popcorn
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 04-04-02 08:02

Hejsa!

er der nogen der kan fortælle mig hvor mange kcal der er i 100 gram alm.
majskorn til at lave popcorn af...

jeg har en popcornmaskine der laver popcorn på varm luft... men jeg kan ikke
rigtig finde ud af hvor mange kcal der er i kornene.. og da jeg lige er i
gang med at tælle kcal for første gang kunne jeg godt tænke mig at vide om
det var en god i det til aften snack! *S* Og hvor meget jeg kan spise for at
få det til at gå op med min kostplan! *S*

Mange hilsner
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : JSC

Dato : 05-04-02 10:00

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> få det til at gå op med min kostplan! *S*

[klip]

Hej Mette

Prøv på Fødevaredirektoratets web, måske kan du bruge det?

http://www.fdir.dk/publikationer/publikationer/publikationer/levntabel/tabel
ler/broed.html

--
Mvh/Regards
Jan Skov

Fra : Henrik Andersen

Dato : 06-04-02 14:02

Den er super, takker for det, det var líge hvad jeg stod og manglede...

Henrik

Fra : Kaj Nielsen

Dato : 05-04-02 19:00

On Thu, 4 Apr 2002 09:02:15 +0200, "Mette Frederiksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

>Hejsa!
>
>er der nogen der kan fortælle mig hvor mange kcal der er i 100 gram alm.
>majskorn til at lave popcorn af...
>

>Mange hilsner
>Mette
Min FatLow kan fortælle dig kj der er i 100 popcorn og det er ret
mange:
*** Denne beregning er lavet med FatLow. http://fatlow.dk ***

Dato: 5/4/2002
Tidspunkt: 19:53

Beregning foretaget på følgende varer:

popcorn 100,0 g

Varerne giver følgende ernæringsfordeling:

Protein: 8 % (10,0 gram)
Kulhydrat: 50 % (59,0 gram)
Fedtenergi: 42 % (22,0 gram)
Kilojoule: 1983,9 KJ

Samlet varevægt: 100,0 gram

hilsen Kaj

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 05-04-02 22:44

Tak for hjælpen...

Nu kan jeg spise popcorn.. men måde og god samvittighed *S*

Mange hilsner
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Jacob

Dato : 05-04-02 23:45

> Tak for hjælpen...
>
> Nu kan jeg spise popcorn.. men måde og god samvittighed *S*
>
> Mange hilsner
> Mette

Ja lad endeligt være at spise for mange af dem. Prøv at søge på
transfedtsyrer og popcorn (link til Google leveret her
http://makeashorterlink.com/?J5B7323A ) Transfedtsyrer giver årefolkalkning
og muligvis kræft, så lad være med at spise alt for mange eller find nogle
popcorn, hvor der ikke er transfedtsyrer i.

--
Jacob

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-04-02 07:30

> Ja lad endeligt være at spise for mange af dem.

Det gør jeg heller ikke... skal bare bruges som en aftensnack en gang i
mellem

>find nogle popcorn, hvor der ikke er transfedtsyrer i.

Sakset fra iform:
~~
Popcorn uden transfedt
Fortvivl ikke - du kan få popcorn helt uden transfedtsyrer. I biografernes
popcornmaskiner bliver majskornene typisk poppet med uhærdet kokosolie, og
det er trans-frit. Og derhjemme kan du snildt lave mikrobølgepopcorn uden
transfedtsyrer og fedt i det hele taget.

Hæld 1/2 dl vand og ca. 2 tsk. salt i en ovnfast glasskål, der kan rumme tre
liter.
Tilsæt 1 dl løse poppeklare majskerner.
Læg låg eller mikrobølgefilm over.
Ved fuld effekt tager det ca. 6 min. (900 watt).
~~

Men med den popcornmaskine jeg har popper den på varm luft... så der bliver
hverken brugt olie eller vand... Så jeg tror ikke der sker så meget ved det!
*S*

Tak for hjælpen
Mette

Fra : Jacob

Dato : 06-04-02 07:41

> Det gør jeg heller ikke... skal bare bruges som en aftensnack en gang i
> mellem

[Snip]

> [...]
bliver
> hverken brugt olie eller vand... Så jeg tror ikke der sker så meget ved

Nu er jeg ikke den store popcorn kender, men er olien ikke allerede tilsat
når man køber de der popcorn i forretningen.

--
Jacob

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-04-02 10:44

> Nu er jeg ikke den store popcorn kender, men er olien ikke allerede tilsat
> når man køber de der popcorn i forretningen.

øhhh.. er ikke sikker men tror følgende:

Hvis man køber micropop eller færdigpoppede popcorn så er det helt sikkert
tilsat...

men i en pose med løse majskorn tror jeg ikke der er andet end tørrede
majs?!?

er der nogen der kender svaret?

Mette

Fra : Gæst

Dato : 14-04-02 17:23

Mette Frederiksen wrote:

> jeg har en popcornmaskine der laver popcorn på varm luft...

Jeg har forgæves forsøgt at finde en popcornmaskine - hvor har du købt din?
I Imerco påstod de, at de var blevet forbudt i Danmark.

Mvh.
Majbritt

Fra : Wicky Nielsen

Dato : 06-05-02 20:15

I en pose majs korn er der ikke tilsat fedt .......så giffel gaffel guffen
lige ned i skuffen