Fodboldsange?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-01-01 17:11

Hey mennesker!

Så er det nu I lige skal skrive alle de fodboldsange I nu kan huske :)

De skal bruges til et børnedisko, hvor vi har forskellige temaer i
løbet af aftenen, bl.a. fodbold, så jeg skal jo lige have fat i så
mange sange som muligt - helst de gode :)
--
venligst
/Lasse

Gratis Ericsson A 2618r mobiltelefon:
http://fergusons.dk/link/2618/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-01-01 17:23

re-sepp-ten
vi er røde vi er hvide
gunnar nu rap

disse tre er fra de fede 80ere men holder bestemt den dag i dag

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-01-01 18:26

"sniper_Nolight"
> re-sepp-ten
> vi er røde vi er hvide
> gunnar nu rap

Det var så to (De to første er de samme). Men det er klart den bedste
nogensinde.

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-02-01 13:31

> Det var så to (De to første er de samme)

oops... det er fordi den er så god den bør nævnes to gange

.. Men det er klart den bedste
> nogensinde.

ja!

sniper_Nolight

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 31-01-01 17:25

d. 31/01/01 17:11 skrev Lasse Hedegaard på laxxe@nospam.dk i artiklen
d7eg7ts7do4k01jb3dq03dt491lspveaan@193.162.153.117:

> Så er det nu I lige skal skrive alle de fodboldsange I nu kan huske :)
Tjah, i så fald kan man vel ikke komme uden om The Lightning Seeds' herlige
"Football's Coming Home". Jeg er i hvert fald helt vild med den...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Benjamin Quorning

Dato : 31-01-01 17:46

> [...]
> løbet af aftenen, bl.a. fodbold, så jeg skal jo lige have fat i så
> mange sange som muligt - helst de gode :)

Måske ikke ideel til de helt små børn, men "É uma partida de futebol" med
Skank (fra Brasilien) synes jeg er fantastisk.

-Benjamin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-01-01 18:26

"Lasse Hedegaard"
> [...]
> løbet af aftenen, bl.a. fodbold, så jeg skal jo lige have fat i så
> mange sange som muligt - helst de gode :)

Tja, der er jo mange.

Reseppten, Klatten skal ind (det Brune Punktum), Ricky Martins "Copa
del Monde" (eller sådan noget) er der godt gang i.

Fra : Hurricane

Dato : 31-01-01 20:04

> [...]
> løbet af aftenen, bl.a. fodbold, så jeg skal jo lige have fat i så
> mange sange som muligt - helst de gode :)

Få fat i CD'en "13 rigtige - Alle tiders fodboldhits"... den er fyldt med
fodboldsange...

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Wolverine: Get out.
Rogue: Where am I supposed to go?
Wolverine: I don't know.
Rogue: You don't know, or you don't care?
Wolverine: Pick one.

Fra : Gergen

Dato : 31-01-01 21:14

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d7eg7ts7do4k01jb3dq03dt491lspveaan@193.162.153.117...
> [...]
> løbet af aftenen, bl.a. fodbold, så jeg skal jo lige have fat i så
> mange sange som muligt - helst de gode :)

Man Utd. lavede en med Status Quo over et af deres hit. Den hed vist "Come
on you reds"

--
Christian
-----

Fra : Bo Smidt

Dato : 01-02-01 12:58

Eller hvá med New Orders World in Motion skrevet til Englands
VM-deltagelse i 1990. John Barnes rapper som en anden Chuck-D, den
bedste fodboldsang til dato IMHO.

Erik

Fra : "

Dato : 01-02-01 18:43

> Hey mennesker!
>
> Så er det nu I lige skal skrive alle de fodboldsange I nu kan huske :)

Øhm, er der nogen, som har glemt Queen?

