 kkr.Som
> tommelfingerregel er det såmænd udmærket,men en nærmere vurdering i
> det konkrette tilfælde er nok nødvendigt specielt hvis det ligger på
> vippen om det kan betale sig eller ej.

For at kunne holde renovationsudgifterne til topstykket på min tyske
CB4½'er op imod prisen fr T&S, har jeg har netop forhørt mig på sagen og
fået svar!

Pris-betragtninger:
Sidste år solgte jeg 4½'eren for 22.000.- og det passede med den
midstepris jeg havde regnet med j.v.f. D.B.A.!
Dengang var prislejet derfra og op til et par og tredive tusinde!
Slået efter på D.B.A-online idag, er der spændet det samme:
Der er ialt 8 modeller til en gennemsnitspris på 24.375,- kr.

Lidt beregninger:
Ud fra den egentlige 60%-regel skulle T&S så beregne 16.250,- i afgift
herudfra!

Mit svar på forespørgslen siger 14.311,- kr - hvilket de oplyser som
værende beregnet ud fra et brugtprisleje på 23.311,- kr!

Hvad kan man så udlede af det?
Jo: T&S' værdiansættelse er ikke helt hen i vejret, og faktisk 1.000,-
under gennemsnittet for forekommende privatannoncer!

Hvis man selv havde regnet nøgternt med de stramme 40% af D.B.A.s
genenmsnit måtte modellen koste lige under 10.000,- hvilket sammen med
T&S' krav ville ende med en gadepris på ca. 24.000,- Og så havde man
kunnet finde en billigere herhjemme!
Hvis man istedet bruger tommelfinger-regelen med 1/3, havde grænsen
ligget på 8.125.-, hvilket sammen med T&S' krav, sidenhen ville ende med
en gadepris på ca. 22.500,- kr, hvilket igen kun får det til at gå lige
op
Tilbage er så hvad man kan hente i vurderingen - Men vurderingen er en
joker som man ikke skal regne med; men blot tage som en gave ifald at
der falder noget af!

CB450S'ere, kan fås i rimelig stand/km til omkring 1000 Øvro, hvilket
vil matche T&S depositum fint; men jeg er faktisk forskrækket over at
ikke engang en 15 år gammel motorcykel bliver vurderet lavere. Men igen:
det ER brugtprislejet der styrer beregningerne!!!

Konklusion ud fra aktuel oplysning fra T&S:
En fornuftig CB450S til omkring 800 Øvro kan end ikke svare sig at
anskaffe i forhold til for tiden værende billigste model i D.B.A á:
20.000,- synet (syn af den importerede koster også oveni!) !!!

--
Armand.
(der ikke indregistrerer sin, medmindre den kan repareres alene ved
eget/gode venners håndværk)





Michael K. S. (06-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 06-04-02 07:37

On Sat, 6 Apr 2002 03:37:00 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hvad kan man så udlede af det?

<Snip resten>

Det er fint nok med CB450S eksemplet - Men der skal du så lige huske
på at jo billigere cyklen er jo bedre vil 1/3 - tommelfingerreglen
passe i absolutte tal,taler vi dyrere cykler kan forskellen blive
noget mere som illustreret med CBR eksemplet.
Interessant var faktisk, at T&S regnede sig frem (tilbage er det vel
nærmest ) til en afgiftspligtig værdi på 24.000 og altså ca. det
samme som jeg havde givet - så den passede fint.Du husker nok at jeg
bare tog den med det samme uden at prutte om prisen fordi den var så
flot/velholdt som tilfældet var,kunne uden tvivl have handlet den
2-3.000 kr (ca 10%) ned,men det virkede i situationen urimeligt

Efter jeg så havde kørt xx - antal km, slidt bagdækket helt ned, og
skrammet cyklen lidt blev den så solgt for 1.000 kr mere end jeg
selv havde givet,hvilket dog nogenlunde kunne gå lige op med
udgifterne til at køre ned at hente den.Den blev dog solgt da priserne
var absolut i bund om vinteren og den røg meget hurtigt - Som du
husker forsøgte jeg at finde en tilsvarende herhjemme inden turen gik
sydpå,men det var ganske umuligt til den pris.

1/3 -dels reglen passer fint op ca. 50 kkr,derefter er det nok en
nærmere analyse værd.Jeg vil dog stadig mene at den største fordel ved
at hente sydpå er det enormt meget større udvalg,specielt hvis man går
efter noget lidt mere sjældent....

-M

N/A (06-04-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-04-02 16:51



Michael K. S. (06-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 06-04-02 16:51

On Sat, 6 Apr 2002 15:48:04 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>Mon ikke at forskellen nærmere ligger i de enkelte modellers forskellige
>popularitet på hver side af grænsen?

