Palæstinenserne???
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 03-04-02 23:43

I jeres Israel/Palæstina (Solidaritet me Istael) debat glemmer I at
palæstinenserne var alle dem der boede i Palæstina indtil 48, først derefter
fik nogle palæstinenser tittel som Jøder? Under hele anden verdenskrig stod
der Palæstina på Jødernes Engelske uniformer, da de for England kæmpede mod
Hitler.

Og mange af de Palæstinesere der lever i Israel er indvandre fra andre
Arabiske lande og er ikke mere Palæstinesere end de muhammedaner i Ishøj er
Dansker.

Fred bliver der først når Jesus igen sætter sine føder på oliebjerget.

--
Erik L

Støt Palæstina, giv dem selvmordsbomber!

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-04-02 09:01

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i

> I jeres Israel/Palæstina (Solidaritet me Istael) debat glemmer I at
> palæstinenserne var alle dem der boede i Palæstina indtil 48,

Nej. Der boede også jøder i palæstina inden 1948.

>først derefter fik nogle palæstinenser tittel som Jøder?

Nej jøder og Jerusalem, Israel m.m. har været forbundet i de sidste 5000
år.

Det er korrekt.

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 10 - Tema: Multi Level Marketing - Det, Amway og Herbalife
ikke fortæller.

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 04-04-02 09:36

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote:

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i

> Nej. Der boede også jøder i palæstina inden 1948.

Og de regnedes også som palæstinenserer.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-04-02 19:03

serse@diku.dk (Per Erik Rønne) skrev i news:1fa42rh.1h51olj1cc6uezN%
serse@diku.dk:

> Og de regnedes også som palæstinenserer.

Ikke af dem selv, nej.

Palæstina var det navn, romerne brugte om Israel for at undgå at kalde det
Israel. En måde at styre landet på.

Jøder har altid været jøder, landet hedder Israel, og palæstinenser er
sådan set ikke en befolkningsgruppe der nogensinde har eksisteret.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 04-04-02 19:26

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote:

> serse@diku.dk (Per Erik Rønne) skrev i news:1fa42rh.1h51olj1cc6uezN%
> serse@diku.dk:

> Ikke af dem selv, nej.

De omtaltes faktisk som »palæstinensiske jøder«.

> Palæstina var det navn, romerne brugte om Israel for at undgå at kalde det
> Israel. En måde at styre landet på.

Judæa blev af romerne kaldt - Judæa. »Jødeland«. Da romerne i 70 havde
knust det jødiske oprør opkaldtes provinsen efter jødernes gamle fjender
philistrene.

Efterhånden brugtes ordet lidt løseligt, og neutralt, om Cisjordanien.
Og da den jødiske stat skulle genoprettes var der fire navne i spil om
hvad statens navn skulle være: Israel, Zion, Juda eller - Palæstina.

> Jøder har altid været jøder, landet hedder Israel, og palæstinenser er
> sådan set ikke en befolkningsgruppe der nogensinde har eksisteret.

Det hedder i øvrigt »palæstinensere« i flertal .

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 04-04-02 16:22

"Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i

> Nej. Der boede også jøder i palæstina inden 1948.

Det var det jeg skrev??

> Nej jøder og Jerusalem, Israel m.m. har været forbundet i de sidste 5000
> år.

Der var ingen stat Israel indtil 1948!

> Det er korrekt.

Erik L

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-04-02 18:58

> Det var det jeg skrev??

Nej. Jøder var ikke palæstinensere.

> Der var ingen stat Israel indtil 1948!

Jo da. Længe før der var noget der hedder FN!

Israel var Israel for mange, mange år siden. Det, at dets befolkning blev
jaget væk og først kunne komme tilbage mange år efter kan næppe tages som
en definition at staten ikke eksisterede førend landets befolkning fik lov
til at komme tilbage til dets land.

Fra : Avatar

Dato : 04-04-02 19:54

> [...]
> en definition at staten ikke eksisterede førend landets befolkning fik lov

Ja ja, og om 2000 år kommer der nogle tåber med "Das Kapital" (eller måske
snarere en Erich Honecker biografi) i hånden og kræver DDR tilbage til
østtyskerne...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 04-04-02 20:20

"Avatar" <jesusavatar@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> skrev

Der var ingen "stat" Israel for mange, mange år siden, der var kun Guds land
opdelt i 11 dele, en del til hver stamme alt efter Guds vilje. Havde Gud
igen givet Palæstina til "Jøderne" ville han sikkert have gjort det samme i
dag. Men det er ikke kun Levis efterkommer der idag er åndelige ledere, så
Gud er ikke den samme som dengang, måske er det en helt anden Gud de prøver
at tjene.

Der mangler både syndofringer, forsoningsofringer og brændeofringer osv,
Der er heller ingen tegn på at de værtsæter Golgata som forsoningenspladsen,
hvor Gud ofrede sin søn for at de kunne blive forsonet igen!

> Ja ja, og om 2000 år kommer der nogle tåber med "Das Kapital" (eller måske
> snarere en Erich Honecker biografi) i hånden og kræver DDR tilbage til
> østtyskerne...

DDR er det ikke de nye ram-krese jeg har i min PC-maskine???

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 04-04-02 20:04

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i

> Nej. Jøder var ikke palæstinensere.

Hvad var de så før staten Israel blev oprettet i 1948???

> [...]

> en definition at staten ikke eksisterede førend landets befolkning fik lov

Gav Gud ikke Palæstina til Moses mf. før der var en eneste muhamedaner på
jorden??

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-04-02 18:19

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
stod
> der Palæstina på Jødernes Engelske uniformer, da de for England kæmpede

Her er en artikkel om Israel og palestina

http://www.geocities.com/o_e_indergaard/artikler/KampenmellomIsraelogpalesti
n-araberne.html

Ole