Ang. Forsikringer!
Fra : Gundersen

Dato : 03-04-02 23:20

Hejsa

Hvad giver i for forsikring på jeres Mc/mc'er?

Jeg giver 2400,- for Banditen! (Ansvar)
Jeg er en ung knejt'røv, på 18 år uden svindel nr. med forsikringer i
forældrenes navn og lign!

Hvad kan i få F.eks en ZX-12R eller lign til? (hvis i ved det!)
En af minekamy'er er ved at købe en! Han er Super Elite bilist, og har
haft ZZR 1100, ZX6R, ZX9r og lign!

Han skal give 8k for den, med kasko, med selv risiko på 8000,- mener jeg.
Ved et andet selskab skulle han give 16k for en kasko, med 2k i selv.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-04-02 23:54

"Gundersen" <Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvad giver i for forsikring på jeres Mc/mc'er?

Jeg giver 6.300 med ansvar og kasko. Husker ikke noget med selvrisiko - men
det er der nok. Jeg har 1 års skadefri kørsel bag mig.

Mvh,
Tony
XJ600S '01

Fra : Lars Nielsen

Dato : 03-04-02 23:56

"Gundersen" <Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan i få F.eks en ZX-12R eller lign til? (hvis i ved det!)
> En af minekamy'er er ved at købe en! Han er Super Elite bilist, og har

-------Snip--------

- Jeg gir 7430 for en CBR1000F 99' med 135 hypper...
Det er dog med 8K i selvrisiko... ( Tryg )

RadioMan - 27 År...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-04-02 07:47

Hvilken gruppe er du i hos Tryg?? Sidst jeg hørte på en CBR1000 skulle de
have 25kkr. Og da jeg opgraderede til CBR1100 ville de ikke engang fortælle
mig prisen....!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-04-02 07:56

8kkr for en ZX12 lyder rimeligt. Jeg giver godt 6kkr for CBR1100
(ansvar+kasko), 600kr for DT175 (ansvar, incl. vinter) og 2200,- for XT600
(ansvar+kasko)

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 04-04-02 08:47

Hejsa´

Der er også noget om at alder spiller ind, når der sættes en pris på
forsikringen til mc. Mener det er >30 år der giver et vist nedslag i prisen
. og <20 er det næsten ikke til at betale det første år !

Hilsen

H;P <Der har rundet 3-0 :) >

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-04-02 10:44

Det med de 30 år er meget individuelt og kan også forhandles.

Fra : Albert

Dato : 04-04-02 09:43

CBR1000 : 2700 årligt . ansvar+ tyveri hele året - kasko 9 måneder ved GF
De tager efter brugtværdi, og en ZX12'er har en noget større brugtværdi end
en CBR, men en ZZR11'er er dernedeaf, så mon ikke det er nogenlunde det
samme...

Ellers er Runa/Bauta også godt med. Og naturligvis Thisted Amt forsikring
(min 40 år, eller bosidende i amtet)

mvh Albert

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 11:18

Albert <skodskod@yahoo.com> skrev i en

> Og naturligvis Thisted Amt forsikring (min 40 år, eller bosidende i
> amtet)

"Eller(!) bosiddende i Amtet" - Ikke: "og bosiddende ......" ????

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-02 11:49

> "Eller(!) bosiddende i Amtet" - Ikke: "og bosiddende ......" ????

OG bosiddende... Men der er ikke noget der hedder Thisted Amt, så der kan
man ikke bo. Det hedder Nordjyllands Amt, og her er godt at bo.

Jeg har lige skiftet fra Thisted Amt (som jeg har været særdeles tilfreds
med, god service, konkurrencedygtige priser) til Fair - mest pga. et
firmatilbud med 20% rabat.
Jeg kan ikke huske priserne, men samlet sparede jeg ca. 5.000 årligt på at
skifte, mest på bilforsikring og så fordi de har en "brand og tyveri"
forsikring på mc som passer mig fint.