Ikke nærmere det tror jeg ikke,men at det også kan have betydning kan
bestemt ikke afvises .Det viser sådan set også bare at et nærmere
analyse kan være nødvendig i det konkrette tilfælde man står med.

>Modsat vil ingen herhjemme køre på noget under 100 HK og CBR'erne er
>meget populære, hvilket fastsætter et frygteligt (ordvalget et
>velovervejet, eftersom at det ér frygteligt at en 10 åt gammel model
>stadig sælges for 70% af nyprisen!) brugtprisleje.

Det kan man godt sige jow,det er en grotesk høj pris gamle cykler i
mange tilfælde har.Men man skal jo se på hvad man ellers kan få for de
penge og skulle jeg f.eks vælge mellem den 8 år gamle CBR jeg købte og
en ny noget andet til samme eller endda højere pris så ved jeg godt
hvad valget (igen) ville blive .Jeg indrømmer dog gerne at netop
CBR'eren er et "special case" hvad det angår.

-M

Armand (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-02 00:59


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:a8n0ck$25bg$3@news.cybercity.dk...
>
> Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> news:5b4tauoj892s1094i04aonrbb0ck7q3gvr@4ax.com...
> > On Sat, 6 Apr 2002 03:37:00 +0200, "Armand"
> >
> > Det er fint nok med CB450S eksemplet - Men der skal du så lige
> > huske på at jo billigere cyklen er jo bedre vil 1/3 -
tommelfingerreglen
> > passe i absolutte tal,taler vi dyrere cykler kan forskellen blive
> > noget mere som illustreret med CBR eksemplet..............
> > 1/3 -dels reglen passer fint op ca. 50 kkr,derefter er det nok en
> > nærmere analyse værd.

Faldt lige over disse tal i "køb/salg":

Indsat:
-----------
Sælges: CBR900 fireblade 1993.
Flot og velholdt. Alle sliddele i fin stand.
Der medfølger Micron potte i rustfri.
Depositum for afgift er 61.000 - men jeg tror at man vil få ca. 10-15%
tilbage.
29.500 kr.
----------

Hvis dep. holder som oplyst svarer det maget godt til 60% af de
ca.100.000,- som en ældre Blade immervæk koster!

Bruger man 1/3-trick'et på den, må den højest koste 33.000,- (=> +
61.000 = 95.000,-!) => trick'et holder på dén!
(Nævnte pris kan derfor også regnes for fornuftig)

--
Armand.
(der ikke har 95.000 til en 10 år gammel Honda)





Michael K. S. (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 08-04-02 21:07

On Mon, 8 Apr 2002 01:59:13 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>Bruger man 1/3-trick'et på den, må den højest koste 33.000,- (=> +
>61.000 = 95.000,-!) => trick'et holder på dén!
>(Nævnte pris kan derfor også regnes for fornuftig)

Ja det gør det da,men følg lige dit eget argument engang ).Du siger
at cyklerne som tommelfingerregel _højst_ må koste 1/3 af dansk
markedspris for at det er lønsomt.Tager vi nu dit eksempel med denne
Blade,så siger du de koster 100 kkr herhjemme og afgiften på sådan en
er i det konkrette eksempel 61.000,det vil altså sige at den må koste
helt op til 39.000 kr for at det stadig kan svare sig ).Hvis man så
yderligere indregner/godtager at det depositum måske er højt sat som
nævnt må den være endnu dyrere og altså en pænt stykke _over_ den
famøse 1/3 (=33 kkr)....Så deeeet ).

-M

Armand (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-02 22:37


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:ibt3bugrf60pofdeppcoc7t0s9ei6g5gti@4ax.com...
> On Mon, 8 Apr 2002 01:59:13 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>
> >Bruger man 1/3-trick'et på den, må den højest koste 33.000,- (=> +
> >61.000 = 95.000,-!) => trick'et holder på dén!
> >(Nævnte pris kan derfor også regnes for fornuftig)
>
> Ja det gør det da,men følg lige dit eget argument engang ).Du siger
> at cyklerne som tommelfingerregel _højst_ må koste 1/3 af dansk
> markedspris for at det er lønsomt.Tager vi nu dit eksempel med denne
> Blade,så siger du de koster 100 kkr herhjemme og afgiften på sådan en
> er i det konkrette eksempel 61.000,det vil altså sige at den må koste
> helt op til 39.000 kr for at det stadig kan svare sig ).Hvis man så
> yderligere indregner/godtager at det depositum måske er højt sat som
> nævnt må den være endnu dyrere og altså en pænt stykke _over_ den
> famøse 1/3 (=33 kkr)....>


JUP!
Og det giver jo blot garanti for den gevinst man søger igennem
privatimport!.
Hvis man havde sigtet efter de "stramme" 40% måtte den jo koste 40.000,-
i eksemplet, og dét ville tilsyneladende kun lige gå, hvorfor man måske
ville vrage denne ellers fordelagtige handel!!

