_hurtig_ MC(videoklip)
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 03-04-02 20:55

I skal altså også se det her!

http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv

Bid lige mærke i at speedometeret er i miles!!!

Henrik

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-04-02 21:13

"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> I skal altså også se det her!
>
> http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv
>
> Bid lige mærke i at speedometeret er i miles!!!

Nogen der kan fjernkende (eller nærkende) havd det er for en?

Mvh Thomas

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 03-04-02 21:22

> http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv
>
> Bid lige mærke i at speedometeret er i miles!!!

I så fald er det en smule optimistisk, selv en hayabusa (..som det her er),
kan næppe komme så hurtigt op på ca 340 km/t.

/kenneth

Fra : Malik Reiding

Dato : 04-04-02 01:22

in article a8fnqm$so0$1@tux.netsite.dk, Kenneth Sørensen at
ksoREMOVE_THIS@krak.dk wrote on 03/04/02 18:21:

> I så fald er det en smule optimistisk, selv en hayabusa (..som det her er),
> kan næppe komme så hurtigt op på ca 340 km/t.
>
> /kenneth

tjooo, det kan den vist godt... foor i ved "over there" har de jo lavet det
her tunset der bringer busaen op på 320-350hk... og så kan jo det godt være
at man kan presse en udmærket acc. ud af knallerten...

malik
hayabusa--->snøft--->soon to be ombygget vs1400...

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 03-04-02 21:48

"Malik Reiding" <malikules@mac.com> wrote in message
> [...]
> at man kan presse en udmærket acc. ud af knallerten...
>
> malik
> hayabusa--->snøft--->soon to be ombygget vs1400...

De to amerikanske gutter vi ser her, har lavet lidt 'hjemmevideo' fra tid
til anden. Deres store nummer er at wheele en hel del, nedlægningsvinkler er
ikke deres livret, hvilket kunne forledes en til at tro de måske ikke er så
erfarne igen.

For lettere at stejle (hvilket jo egentlig ikke er det store problem på
hayabusaen), tror jeg maskinen er en 'smule' gearet ned. Da
speedometermålingen jo foregår via motor, har det en ganske gunstig
indvirken på speedometervisningen i forhold til virkeligheden.

Jeg er ked af det Malik, jeg tror ikke på de 350 km/t vi ser her

/kenneth

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-04-02 22:11

Kenneth Sørensen skrev:
> [...]
> er ikke deres livret, hvilket kunne forledes en til at tro de måske ikke
Mon ikke det istedet hænger sammen med det amerikanske vejnets udforming,
hvor de fleste veje er lige som linealer?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 03-04-02 22:18

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> Mon ikke det istedet hænger sammen med det amerikanske vejnets udforming,
> hvor de fleste veje er lige som linealer?

Heh, joh, det har du ret i.

...meeen jeg så nu et klip hvor de kørte på en bred snoet skovvej (ganske
kønne omgivelser, indrømmet), som to bad-asses i 1-2 gear og
nedlægningsvinkler fra 0-5 grader

(jo, det er rigtigt, man skal ikke køre hurtigt med træer i vejkanten, men
alligevel. Desuden kører de tit rundt med cowboybukser som deres foretrukne,
det kan være det er det der gør jeg ikke synes de er specielt
beundringsværdige).

Kenneth

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-04-02 22:44

> I så fald er det en smule optimistisk, selv en hayabusa (..som det her
er),
> kan næppe komme så hurtigt op på ca 340 km/t.

Det tager nok lige uendeligt lang tid, da en Hayabusa i hvert fald ikke kan
køre 340 km/t. Den kan heller ikke køre 321 km/t som Sejr påstår, men det er
en anden sag...

Mvh
Steen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-02 21:19

"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> I skal altså også se det her!

jeg vil have den der!!!!

Den flytter sig pænt hurtigt
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-04-02 21:20

"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> I skal altså også se det her!
>
> http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv
>
> Bid lige mærke i at speedometeret er i miles!!!