Rittig

Fra : Albert

Dato : 04-04-02 13:47

undskyld, beklager osv. det der med AMTet

Dog lige en rettelse : Som bosiddende i Vejle amt, ville de faktisk gerne
forsikre mig, hvis jeg lige skyndte mig at bliver 40 år. Det har jeg nu
ikke så travlt med, så jeg afslog

mvh Albert

Fra : Ole Baun

Dato : 04-04-02 16:26

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> OG bosiddende... Men der er ikke noget der hedder Thisted Amt, så der kan
> man ikke bo. Det hedder Nordjyllands Amt, og her er godt at bo.

Thisted ligger i Viborg Amt.
Men bortset fra det, så kan ikke blive uenige om at det er godt at bo i
Nordjyllands Amt

Ole Baun
Aalborg

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-04-02 16:34

Claus Rittig wrote:

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> OG bosiddende... Men der er ikke noget der hedder Thisted Amt, så der kan
> man ikke bo. Det hedder Nordjyllands Amt, og her er godt at bo.

Nu synes jeg godt nok den gode Armand sløjer af på den. Er det ikke mindst
tredie gang i år han laver fejl?.

Ib Jakobsen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 04-04-02 17:21

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse > > man ikke bo.
Det hedder Nordjyllands Amt, og her er godt at bo.

> Nu synes jeg godt nok den gode Armand sløjer af på den. Er det ikke mindst
> tredie gang i år han laver fejl?.

Hvem sløjer den?? Det var Rittig der lavede "geografibrøleren"

fnis...

mvh Søren...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-04-02 19:44

"Søren Lindholt" wrote:

> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse > > man ikke bo.
> Det hedder Nordjyllands Amt, og her er godt at bo.

> Hvem sløjer den?? Det var Rittig der lavede "geografibrøleren"

Jo, men hvem var der sagde de vise ord: "Eller(!) bosiddende i Amtet" - Ikke:
"og bosiddende ......" ????

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-02 23:12

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det hedder Nordjyllands Amt, og her er godt at bo.

> Hvem sløjer den?? Det var Rittig der lavede "geografibrøleren"

Gu gjorde jeg ej, nej jeg gjorde ej!
Ved amtsreformen blev der ændret en del ved amtsgrænserne, og Thisted amt
blev lagt sammen med Aalborg amt og en masse andre amter, og
forsikringsselskabet "Thisted Amt" dækker nu Nordjyllands amt - primært, jeg
ved ikke om de accepterer andre amter (men det kunne et af de andre svar
godt tyde på).
At Thisted ikke ligger i Nordjyllands amt er da noget rod, men det jeg sagde
var ikke (ret) forkert!

Rittig

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-04-02 17:01

> [...]
> godt tyde på).
> At Thisted ikke ligger i Nordjyllands amt er da noget rod, men det jeg

Der er et eller andet der ikke hænger sammen i din geografi ) Det
gamleThisted amt er og bliver en del af Viborg amt og har været det siden
kommunesammenlægningen i 70 eller 72? Jeg giver en kasse øl hvis du kan
påvise andet men jeg vil være med til at drikke den.

Allan Bojesen

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-04-02 19:46

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommunesammenlægningen i 70 eller 72? Jeg giver en kasse øl hvis du kan
> påvise andet men jeg vil være med til at drikke den.

'72.
Jeg fik ikke ret høje karakterer i geografi, og Stup har allerede hånet mig.
Nå, men kan vi i det mindste ikke bare sige at Thisted Amt dækker både
Viborg Amt og Nordjyllands amt? Eller lyder det for vrøvlet?

Rittig

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-04-02 20:24

> [...]
> Nå, men kan vi i det mindste ikke bare sige at Thisted Amt dækker både
> Viborg Amt og Nordjyllands amt? Eller lyder det for vrøvlet?