--
Armand.



Michael K. S. (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 08-04-02 23:10

On Mon, 8 Apr 2002 23:37:25 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>
>JUP!
>Og det giver jo blot garanti for den gevinst man søger igennem
>privatimport!.

Det gør det ja,men som påvist er "højst" lidt for stringent,man kan i
visse situationer godt tillade sig at gå lidt højere,som anført det
afhænger lidt af situationen og selvom tommelfingerreglen 1/3 er okay
så er den ikke helt nøjagtig for alle tilfælde som jeg indledte med at
skrive - tager man den alt for bogstaveligt kan man gå glip af nogle
ellers fine handler )

-M

Morten Dahl (09-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 09-04-02 07:04


"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:9s44bus7fqirverkmhoihcf9p24khoakri@4ax.com...
> On Mon, 8 Apr 2002 23:37:25 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> >
> >JUP!
> >Og det giver jo blot garanti for den gevinst man søger igennem
> >privatimport!.
>
> Det gør det ja,men som påvist er "højst" lidt for stringent,man kan i
> visse situationer godt tillade sig at gå lidt højere,som anført det
> afhænger lidt af situationen og selvom tommelfingerreglen 1/3 er okay
> så er den ikke helt nøjagtig for alle tilfælde som jeg indledte med at
> skrive - tager man den alt for bogstaveligt kan man gå glip af nogle
> ellers fine handler )

Det her kan jo blive til en uendelig diskussion hvor man ender med "jamen så
er vi jo enige"

Det primære i egenimport kan jo også være at finde "den rigtige farve med
det rigtige kilometer og i perfekt stand" og udvalget i tyskland er altså så
meget større.
Specielt hvis man går efter lidt mere specielle modeller (nu tænker jeg også
madkasser).
I forbindelse med at jeg kigger efter ny bil til indkøb om nogle måneder,
har jeg rent rutinemæssigt kigget i tyskland også da modellen ikke er så
udbredt herhjemme endnu (BMW 330D) Og jeg fik fat i en kopi af papirerne på
et intressant eksemplar, og forespurgte hos T&S. De fremkom med et depositom
som jeg fandt rimeligt, og derfor vil jeg når tiden kommer koncentrere min
leden omkring tyskland..

-
Morten Dahl



Michael K. S. (09-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 09-04-02 07:06

On Tue, 9 Apr 2002 08:04:06 +0200, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Det her kan jo blive til en uendelig diskussion hvor man ender med "jamen så
>er vi jo enige"

I så fald ville det jo ikke være første gang

>Det primære i egenimport kan jo også være at finde "den rigtige farve med
>det rigtige kilometer og i perfekt stand" og udvalget i tyskland er altså så
>meget større.

Præcis - Som jeg også har skrevet det tidligere i tråden,det er i
hvert fald derfor jeg tidligere har gjort det,at der så også var lidt
penge at spare var bare en god lille sidegevinst

-M

Armand (09-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-04-02 17:08


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:9s44bus7fqirverkmhoihcf9p24khoakri@4ax.com...
> On Mon, 8 Apr 2002 23:37:25 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> Det gør det ja,men som påvist er "højst" lidt for stringent,man kan
i
> visse situationer godt tillade sig at gå lidt højere,som anført det
> afhænger lidt af situationen og selvom tommelfingerreglen 1/3 er okay
> så er den ikke helt nøjagtig for alle tilfælde som jeg indledte med
at
> skrive - tager man den alt for bogstaveligt kan man gå glip af nogle
> ellers fine handler )

Og hvis man stoler blindt på de 40%, kan man risikere at ende i én der
ikke er så fin!
Jeg håber ikke at komme til at lokke nogen til at handle ufordelagtigt,
hvorfor jeg hellere ser 10 personer miste en (måske) god handel, end at
skulle høre blot fra én der tabte penge på'ed :-|
Og folk ér jo forsigtige og skeptiske over den fremmede måde at handle
på, hvorfor der ikke er nogen grund til at sende dem ud på glat is med
det samme :-/

I den sidste ende er det jo også kun T&S, der kender rette beløb - min
tommelfinger-regel er til for dem der ikke kan/vil forespørge T&S!!

