Original emballage
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 04-04-02 09:09

Hej

Jeg har opsagt min adsl aftale med cybercity, og nu kræver de tingene retur
i original emballage ellers vil de sende en regning.

Hvad kan de kræve i forbindelse med returnering ?

Mvh.
Lars Helmer Andersen

Fra : Peter G C

Dato : 04-04-02 09:19

Lars Helmer Andersen <lha@GoAwayofficeconsult.dk> skrev:

> Hej
>
> Jeg har opsagt min adsl aftale med cybercity, og nu kræver de tingene
> retur i original emballage ellers vil de sende en regning.

Har du den originale emballage?

> Hvad kan de kræve i forbindelse med returnering ?

Hvad har I aftalt? Hvad fremgår af betingelserne? Er de omtalte ting til
leje eller er de lånt?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 04-04-02 09:37

Hej

> Har du den originale emballage?

Nej det er netop problemet.

> Hvad har I aftalt? Hvad fremgår af betingelserne? Er de omtalte ting til
> leje eller er de lånt?

Jeg har lånt tingene og det fremgår af betingelserne at jeg skal returnere
det i original emballage, men de røg ud, da konen ryddede op.

Så hvad kan de kræve mht. gebyr/ekstra betaling ?

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Peter G C

Dato : 04-04-02 09:45

Lars Helmer Andersen <lha@GoAwayofficeconsult.dk> skrev:

[klip]

> Så hvad kan de kræve mht. gebyr/ekstra betaling ?

Et mindre beløb svarende til tabet af værdien af emballagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-04-02 16:44

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Et mindre beløb svarende til tabet af værdien af emballagen.

Er du sikker på det? Jeg tvivler på, at de kan kræve den originale
emballage også selvom der er tale om en lejeaftale. Selvom dette skulle
være tilfældet kan CC selvfølgelig godt forsøge at køre en sag om de
5,- (eller et beløb i den størrelsesorden) som værdien af lidt pap og
lidt flamingo omtrent må være.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Peter G C

Dato : 04-04-02 16:57

Morten Bjergstrøm <nospam@dafnie.dk> skrev:

[klip]

> Er du sikker på det?

Næh - hvis emballagen kun skal bruges beskytte tingesten ved forsendelse er
den orginale emballage jo ligegyldig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 04-04-02 18:04

On Thu, 4 Apr 2002 15:44:06 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

> [...]
>være tilfældet kan CC selvfølgelig godt forsøge at køre en sag om de
>5,- (eller et beløb i den størrelsesorden) som værdien af lidt pap og

Lidt OT:

Vi havde lånt et SAN (omkring 800.000.-) af Compaq sidste år. I
aftalen stod der at ved retunering måtte vi kun bruge klar tape, ved
indpakningen. For hver kasse, der ikke var pakket efter regelerne,
skulle vi betale 500.-. Jeg ved ikke om de ville håndhæve det, for vi
købte udstyret..

/Dan MOrtensen

Fra : Darkh

Dato : 04-04-02 13:10

> Jeg har opsagt min adsl aftale med cybercity, og nu kræver de tingene
retur
> i original emballage ellers vil de sende en regning.
>
> Hvad kan de kræve i forbindelse med returnering ?

Da jeg skulle aflevere mit tilbage til dem, havde jeg heller ikke original
emballage. Da jeg kontaktede dem, fik jeg at vide at jeg bare skulle sørge
for at det blev pakket forsvarligt, så var der ingen problemer.

mvh
Jesper

Fra : Snoop

Dato : 04-04-02 21:43

Da jeg modtog en router fra CC i marts '01, var den i en 'anonym' kasse. Dvs
ikke en original kasse, men en kasse, hvorpå der havde været nogle gamle
klistremærker fra andre firmaer.
Kassen har jeg stadigvæk, men de kan ikke se, om jeg tager en gammel kasse
på mit arbejde og pakken routeren ind i den.
Så jeg tror bare, at du kan tage en hvilken som helst kasse og pakke den ind
i.

/Snoop\