Idealvægt!
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-04-02 21:51

Hvilke ting skal man tage forbehold for når man finder sin idealvægt?

Jeg er selv 186 høj, mand, 18 år gammel og vejer pt. 104kg og hvis man
går rent efter BMI skal jeg mindst ned på 85kg og det synes jeg lyder
lidt voldsomt, men det er det måske ikke?

PS. jeg er rigtigt stolt af mig selv, har lige løbet 5,5km i dag på
vores nye træningsapperat. (en af de der ellipseting tror jeg det er)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Katja Law

Dato : 04-04-02 22:37

Hej Stefan.
Godt gået (eller løbet). Bliv bare ved.
Venlig hilsen
Katja.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 06-04-02 16:07

On Thu, 4 Apr 2002 23:36:47 +0200, "Katja Law" <shaslaw@hotmail.com>
wrote:

>Hej Stefan.
>Godt gået (eller løbet). Bliv bare ved.

Takker :)
Jeg løb 8km i dag, så må vi se om jeg er død i morgen, ellers må jeg
bare sætte det lidt ned.

Fra : Girlie

Dato : 05-04-02 08:47

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går rent efter BMI skal jeg mindst ned på 85kg og det synes jeg lyder
> lidt voldsomt, men det er det måske ikke?

85 kg lyder meget fornuftigt - så er man hverken for tyk eller for tynd.
Ja, det drejer sig om næsten 20 kg, men det skal du ikke tænke på nu. Nu
skal du tænke på at tabe 1 kg ad gangen, og fejre når du har tabt 4 eller 5
kg. Der er ingen der kan overskue at skulle tabe sig 20 kg. Men alle kan
overskue at skulle tabe sig ét - og det ene kg (om ugen måske) bliver til 5,
og 5 bliver til 10 og 10 bliver til tyve...bare husk at fokusere på de små
skridt og det, du får ud af det i det lange løb. Fokuser ikke på hvad du må
undvære og "ikke må få", men fokusér derimod på, hvad du opnår på længere
sigt: godt helbred, en sund krop, en flot slank krop, selvtillid, lækre
piger (*g*) osv.

Jeg ved, hvad jeg taler om - har selv tabt mig 25 kg på godt et år.
(Lyder et år af meget? Så vil jeg lige sige, at det ene år kommer jo til at
passere alligevel uanset om du vælger at tabe dig eller ej. Så, hvorfor ikke
bruge det år til at slanke sig? Så har du opnået det, istedet for at udsætte
det, fordi "det tager for lang tid". Du har et helt liv, og 1 år er ikke
meget at spendere for at få den krop du ønsker - året går jo alligevel:)

Held og lykke!:)

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 05-04-02 09:26

> Hvilke ting skal man tage forbehold for når man finder sin idealvægt?

Hej Stefan.

Hvad din BMI skal være afhænger meget af hvordan du er bygget, og om du
f.eks. dyrker styrketræning, og dermed har en større muskelmasse en
gennemsnittet. Muskler vejer som bekendt mere end fedt. Hvis du vil have et
mere kvalificeret bud kan du få målt din fedt% (altså hvor meget af kroppens
masse, der er fedt). Men mit indtryk er at disse målinger er ret upræcise.

En mulighed hvis man er lidt forfængelig er at tage et billede f.eks. hver
3. måned og følge udviklingen løbende.....

mvh

Jens
--
Fjern remove i min mailadresse hvis du vil skrive direkte til mig :)