OT:
Mikael: Hvad er der sket med dint tegnsæt??

--
Armand.







Michael K. S. (09-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 09-04-02 17:27

On Tue, 9 Apr 2002 18:07:53 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>OT:
>Mikael: Hvad er der sket med dint tegnsæt??

Jeg sad og legede lidt med det igår og ved en fejl røg der et indlæg
afsted i utf-8,det skulle gerne være det eneste idet jeg rettede det
tilbage til ISO-8859-1 kort tid efter....

-M

Morten Dybdal (09-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 09-04-02 22:35

Michael K. S. wrote:
> On Tue, 9 Apr 2002 18:07:53 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>
>>OT:
>>Mikael: Hvad er der sket med dint tegnsæt??
>>
>
> Jeg sad og legede lidt med det igår og ved en fejl røg der et indlæg
> afsted i utf-8,det skulle gerne være det eneste idet jeg rettede det
> tilbage til ISO-8859-1 kort tid efter....
>

Prøv 8859-15 der er de EU'ske specialtegn med (EUR).




--
Morten Dybdal



Armand (10-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-04-02 01:26


Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> skrev i en
news:3CB35E81.9020505@REMdm-data.dk...
> Michael K. S. wrote:
> > On Tue, 9 Apr 2002 18:07:53 +0200, "Armand"
> > <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
> >
> >> Hvad er der sket med dint tegnsæt??
> > Jeg sad og legede lidt med det igår og ved en fejl røg der et indlæg
> > afsted i utf-8,det skulle gerne være det eneste idet jeg rettede det
> > tilbage til ISO-8859-1 kort tid efter....
> Prøv 8859-15 der er de EU'ske specialtegn med (EUR).

Nytter ikke, når OE ikke genkender sagerne

--
Armand.



Morten Dybdal (10-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 10-04-02 02:18

Armand wrote:
> Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> skrev i en

>>>
>>Prøv 8859-15 der er de EU'ske specialtegn med (EUR).
>>
>
> Nytter ikke, når OE ikke genkender sagerne
>

www.mozilla.org. Hint, hint.



--
Morten Dybdal



Niels-poulsen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Niels-poulsen


Dato : 04-04-02 18:15

Hejsa Gruppe..

Jeg kender godt den mobile.de og det var oxo der jeg fandt cyklen, men har
kigget nærmere på stedet og fundet et par stykker til omkring liggende 16800
og opefter.

Jeg har en susuki gsx600f nu, men jeg crashed sidste år på den og skal
egenligt bare bruge en komplet kåbe, tank, forgaffel,, sæderne, og nole små
ting. Måske skal jeg ha et nyt stel da vi ikke helt kan finde ud af om
stellet er slået skævt.

Men om det kan betale sig at gøre den gamle i stand har fået mig til at
tænke på at købe en rf600 og så "skrotte" den gamle som egenligt har en helt
ny motor ( er testet og virker fint ) Såe.. skulle der være en fra
nørresundby / Aalborg området der vil tage en kiggert på min gamle cykel
giver jeg et par bajer.. den er skilt af...

Hmm.. tja.. erstatning af den gamle cykel.. heh... der tog topdanmark røven
på mig... en sag jeg ikke vil nærmere ind på

Hilsen

Niels

Niels-poulsen <hayabusa_1300@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cac30f7$0$10907$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej gruppe
>
> Jeg vil ha mig en ny brugt cykel, men økonomien er jo den vildt store så
> mine tanker har været peget på at tage til tyskland og handle en cykel.
>
> Priserne for en brugt rf600 suzuki ligger på 25.000 danske... uden afgift.
> Er der nogle der ved ca. hvad afgiften kan blive på den ?
>
> Og kan det i det hele tage betale sig at handle cykel dernede.. ?
>
> Håber på lidt info fra jer, da i sikkert har mere tjek på dette end jeg
har
> *S*
>
> Hilsen
>
> Niels
>
>





Morten Dahl (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 05-04-02 06:56


"Niels-poulsen" <hayabusa_1300@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cac8a53$1$1346$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa Gruppe..
>
> Jeg kender godt den mobile.de og det var oxo der jeg fandt cyklen, men har
> kigget nærmere på stedet og fundet et par stykker til omkring liggende
16800
> og opefter.
>
> Jeg har en susuki gsx600f nu, men jeg crashed sidste år på den og skal
> egenligt bare bruge en komplet kåbe, tank, forgaffel,, sæderne, og nole
små
> ting. Måske skal jeg ha et nyt stel da vi ikke helt kan finde ud af om
> stellet er slået skævt.
>
> Men om det kan betale sig at gøre den gamle i stand har fået mig til at
> tænke på at købe en rf600 og så "skrotte" den gamle som egenligt har en
helt
> ny motor ( er testet og virker fint ) Såe.. skulle der være en fra
> nørresundby / Aalborg området der vil tage en kiggert på min gamle cykel
> giver jeg et par bajer.. den er skilt af...
>

Hvilken årgang drejer det sig om?? Næsten uanset hvad er en RF´r en bedre
og sjovere cykel..