Aaaarghh - 220 miles i timen svarer til 355 km/t!!!!!! Og selvom den kørte
300 km/t burde den hvide stiplede linie ligne en ubrudt streg. Jeg er
overbevist om at der er fusket med speedo. Men en fin joke

Allan Bojesen

Fra : Robert

Dato : 03-04-02 23:52

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 300 km/t burde den hvide stiplede linie ligne en ubrudt streg. Jeg er
> overbevist om at der er fusket med speedo. Men en fin joke

Hvorfor skulle der være fusket med speedometeret ?
Jeg synes faktisk den video sér rimelig realistisk ud.
Måske en del misvisning, men 300 km/t tror jeg på
- og det er da klart, efter sådan en hastighed synes
100 km/t som uendeligt langsomt, selv efter kort
tid ved høj hastighed.... det burde et par stykker
"herinde" kunne nikke genkendende til

Mvh
Robert

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-04-02 21:16

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skulle der være fusket med speedometeret ?

Fordi at naturen kører for langsomt forbi i forhold til speedos visning. Men
Kenneth's forklaring lyder meget plausibel.

> Jeg synes faktisk den video sér rimelig realistisk ud.

Det synes jeg så ikke.

> [...]
> 100 km/t som uendeligt langsomt, selv efter kort
> tid ved høj hastighed.... det burde et par stykker

Det er min egen erfaring (godt nok fra bil) der siger mig at hastigheden
ikke passer.

Forøvrigt burde farten vises endnu højere, eftersom at nålen stopper al
bevægelse ved 220 miles, men omdrejningerne fortsætter med at stige ca. 800
omdr.!!!!

Allan Bojesen

Fra : Youcom.dk

Dato : 03-04-02 21:33

Den går HELT KLART ikke 355 eller bare 300 km t... Det kan du se på
omgivelserne... Tror den går et sted omkring 200 men IKKE en dag over 250.

Jeg har selv clocket 317,2 km på en turbomadet Fzr1000 over på falkenberg
"speedweek" i samarbejde med Bike (tidligere superbike) sverige og det gik
Voldmeget størkere end detder... alla der har kørt omkring 250 vil da kunne
se det sammen... vær nu lidt kritiske ikke venner

Fra : Carsten Petersen

Dato : 03-04-02 22:30

Hej det er ikke en Busa.... der starterdet røde felt ved 11 tusinde omdr.
og heller ikke samme ure....
og jeg tror ikke der kører en dag over 200km/t når den kører 200km/t på
speedometer ser det ud som han kører reaelt 100km/t

Hilsen Sn00py
Som har en Busa i pleje imens ejeren er på trænings lejr i frankrig...Ellers
en hurtig knallert...jeg trodede sku ikke den kunne følge en gsx1000r men
det kan den...også osse køre fra den.... er testet her i påsken....

Fra : Robert

Dato : 03-04-02 23:45

"Carsten Petersen" <snoopy@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej det er ikke en Busa.... der starterdet røde felt ved 11 tusinde omdr.
> og heller ikke samme ure....

Og hvad er det så lige for et skrifttegn man kan ane dér
i midten af omdrejningstælleren ?

Robert

Fra : Bendt Grunge

Dato : 03-04-02 22:15

"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> wrote in message
> I skal altså også se det her!
>
> http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv
>
> Bid lige mærke i at speedometeret er i miles!!!
>
> Henrik

jeg tror nu heller ikke på at det går så stærkt som det meter viser, til
sidst hvor det påstår at man køre ca 150 Km/t går det MEGET langsomt med
striber og træer ved siden af vejen, og i det hele taget tæsker
midterstriberne ikke forbi som de burde ved 350 Km/t.

så jeg tror ikke på den.

BG.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-04-02 00:07

"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> wrote in message
> I skal altså også se det her!
>
> http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv
>
> Bid lige mærke i at speedometeret er i miles!!!

Hvor ser du det med miles henne? Så vidt jeg kan se står der km/h og noget
med 1300R også ... ?

Jeg tror godt på at den går 200-220 men ikke over 300. På Hummelshøj videoen
går det markant stærkere da han kører 320, men f*ck det er vildt at han fra
50-140 kører på baghjulet ...

Mvh,
Tony
XJ600S (der liiiiiige akkurat kan presses op på 200, men sjældent kører mere
end det tilladte)

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 02:57

Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en

> ..men f*ck det er vildt at han fra 50-140 kører på baghjulet ...

Hvilket lige bekræfter Kenneths betragtninger omkring speedometerdrev i
gearksssen/ved fortandhjulet!!