Queen - We Are the Champions
Queen - We Will Rock You
Van Halen - Jump

Mvh.
Benjamin Bach

Fra : Gergen

Dato : 01-02-01 23:48

<tagman> <tagman@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2fhe6.23054$l57.993217@news000.worldonline.dk...
> Øhm, er der nogen, som har glemt Queen?
>
> Queen - We Are the Champions
> Queen - We Will Rock You
> Van Halen - Jump

Ja, men de sange, er jo ikke skrevet direkte til fodboldsporten eller
holdene.

--
Christian
-----

Fra : "

Dato : 02-02-01 00:34

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message

> Ja, men de sange, er jo ikke skrevet direkte til fodboldsporten eller
> holdene.

Nej, men de bli'r altid spillet i forbindelse med fodbold, så
hvis man skal køre et tema på fodbold, er de ganske velegnede.

Mvh.
Benjamin / Aberdeen

Fra : N/A

Dato : 08-02-01 23:46

Fra : Johnny Bonde

Dato : 08-02-01 23:46

Hvad er der da i vejen med Vi er røde vi er hvide ??

--

Mvh Johnny Bonde

Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?
Tjek www.Underholdningsnettet.dk - så får du svar!
Vind et keyboard - Interview med "Dansktopkongen" Leif Wivelsted

Fra : -= Mahn-Zeh =-

Dato : 03-02-01 01:30

> Så er det nu I lige skal skrive alle de fodboldsange I nu kan huske :)

Glenmark, Eriksson og Strömstedt: "När vi gräver guld i USA" er nummer et!

--
-= Mahn-Zeh =-
ICQ# 99637634

Fra : R

Dato : 03-02-01 15:06

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> løbet af aftenen, bl.a. fodbold, så jeg skal jo lige have fat i så
> mange sange som muligt - helst de gode :)

Hej,

Hmm, et børnedisko siger du... Så prøv med Dario G og hans Carneval
De Paris. Den var ret populær under VM i Frankrig. Så kan du jo ved
samme lejlighed male alle børnene i de forskellige nationers farver
ligesom de gjorde i videoen.

Ellers findes der mange andre børnevenlige fodboldsange, så som;
Vm/Em-landsholdet med hhv. 're-sepp-ten', 'all we need is love',
en for alle (alle for en), 'big boys in red and white', 'vi vil
ha' sejren i land' (klart den fedeste, syntes jeg selv!).

Set ud fra en mere pædagogisk synsvikel/skræmmeeksempel, burde
du jo nok også inkludere Peter Schmeichel, der rappede 'we can
do it (again)' tilbage i 96. For på den måde at orientere alle
børnene om, at de aldrig nogensinde må lade succesen stige dem
til hovedet, og huske at stoppe mens legen er god.

Fra de mere engelsksprogede kanter kan desuden anbefales:
England/Lightning Seeds med '3 lions (football's coming home)'
Både 96 og 98 versionen er deciderede klassikere i dag. Og fra
VM i 90 findes der bl.a. England/New Order med 'world in motion'
(som en allerede har nævnt herinde) samt Irland med cool Jackie
Charlton rap i nummeret 'put them under pressure'.

De engelske klubhold har det også med at lave iørefaldende
fodboldsange. Kort kan nævnes:
Manchester United med 'move move move', 'come on your reds'
'glory glory man utd', 'lift it high (all about belief)' og
'sing up for the champions'. Liverpool FC med 'you'll never
walk alone' (fantastisk sang!. FC Chelsea, der sammen
med Suggs fra Madness lavede nummeret 'blue day', da de var
i FA Cup finalen for et par år tilbage. Og til sidst, men ikke
mindst, Arsenal FC, med nummeret 'hot stuff' (en genial cover
version, indspillet sammmen med Donna Summer).

Fra : Bo Smidt

Dato : 04-02-01 13:19

R <R@e-box.dk> wrote:

> De engelske klubhold har det også med at lave iørefaldende
> fodboldsange. Kort kan nævnes:

Min all time favourite er dog 'Nail Quinn's Disco Pants' indspillet af
et lokalt Sunderland band. Det er et forrygende morsomt og iørefaldende
nr., som kan findes både på single og holdets støtteplade.

Erik