Vrøvlet eller ikke vrøvlet, det er korrekt udtrykt for de indforståede
Men så må vi jo finde en anden undskyldning for at dele en kasse øl på et
tidspunkt.

Allan Bojesen

Fra : N/A

Dato : 05-04-02 20:18

Fra : Albert

Dato : 05-04-02 20:18

Fedest diskussion jeg har fået startet her )

mvh Albert

Fra : Armand

Dato : 05-04-02 15:51

> Nu synes jeg godt nok den gode Armand sløjer af på den. Er det ikke
> mindst tredie gang i år han laver fejl?.

Om igen Ib!

Jeg spurgte jo kun om man skulle være 40 ELLER bosiddende, som skrevet
stod. Eller om reglen ikke nærmere var: 40 OG bosiddende!!

--
Armand.
(der sikkert fint kan nå sin fejlkvote desforuden )

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-04-02 18:45

Armand wrote:

> Om igen Ib!

Nahej.

> Jeg spurgte jo kun om man skulle være 40 ELLER bosiddende, som skrevet
> stod. Eller om reglen ikke nærmere var: 40 OG bosiddende!!

Indrøm du bare at du ikke vidste, om der var et Thisted amt eller ej. )

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 02:38

> Indrøm du bare at du ikke vidste, om der var et Thisted amt eller ej.
)

Vidste egentlig godt; men læste det som: "dækkende amt", uden at tænke
nærmere over fælden i "Thisted"!

Så hvis det er dét du kører på, kan jeg nok ikke engang ½-redde

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-04-02 10:01

Armand wrote:

> Så hvis det er dét du kører på, kan jeg nok ikke engang ½-redde

Bingo!.

Ib Jakobsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-04-02 16:39

> OG bosiddende... Men der er ikke noget der hedder Thisted Amt, så der kan
> man ikke bo. Det hedder Nordjyllands Amt, og her er godt at bo.

Jamen "Thisted Amt" ligger i Viborg amt, eller har de flyttet hovedkontor.

Allan Bojesen (gammel Thisted-dreng hvis SCO var forsikret i Thisted Amt -
29 kr om året

Fra : Prost

Dato : 04-04-02 15:25

Her er de erfaringer som jeg har omkring forsikrings junglen

Førerdata: 27 år, elite billist
Cykel data: Honda Transalp 600 - ansvar/kasko 2800,- (selvrisiko 3500)
Cykel data: Yamaha TDM 850 - ansvar/kasko 3800,- (selvrisiko 4500)

Begge tilbud er under en måned gamle og hentet hos www.danskeforsikring.dk

Jeg har købt (ikke afleveret pengene endnu dog Yamaha TDM'en, venter
bare på at sælger får den synet i mit navn og får plader på den, behøver jeg
at sige hvor meget jeg glæder mig til at få bragt og leveret ) synsdato
15 april.

se billederne af min "lille" nye på www.rohleder.nu/mc

MVH Rune

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-04-02 19:53

3 år skadefri og gen opstartet med GS500E hos Top Danmark 4597kr med kasko
og falder til 4001 efter 1 år.
Og jeg er 26år gammel.

Mvh
Morten -OFFender- Nielsen

Fra : Daniel M. Kristensen

Dato : 05-04-02 13:26

"Morten Nielsen" <morten@reds.dk> wrote in message
> 3 år skadefri og gen opstartet med GS500E hos Top Danmark 4597kr med
kasko
> og falder til 4001 efter 1 år.
> Og jeg er 26år gammel.

Jeg har også 3 år skadesfri kørsel og en GS500E. Jeg skal give 2500 kr i år
med ansvar og kasko i Runa. Jeg er 21 år gammel. Runa er billige men man
skal dog være medlem af en bestemt fagforening, organisation eller bank mv.
for at kunne være med. Men det er da værd at undersøge hvis der kan spares
nogle penge :)

V.H.
Daniel Kristensen