Selvmord på nettet
Fra : Ole Christiansen

Dato : 03-04-02 19:31

KVINDELIG FUNDET I ODENSE

Tidligt onsdag morgen blev liget af den midaldrende Kirsten Johansen fundet på et odenseansk kælderværelse efter at have ligget
uopdaget i to et halvt døgn.

Kvinden, der var kendt på Internettet for sine markante kristne synspunkter og sin kamp mod blasfemi og pornografi, begik øjensynlig
selvmord kort efter at have sendt et afskedsbrev til en tidligere ven på nettet.

Flere Internet-kunder har i løbet af påsken gjort myndighederne opmærksomme på brevet, men politiet fandt ikke grund til at reagere
før i morges, da to af ejendommens øvrige beboere bemærkede en ubehagelig lugt fra værelset, hvor kvinden boede alene med sin
rottweiler.

Politiet ville ikke oplyse nærmere detaljer omkring selvmordet, men kunne ikke afvise, at Kirsten Johansen havde anvendt
hobbyværktøj af en type, hun selv havde nævnt i sin sidste hilsen.

"Det er simpelthen forfærdeligt, at nogen kan have gjort det her mod sig selv," udtalte en tydeligt rystet vagthavende ved Odense
Politi umiddelbart efter fundet. "Jeg har aldrig set noget lignende."
j.l.a.

Kirstens Mindeside: http://christiansen2.subnet.dk/index.html

Fra : Rie Lysvad

Dato : 03-04-02 23:53

Jeg læste "Farvel, kære Anders" for nogle dage siden, og tænkte, at der var
vist noget helt galt, og det var der så osse, men lige selvmord havde jeg
ikke tænkt på. Jeg har aldrig hørt om, at en boremaskine er blevet brugt til
selvmord. Ak ja .....

Rie Lysvad

Ole Christiansen <olechristiansen111@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cab4a29$0$17381$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...

Fra : Ole Christiansen

Dato : 04-04-02 10:09

Rie Lysvad <lysvad@worldonline.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:%LLq8.8919$iY5.440497@news010.worldonline.dk...
> [...]
> ikke tænkt på. Jeg har aldrig hørt om, at en boremaskine er blevet brugt til

Kære Rie,
Mange tak for din venlige deltagelse! Jeg ved, at det ville have glædet Kirsten at finde sympati her, dybt inde i selve 'Djævelens
hule' på dk.livssyn.newage, hvortil du har sendt dit indlæg.

Jeg ved også, at vi er mange, der tænkte som dig, da vi så hendes sidste nødråb - for det var jo dét, det var - og mange, der nu
plages af dårlig samvittighed, fordi vi alligevel ikke gjorde noget. Men lad nu de døde begrave deres døde!

Blot må vi bede til, at de ikke afliver hunden. For det er en god hund. Måske kunne vi starte en folkebevægelse? Vil du være med til
at sprede ordet? Red Kirstens hund!

K.H.
Ole

Fra : Rie Lysvad

Dato : 04-04-02 21:50

Ole Christiansen <olechristiansen111@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cac17fc$0$10680$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> [...]
>
> Blot må vi bede til, at de ikke afliver hunden. For det er en god hund.
Måske kunne vi starte en folkebevægelse? Vil du være med til

Hej Ole

Jeg vil gerne være med til at sprede ordene om at redde Kirstens hund, men
hvor skal jeg sprede dem, så de rigtige mennesker ser/hører dem? Jeg kendte
kun Kirsten her fra Newagesiden og forstod dårligt, hvad hun mente med sine
indlæg. Hvor er hunden nu?

Venlig hilsen Rie

Fra : Rado

Dato : 04-04-02 23:53

On Thu, 4 Apr 2002 22:49:32 +0200, "Rie Lysvad"
<lysvad@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>kun Kirsten her fra Newagesiden og forstod dårligt, hvad hun mente med sine

Spørgsmålet er om der overhovedet er nogen hund, eller om det bare er
en and? :)

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-04-02 00:48

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er om der overhovedet er nogen hund, eller om det bare er
> en and? :)

"Whats the Big Idea?"

Nej, Mosegaards to ovenstående udsagn er nok endnu større tegneserieænder
end noget jeg kan minde om....Også selv om jeg ellers gør mit bedste, det
Dan Turèllske "Disneyevangelium" tro og alt det der.....

"Kirsten" findes ikke og har aldrig gjort det.

"Hun" er et alias, Mosegaard har brugt til at udgyde et pænt antal klamme
udgydelser i Kristendommens navn.

Så gik han over til at diskutere med sig selv...

Det er et ret avanceret net af løgne Mosegaard spinder.
Jeg fremstilles i forvejen som den usympatiske stodder som "myrdede"
"Kirsten" ved ganske enkelt ikke at tage "hende" alvorligt.

Søren har en lidt skæg retorik omkring romansfigurers
menneskerettigheder...Det må han vist selv forklare....

Men jeg anklages ganske reelt for at være årsag til en persons død.

Og det rammer mig faktisk, selv om jeg selvfølgelig må tage en dyb
vejrtrækning for at få proportionerne her på plads:

Søren, som i sin roman så ganske udmærket beskriver begrebet "stalking", og
åbenbart håber at jeg er den slags person der vil "stalke" ham, er faktisk
begyndt at "stalke" mig selv....

Hvem er det, der "stalker" hvem her?

Hvem er det, der udbreder løgne omkring forhold, man ALDRIG har været
hverken åndeligt eller kødeligt engageret i?

Han bør tænke sig godt om.

Til Søren:
Det her er det sidste indlæg, jeg gider at smider til dig i denne omgang.

Du har fået for meget at leve af fra min side.

Trolde KAN kun sultes ihjel...

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-04-02 00:15

"Rie Lysvad" <lysvad@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kendte
> kun Kirsten her fra Newagesiden og forstod dårligt, hvad hun mente med

Hvaaaa' Søren, Søren? Er det "Himmelhunden" der spiller?

Jeg har desværre ikke plads til en Rottweiler...

Kære Hr. Mosegaard:

Hvad Fanden har du egentlig gang i?

Anders Peter Johnsen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 05-04-02 08:21

Rie Lysvad <lysvad@worldonline.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:E%2r8.6257$567.447456@news000.worldonline.dk...

> [...]
> kun Kirsten her fra Newagesiden og forstod dårligt, hvad hun mente med sine

Kære Rie,
Mange tak for dit brev! Før jeg går videre, må jeg imidlertid sikre mig en ting: Min trosfælle Anders Peter Johnsen antyder her den
5. april i dk.livssyn.newage, at du i virkeligheden er Søren Mosegaard?

Selvom jeg har stor respekt for Johnsens dømmekraft, kan jeg næsten ikke tro, det skulle være tilfældet, og hvis det beror på en
misforståelse, beder jeg dig naturligvis mange gange om forladelse - jeg er sikker på, du forstår, at alt det her går os alle lidt
på i øjeblikket. Nuvel, lad os vende tilbage til sagen: hundens tarv!

Som mange ved, går der rygter om, at myndighederne vil aflive R.B., som hunden jo hedder. Derfor kontaktede jeg i morges Odense
Politi i min egenskab af dansk repræsentant for nødhjælpsorganisationen United Cross og blev her informeret om, at R.B. er
overflyttet til et dyreinternat. Jeg kunne desværre ikke få oplyst hvilket, da man frygter, at dyrevenner vil prøve at befri hunden.

Med rette, håber og tror jeg! For det er min faste overbevisning, at myndighederne i denne groteske sag helt undervurderer
danskernes store kærlighed til dyr, og at der vil rejse sig et folkekrav om at løslade R.B., så snart alle får kendskab til de
kummerlige forhold, politiet nu byder en hund, der hele sit liv har været vant til en god og kærlig kvindes kristne omsorg.

Vi kom for sent, da Kirsten havde brug for vor hjælp - men der er så meget, vi kan gøre nu:
- skriv til Odense Politi og forlang, at de straks løslader det uskyldige dyr
- ring til pressen
- skriv debatindlæg i aviserne
- skriv til Dyrenes Beskyttelse
- skriv til Poul Thomsen
- skriv læserindlæg her i nyhedsgrupperne
- hæng opslag op i din lokale brugs
- spred ordet fra din personlige hjemmeside: RED KIRSTENS HUND!

K.H.
Ole
Kirstens Mindeside: http://christiansen2.subnet.dk/index.html

Fra : Karsten J.

Dato : 08-04-02 08:43

Klag til avisen over det her: http://www.fyensstiftstidende.dk/index.php?bfv_pageid=160&bfv_articleid=213156
-hvis der ikke snart sker noget, begynder jeg at forstå Thomas Hjorts opfordring i alt.dk.warez:
Karsten

Ole Christiansen <olechristiansen111@hotmail.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:3cad5042$0$10683$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-04-02 10:31

> [...]
> ikke tænkt på. Jeg har aldrig hørt om, at en boremaskine er blevet brugt

Kære Rie.

"Kirsten" er en fiktiv figur, som forfatteren Søren Mosegaard (aka. "Ole
Christiansen"?) har opfundet. Han vedstår det selv i indlægget
http://groups.google.com/groups?q=%22mosegaard%40horrorcomix.com%22&hl=en&se
lm=P_Nb8.49%24Ke7.1556%40news.get2net.dk&rnum=1

Og denne figur har Mosegaard brugt til at genere mig med, da jeg på grund af
et vredesudbrud over Søren Mosegaards racistiske og homfobe udtalelser (som
han udtrykte gennem denne "Kirsten" og dermed tillagde moderne Kristendom)
mistede tålmodigheden med ham og sagde at jeg mente, han stod til en
dummeflad for sin provokerende og groft stødende opførsel.

Siden denne "trussel" (uha-uha!) begyndte jeg at modtage "kærestebreve"
rundt omkring på Usenet fra hans sindssyge "Kirsten"-alias som hyldede mig
for at være en "Stridsmand for Herren" eller noget lignende vammelt lort.

Men nu har han så taget livet af "hende" og giver indirekte mig skylden for
at være skyld i "hendes" ligeså fiktive selvmord. Ikke desto mindre forsøger
han ganske reelt at bilde folk ind, at jeg er skyldig i en persons selvmord.

Ret klamt egentlig. For ikke at sige sygt.

Jeg overvejer kraftigt en politianmeldelse, hvis der er juridisk belæg.

FUT: dk.livssyn.kristendom (hvor jeg som regel opholder mig)

Anders Peter Johnsen

Fra : Else

Dato : 04-04-02 11:40

Undskyld, jeg bryder ind men er det rigtigt at ham Anders også bare er en opfunden figur? Jeg så lige det her i dk.admin.netikette:

Else

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev i en nyhedsmeddelelse:yahpu1fg4bo.fsf@tyr.diku.dk...

Anders Peter Johnsen <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3cac1d5f$1$11912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...