--
Armand.
(der holder på Kenneth's velbegrundede skepsis)

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-04-02 15:24

> Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en

> Hvilket lige bekræfter Kenneths betragtninger omkring speedometerdrev i
> gearksssen/ved fortandhjulet!!

Ja Kim en busa er også en GSXR og har ligesom min drevet (eller aftaster) på
fortandhjulet, nærmere bestemt en lidt sjov udsende møtrik..

Nu har jeg ikke selv set videoen endnu, men er det en turboladet busa fra
f.eks. www.mc-xpress.com så er 50-140 med powerwheelies IKKE noget problem.
Kan i huske den der GSXR600Turbo video (som rent faktisk er en 750). den
fliper hjulet i vejret ved skift fra 4-5 gear, på en mildest talt brutal
måde.. damn jeg glæder mig til ejendomsmægleren har solgt min ekstra
lejlighed, så skal jeg nemlig til sverige!!

-
Morten Dahl
GSXR600 der står for udskiftning med en GSXR750 "modified"

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 16:24

Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en

> [...]
> Ja Kim en busa er også en GSXR og har ligesom min drevet (eller
> aftaster) på fortandhjulet, nærmere bestemt en lidt sjov

Tænkte også på om man skulle pinpointe modellen til at være en Zuki
alene derudfra (er Zuki de eneste med det system?)

> Nu har jeg ikke selv set videoen endnu, men er det en turboladet busa
> fra f.eks. www.mc-xpress.com så er 50-140 med powerwheelies IKKE
> noget problem.

Det er heller ikke dem der anfægtes; men derimod selve farten - Og dog:
Kenneth påtænker jo en mulig nedgearing for det sjoves skyld! :-/

Sagen fik mig forøvrigt til at tænke på at 300 km/t og derover er vildt
opreklameret: Hvad vil man med det??
Det er tydeligt at de to ka'le fra klippet hurtigt har kedet sig dermed
og har måttet ty til internettet for at udskrige til alverden at de har
prøvet det :-|

--
Armand.
(der har prøvet 250, men efter den første måned kun yderst sjældent)

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 04-04-02 16:30

> Hvor ser du det med miles henne? Så vidt jeg kan se står der km/h og noget
> med 1300R også ... ?

Så vidt jeg kan se så er der to skalaer.....hvis den ikke viser miles på den
store hvad viser den lille skala så?

6/10 km/t?

> [...]
videoen
> går det markant stærkere da han kører 320, men f*ck det er vildt at han

Jeg vil lige prøve at sammenligne striberne på vejen med den anden MCs
længde og tælle lidt striber....

Jeg tog det først som fusk men det var fordi speedometeret stak af opad uden
forhjulet havde vejlkontakt, vidste ikke at drevet ikke sad på
forhjulet....:-/

Henrik

Fra : John Kramme

Dato : 04-04-02 20:54

> Bid lige mærke i at speedometeret er i miles!!!
>
> Henrik

denne side fortæller ydermere at der er tale om stor misvisning på speedo'en
http://www.hayabusa.de/echte304.htm

PS : forresten et dårligt videoklip ....synd at de ikke har lavet noget ægte

John
RS125

Fra : Per Emborg

Dato : 04-04-02 23:33

Jeg mener at kunne huske at Km tælleren og omdr.tælleren følges ad i 6 gear
på en Busa , så den med gearingen lyder rimeligt

Honda X-Eleven hvor de også følges ad
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : habayaba

Dato : 05-04-02 10:17

1: Ingen tvivl om at det er en Hayabusa (har selv haft en).

2: Min flyttede sig ikke så hurtigt da jeg testede den under Øresund,
så det er da meget sansynligt at der er turbo på den.

3: Da der er en del fejlvisning ved høje hastigheder på Busa'en, er
der en del der har monteret en "Yellow Box" fra Black Industries
Australia. Denne boks modtager de pulser der sendes fra sensoren ved
forreste tandjul. man kan så inden pulserne sendes videre til
spedometeret manipulere dem +-25%. Det betyder at man kan få den i
forvejen høje fejlvisning til at vise 25% mere. Det kan være at de har
gjort det i dette tilfælde.

MVH

Kenneth Weiss