Nu gruppe hos TDC
Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-02 21:35

Efter en noget problematisk weekend, er jeg så glad for, at TDC's news
server fungerer igen. Til min store glæde fortsætter de med at udvide
antallet af nyhedsgrupper. Her i aften har vi således fået den helt
uundværlige <news:alt.idiotic.barry-manilow.kill.kill.kill>.
Det har altid undret mig,hvordan sådan nogle grupper opstår. Jeg
går ud fra, at det kun er lavet, fordi de har et sjovt navn. Det kan da
ikke være meningen, at man skal bruge dem. Er det nogen, der på en eller
anden måde har adgang til en server, hvor de kan oprette nye grupper?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-04-02 22:39

> [...]
> ikke være meningen, at man skal bruge dem. Er det nogen, der på en eller
> anden måde har adgang til en server, hvor de kan oprette nye grupper?

Jeg er egentlig fucking ligeglad med alle disse groups bare TDC kunne få
deres elendige lorte server til at virke.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : thomas tomcat

Dato : 04-04-02 00:52

d. 03/04/2002 22:38 skrev [2900] Jesper Haaber Gylling på jesper@gylling.net
i artiklen 1fa3886.102tsoo8v28ycN%jesper@gylling.net:

> Jeg er egentlig fucking ligeglad med alle disse groups bare TDC kunne få
> deres elendige lorte server til at virke.

HHHØØØRRRTTT

-thomas

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-04-02 08:09

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> d. 03/04/2002 22:38 skrev [2900] Jesper Haaber Gylling på jesper@gylling.net
> i artiklen 1fa3886.102tsoo8v28ycN%jesper@gylling.net:

> HHHØØØRRRTTT
>
> -thomas

Og i piver: Vi er andre der ikke har haft news i tre uger fordi
udbyderen havde glemt at ebtale licensen!

mvh.
Kaj.

--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...

Fra : Zorilla

Dato : 04-04-02 14:18

"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> d. 03/04/2002 22:38 skrev [2900] Jesper Haaber Gylling på
> [...]

Hvis TDC serveren er så upålidelig, hvorfor så ikke bare bruge en anden ?
Jeg bruger fx news.worldonline.dk, men mit abonnement er da hos Tele2.
Det var ikke mit indtryk at newsserverne generelt kræver login ? Eller er
der noget andet der spiller ind ved at vælge TDC ?

Peter

Fra : Christian Bech

Dato : 04-04-02 15:19

Zorilla <Zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> Det var ikke mit indtryk at newsserverne generelt kræver login ? Eller er
> der noget andet der spiller ind ved at vælge TDC ?

Newsserverne kræver generelt et login. Det ville være ren tilsætning at
stille en service til rådighed, som brugeren ikke betaler for.

Det lyder meget mærkeligt, at Worldonline tillader af man parasiterer på
deres server og jeg kan da heller ikke selv få lov - den giver i stedet
en fin meddelelse om, at man skal være Tiscali-kunde. Er du sikker på,
at du kobler op via Tele2?

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-04-02 22:32

"Zorilla" <Zorilla@mac.com> writes:

> [...]
> Det var ikke mit indtryk at newsserverne generelt kræver login ? Eller er
> der noget andet der spiller ind ved at vælge TDC ?

Jeg ville blive meget mistænksom angående en udbyders evner hvis deres
newsserver ikke afviste alle andre IP-ere end deres egne...

(Med andre newsservere er det noget andet)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-02 14:23

> Jeg er egentlig fucking ligeglad med alle disse groups bare TDC kunne få
> deres elendige lorte server til at virke.

sikke da et sprog ? ;)

Bortset fra det så plejer News servere at checkke om man er på nettet
via et godkendt IP nummer, f.eks. fra en Tele.DK opkaldspulje el. lign.

mvh

Thomas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-04-02 21:00

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> sikke da et sprog ? ;)

Ja, undskyld mit sprog, men jeg er efterhånden ved at være godt af TDC's
måde at levere en vare på. TDC er blevet splittet op i flere forskellige
selskaber, som rent faktisk er konkurrenter, men de har stadig et fælles
opkaldsnummer og derudover kører de tv reklamer som giver befolkningen
det indtryk at de er eet selskab.

Yderligere skal alle dele den samme news server; lige fra deres
bredbåndskunder til deres Zillion kunder - det er fandme amatør agtigt.
Hvorfor skal jeg have en lorte news server, fordi der sidder en flok
gamle liderlige mænd og poster i de binaere grupper, så server kører
ultra langsomt og nogle gange slet ikke virker ?

Der burde være en news server til hvert af deres produkter !

> Bortset fra det så plejer News servere at checkke om man er på nettet
> via et godkendt IP nummer, f.eks. fra en Tele.DK opkaldspulje el. lign.

Lige præcis og derfor er jeg stuck med deres pis, som jeg i øvrigt
betaler for.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-04-02 21:30

> [...]
> gamle liderlige mænd og poster i de binaere grupper, så server kører
> ultra langsomt og nogle gange slet ikke virker ?

HVEM KALDER DU "GAMMEL"?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-04-02 22:08

> HVEM KALDER DU "GAMMEL"?

Figure of speach - jeg bruger selv dk.binaer.erotik, men det ændrer ikke
ved det faktum at det er de binaere gruppe der ofte lægger serveren ned
!

Jeg er selv 37, så i nogle menneskers øjne er jeg sikkert også et
gammelt fjols.

Jeg vil bare have en news server der kører turbo og stabilt.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 04-04-02 22:26

http://news.cis.dfn.de/ den kører glimrende.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-04-02 23:11

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> http://news.cis.dfn.de/ den kører glimrende.

Tester den i morgen - jeg er helt flad.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-04-02 22:52

In article <1fa358h.p8e6yn77ahb2N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Er det nogen, der på en eller anden måde har adgang til en server,
> hvor de kan oprette nye grupper?

Ikke alene det, de har fået adgang til en "trusted"-server, hvor de kan
oprette nye grupper.

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 04-04-02 11:32

Martin Edlich wrote:
> Ikke alene det, de har fået adgang til en "trusted"-server, hvor de kan
> oprette nye grupper.

Så vidt jeg ved, er det betydeligt lettere at få oprettet alt.-grupper:
Det er noget med at gå til den rette administratorgruppe (som jeg
ikke lige kan huske, hvad hedder), foreslå oprettelsen af en gruppe, og
få nok (tilfældige) folk til at komme med sympatitilkendegivelser,
bliver gruppen oprettet - uanset hvilket sindsygt navn det end måtte
have. Så hvis man en dag mangler en gruppe til noget
(alt.binaries.erotic.imac.bouncy.bouncy), opret den i alt.-hierarkiet!

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@it.edu

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-04-02 11:42

In article <3CAC2BB5.4040807@mac.com>,
Michael Florentin Nielsen <florentin@mac.com> wrote:

> Så vidt jeg ved, er det betydeligt lettere at få oprettet alt.-grupper:

Ja, men for at de skal blive oprettet på TDC's server, skal de komme fra
en server TDC stoler på. Det er jo ikke noget problem at selv sætte en
newsserver op og få en peeringaftale, men selvom du opretter nye grupper
på den, så kommer de ikke på TDC's server.