> Hmm.. tja.. erstatning af den gamle cykel.. heh... der tog topdanmark
røven
> på mig... en sag jeg ikke vil nærmere ind på
>

Surt røv.. men op med modet, erfaringer er ikke gratis, så er det bare med
at tage ved lære af dem !

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl



Armand (06-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-02 03:27


Niels-poulsen <hayabusa_1300@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3cac8a53$1$1346$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg har en susuki gsx600f nu, men jeg crashed sidste år på den og skal
> egenligt bare bruge en komplet kåbe, tank, forgaffel,, sæderne, og
nole
> små ting. Måske skal jeg ha et nyt stel da vi ikke helt kan finde ud
af om
> stellet er slået skævt.
> Men om det kan betale sig at gøre den gamle i stand har fået mig til
at
> tænke på at købe en rf600 og så "skrotte" den gamle som egenligt har
en
> helt ny motor ( er testet og virker fint )
> Hmm.. tja.. erstatning af den gamle cykel.. heh... der tog topdanmark
> røven på mig.

Med en chrashet model uden forsikring til at betale, er sagen da klar:
Køb en tysk tilsvarende og genopbyg med dén.
Det eneste der ikke kan bruges er stellet, så dér bliver du nødt til at
være sikker, alternativ få stellet rettet inden montering af den
importerede!!

Ideen er så fin, at jeg næsten er rede til at give 1/3 af brugtprislejet
for din incl de danske papirer

--
Armand.





Niels-poulsen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Niels-poulsen


Dato : 07-04-02 14:04

Hej med jer

Hmm. Det med en CBR1000 hm.. jeg har ledt efter et par suzier til at
genopbygge den gamle med, og det ender nok også med det.

Men nu er muligheden for at få noget mere power fuldt og sjovere køretøj og
så evt. hen af vejen sætter den gamle i stand og bruge den til en "måske"
kæreste som man kunne lokke til pappet

Jeg sidder på den side der hedder mobile.de og feder den af.. og har læst
via gruppen her og via artikler at både CBR600 og CBR1000 er to fuldendte
maskiner som man ikke går forkert af.. men igen... jeg ved sku ikke om det
kan betale sig at handle i tyskland eller england som jeg oxo har læst nogle
gør. Og igen.. jeg kender kun til suzuki, og spørgere man en forhandler om
en prøve tur på en honda CBR.. siger de - køb den, så får du prøvet den ...
De eneste jeg har prøvet er Aprilla RSV1000 familien ... og de er en kænde
for dyre ...

hmm. det med afgiften... Hvilken pris ville i mene en brugt cykel max må
koste, kontra klokken, ( standen på kåbe osv. kan je gselv vurdere )

Hmm.. men ellers syntes jeg det er en relativ god snak om afgift... den har
da fået mig til at bruge en del papir og kugle rammer *griner*

Hilsen

Niels

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8lma3$c7c$5@news.cybercity.dk...
>
> Niels-poulsen <hayabusa_1300@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:3cac8a53$1$1346$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > Jeg har en susuki gsx600f nu, men jeg crashed sidste år på den og skal
> > egenligt bare bruge en komplet kåbe, tank, forgaffel,, sæderne, og
> nole
> > små ting. Måske skal jeg ha et nyt stel da vi ikke helt kan finde ud
> af om
> > stellet er slået skævt.
> > Men om det kan betale sig at gøre den gamle i stand har fået mig til
> at
> > tænke på at købe en rf600 og så "skrotte" den gamle som egenligt har
> en
> > helt ny motor ( er testet og virker fint )
> > Hmm.. tja.. erstatning af den gamle cykel.. heh... der tog topdanmark
> > røven på mig.
>
> Med en chrashet model uden forsikring til at betale, er sagen da klar:
> Køb en tysk tilsvarende og genopbyg med dén.
> Det eneste der ikke kan bruges er stellet, så dér bliver du nødt til at
> være sikker, alternativ få stellet rettet inden montering af den
> importerede!!
>
> Ideen er så fin, at jeg næsten er rede til at give 1/3 af brugtprislejet
> for din incl de danske papirer
>
> --
> Armand.
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste