Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mikrofilm
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-04-02 09:01

Måske på grænsen for denne gruppe, men hvor går man hen for at få
kopieret/scannet en mikrofilm ?
(Gerne omkring Esbjerg)

/A

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-04-02 13:50

"Anders Majland wrote:

> Måske på grænsen for denne gruppe, men hvor går man hen for at få
> kopieret/scannet en mikrofilm ?
> (Gerne omkring Esbjerg)

Hvis det er den type mikrofilm, der er ca. i A6 størrelse og beregnet
til en fremviser på en speciel skærmprojektor, så er de netop lavet på
en måde, så de er umulige at kopiere.

Disse mikrofilm indeholder jo typisk kateloger eller informationer, som
udgiveren netop ønsker at beskytte mod uretmæssig kopiering.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-04-02 07:32

> Hvis det er den type mikrofilm, der er ca. i A6 størrelse og beregnet
> til en fremviser på en speciel skærmprojektor, så er de netop lavet på
> en måde, så de er umulige at kopiere.

Så man han bare igang med at skrive/tegne af .... Eller måske det kunne lade
sig
gøre at tage et billede af info'en på projektoren.

> Disse mikrofilm indeholder jo typisk kateloger eller informationer, som
> udgiveren netop ønsker at beskytte mod uretmæssig kopiering.

Men der findes hjemmesider med samlinger af mikrofilm som f.eks
http://www.motofiches.com/ så det må jo kunne lade sig gøre.

/A

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-04-02 11:04

"Anders Majland wrote:

> Så man han bare igang med at skrive/tegne af .... Eller måske det
> kunne lade sig gøre at tage et billede af info'en på projektoren.

En af mine gode venner handler netop med motorcykler
http://www.mc-forum.com - og vores firmaer var naboer i en årrække, og
han kom også med nogle mikrofilm, som han ville ha' lavet kopier af, men
der er slet ikke kontrast nok i disse mikrofilm, så de kan ikke kopieres.

De tegninger du henviser til, må være scannet fra trykte medier.

Fra : thl

Dato : 05-04-02 11:56

> [...]
> der er slet ikke kontrast nok i disse mikrofilm, så de kan ikke kopieres.
>
> De tegninger du henviser til, må være scannet fra trykte medier.

Det er nu ikke helt rigtigt, der findes apparater til det hele.
Se: http://www.mikrodan.dk/udstyr.htm

mvh
Thorbjørn