9600 m/joecard G3/350
Fra : Per Bruus

Dato : 04-04-02 09:03

Jeg har stadig problemer, med at få skidtet
til at køre fornuftigt. fryser 4-7 gange under opstart inden
det lykkedes at få systemet indlæst.
Efter at have installeret Sonnet software
smidt alle ikke brugte udvidelser ud og opdateret
alle dem der kunne, genopbygget skrivebordet, reset Pram
har jeg forsøgt at opdatere Quicktime
samt HP printerdrivere, under installation af disse (ofte et
stykke inde i installationen) kommer der en meddelelse
"søger efter harddisk" hvorefter maskinen dør.

Kan alle problemerne skyldes at harddisken er ved at stå af. ?
Jeg syntes ikke den larmer som jeg før har oplevet lige før en
harddisk står af.

Vh.
Per Bruus

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-04-02 12:29

In article <3cac08ae$0$5240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Per Bruus" <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Kan alle problemerne skyldes at harddisken er ved at stå af. ?

Er din(e) SCSI-kæde(r) ordentligt termineret?

Fra : Per Bruus

Dato : 04-04-02 18:27

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Er din(e) SCSI-kæde(r) ordentligt termineret?
>
> --
Jeg kan ikke huske om 9600 HD (org. intern) er SCSI, men hvis den er
går jeg ud fra at den er termineret fra apple's side

Den eksterne er kun tilsluttet en gammel brænder med indbygget
terminator, jeg får ham lige til at tjekke at termineringen er sat til.

Da den dør ofte før SCSI udvidelsen bliver vist, tror jeg næppe det
er der problemet er, men det skal selvfølgelig tjekkes.

Vh.
Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-04-02 19:48

In article <3cac8cfb$0$11925$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Per Bruus" <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg kan ikke huske om 9600 HD (org. intern) er SCSI, men hvis den er
> går jeg ud fra at den er termineret fra apple's side

Det må man formode ja - hvis der altså ikke er nogen der har pillet.

> Den eksterne er kun tilsluttet en gammel brænder med indbygget
> terminator, jeg får ham lige til at tjekke at termineringen er sat til.

Hvorfor ikke prøve at hive brænderen fra og se om problemerne stadigvæk
er der?

> Da den dør ofte før SCSI udvidelsen bliver vist, tror jeg næppe det
> er der problemet er, men det skal selvfølgelig tjekkes.

Hvad hedder den udvidelse?

Fra : Villy Erichsen

Dato : 04-04-02 15:33

Per Bruus wrote:

> [...]
>
> Kan alle problemerne skyldes at harddisken er ved at stå af. ?
> Jeg syntes ikke den larmer som jeg før har oplevet lige før en

Det minder om de samme problemer jeg havde med G3/300 kort fra
NewerTech.
Jeg prøvede så med den org. processor og alt fungerede igen. (fik kortet
byttet-og det har kørt siden)
Jeg har en processor fra 8500/8600 enten 180 eller 200 mhz - du kan låne
og prøve det af.
Interesseret - så mail mig direkte.

VH
Villy (Hammelbonden)

Fra : Per Bruus

Dato : 04-04-02 18:34

> [...]
> byttet-og det har kørt siden)
> Jeg har en processor fra 8500/8600 enten 180 eller 200 mhz - du kan låne

Bukker og takker for tilbuddet, jeg roder lige
gemmerne igennem for at se om ikke jeg har gemt
det Org. 200Mhz kort, Hvis ikke, hører du fra mig.

Vh.
Per