Film der ikke indeholder et kærligheds-tem~
Fra : Tina

Dato : 31-01-01 16:26

Kom til at snakke med en ven om, hvor mange film der rent faktisk køre rpå
en kærligheds-historie, og hvor få film der ikke gør det. Ikke ret mange vi
kunne komme i tanke om, der ikke et eller andet sted handler om kærlighed.

De få vi fandt frem til, af dem vi har set:

Blair Witch

Scary Movie

???????

Kom med jeres bud, det kan være sjovt at se noget andet indimellem, der ikke
handler om kærlighed.

Tina

Fra : eMJay

Dato : 31-01-01 16:48

"De fortabte børns by"

Alt for sej film, for øvrigt.

eMJay

Fra : Lars Josephsen

Dato : 31-01-01 16:59

"eMJay" <emjay@mindless.com> writes:

> "De fortabte børns by"

Hvad med Miette og One?

Hun er da vildt forelsket i ham.

> Alt for sej film, for øvrigt.

Klart.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Kent Hansen

Dato : 31-01-01 17:21

John Carpenter's The Thing

Fra : eMJay

Dato : 31-01-01 18:23

"Lars Josephsen" <blade@dina.kvl.dk> wrote in message

> Hvad med Miette og One?
>
> Hun er da vildt forelsket i ham.

Selvfølgelig. Det er åbenbart for lang tid siden jeg har set den. Beklager.

eMJay

Fra : Regnar Bang Lyngso

Dato : 31-01-01 17:52

In article <959ako$hbs$1@news.cybercity.dk>, "Tina" <pwr2me@get2net.dk> writes:

T> Kom med jeres bud, det kan være sjovt at se noget andet
T> indimellem, der ikke handler om kærlighed.

Jeg mener at der i filmen Gettysburg optræder to kvinder som har
sammenlagt en replik (i de maksimum 20 sekunder de optræder). Det
udvander kærlighedstemaet noget. Specielt når man tænker på at filmen
er lidt over 4 timer lang.

God film - specielt, hvis man er til krigsfilm (jeg tror at Gettysburg
og Stalingrad er mine favoritter i den genre omend "Tora! Tora! Tora!"
også er et godt bud).

Knus
   Regnar

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 01-02-01 04:13

Regnar Bang Lyngso <rblyngso@daimi.au.dk> kom undertegnede i forkøbet:

>Jeg mener at der i filmen Gettysburg optræder to kvinder

Er det ikke tre?

> Det udvander kærlighedstemaet noget.

Idet den foregår under den amerikanske borgerkrig - altså før "don't
ask, don't tell". Det kan selvfølgelig diskuteres om fædrelands-
(fædrestats-?)kærlighed er et kærlighedstema.

Emperor's New Groove har heller ikke et egentlig kærlighedstema (den
ene af hovedpersonerne er gift, en anden har en gigolo, men det er
ikke forhold der udvikles i løbet af filmen. Så jeg vil mene det er at
stramme den at tale om et egentligt kærlighedstema, specielt holdt op
mod normale Disney-film).

    1000Kys&Kram

      Rune Lyngsø
--
------------------------------¬Sølystgade 42-----------------------------------
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,

Fra : Johnni Nielsen

Dato : 31-01-01 18:23

First Blood med Sly. Kun en kvinde med såvidt jeg husker.
The Shawshank Redemption. Guldfilm

Mvh johnni

Fra : Hajaj®

Dato : 31-01-01 20:08

On Wed, 31 Jan 2001 17:23:04 GMT, "Johnni Nielsen"
<egely@hotmail.com> wrote:

>First Blood med Sly. Kun en kvinde med såvidt jeg husker.
>The Shawshank Redemption. Guldfilm

To tosser bag tremmer.
Brewsters millions.
Sheriffen skyder på det hele.
Forår for Hitler.
Halløj i klostret (den med Whoopi).
Flugten fra Alcatraz.
En del Sherlock Holmes filmatiseringer.
2001, 2010.
Star Trek filmene

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Ronja

Dato : 31-01-01 21:16

Shawshank Redemption???.. Det er rigtigt at der ikke er kvinder indsat,, men
det er jo netop hans mislykkede kærlighedsliv der er årsagen til at Andy
Dufrane sidder inde. Hans stadige kærlighed til hende, der får ham til at
gemme penge til Red under lige netop det træ hvor han friede til sin kone..

Joh, lidt kærlighed er der med

Ronja
PS.. Udover de utallige voldtægter Dufrane er udsat for.. Men ikke ligefrem
kærlighed?

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 31-01-01 22:36

> On Wed, 31 Jan 2001 17:23:04 GMT, "Johnni Nielsen"

Den indeholder da kærlighedstema, det er grunden til at vores
hovedperson kommer i spjældet.

Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
(http://www.eskejensen.dk/rene)

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg

Fra : Johnni Nielsen

Dato : 01-02-01 14:32

Hans stadige kærlighed til hende, der får ham til at
gemme penge til Red under lige netop det træ hvor han friede til sin kone..
Joh, lidt kærlighed er der med
Ronja
Det havde jeg faktisk glemt..husker nu at han mener han selv er skyld i at
hun blev dræbt da han ikke forstod at vise sin kærlighed..

mvh johnni

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-01-01 22:54

"Hajaj®" wrote:

> Star Trek filmene

Skal vi lige skynde os at sige Riker og Troi.
Og Hva med Picard og Anij (dog kun antydet).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : Hajaj®

Dato : 01-02-01 00:38

On Wed, 31 Jan 2001 21:53:50 GMT, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Skal vi lige skynde os at sige Riker og Troi.
>Og Hva med Picard og Anij (dog kun antydet).

De rigtige Star Trek film, ikke det der nymodens pop

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-02-01 15:48

"Hajaj®" wrote:

> De rigtige Star Trek film, ikke det der nymodens pop

Enig, men jeg vidste ikke, at der er lavet nogen med DS9 og VOY????

Fra : Jens Laursen

Dato : 31-01-01 23:06

"Hajaj®" <hajaj@worldonline.dk> wrote in message
> On Wed, 31 Jan 2001 17:23:04 GMT, "Johnni Nielsen"
> <egely@hotmail.com> wrote:
>
> Sheriffen skyder på det hele.

Hvis det er Blazing Saddles du tænker på er der da en hed affære mellem
sheriffen og Lili Von Shtupp.

Jens

Fra : Hajaj®

Dato : 01-02-01 00:36

On Wed, 31 Jan 2001 22:05:48 GMT, "Jens Laursen"
<jflaursen@teliamail.dk> wrote:

>"Hajaj®" <hajaj@worldonline.dk> wrote in message

>Hvis det er Blazing Saddles du tænker på er der da en hed affære mellem
>sheriffen og Lili Von Shtupp.

Det er også rigtigt. Det var en smutter.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 01-02-01 20:19

"Hajaj®" wrote:

> To tosser bag tremmer.
> Brewsters millions.
> Sheriffen skyder på det hele.
> Forår for Hitler.
> Halløj i klostret (den med Whoopi).
> Flugten fra Alcatraz.
> En del Sherlock Holmes filmatiseringer.
> 2001, 2010.
> Star Trek filmene

Der er da en af Star Trek filmene, (Vist nok 'The Voyage Home') hvor
Kirk har noget kørende med en jordkvinde for det tyvende århundrede. Og
i en af de tidligere møder man en gammel flamme, som han har fået en søn
med. Samtidigt er det jo et gennemgående tema i tvserien, at Kirk er en
Kaptain på et skib, og kan derfor ikke have et forhold tiol nogen.

Med hensyn til Halløj i Klosteret, så har jeg da altid troet at
politimanden var lidt forelsket i Whoppi Goldbergs figur.
--
mvh:
Magnus |Der er så doven, at han ikke kan

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 01-02-01 20:13

Johnni Nielsen wrote:

> First Blood med Sly. Kun en kvinde med såvidt jeg husker.
> The Shawshank Redemption. Guldfilm

Nu behøves der vel ikke to personer af forskellig køn, at lave et
kærlighedsdrama.

I Reservoir Dogs er der ingen kvinder med (antaget vi ser bort fra hende
der skyder Tim Roth.) Men derfor er der da et forhold mellem Harvey
Kietells figur og Tim Roths figur. Man vil nok ikke kalde det et
kærlighedsforhold, men Mr. White føler sig nok stadigvæk taget i røven
til sidst i filmen.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-01-01 18:44

> [...]

> ???????
>
> Kom med jeres bud, det kan være sjovt at se noget andet indimellem, der ikke

Alien.

--
Ciao Jesper

Fra : Niels Nørskov

Dato : 31-01-01 19:18

Reservoir Dogs

Event Horizon

Det var dem jeg umiddelbart kunne komme på

/Niels

Fra : Martin Andersen

Dato : 31-01-01 21:33

> Blair Witch
>
> Scary Movie

Scream

I Know What You Did Last Summer

Alien

Aliens

Alien 3

Terminator 2(med mindre man har set Extra Special Edition udgaven på DVD
udgaven) - drømmesekvensen

....mange andre gyserfilm som handler om splatter! Peter Jacksons mange
gyserfilm.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 01-02-01 20:26

Martin Andersen wrote:

> Scream

I Scream er der da Dewey og Gale Weathers, som har noget kørende.Samtidigt
er Randy forelsket i Sidney. Som jo kommer sammen med Billy Loomis.
Men filmen er jo en Teen-slasher, og de handler jo ikke om andet end sex.

> I Know What You Did Last Summer
>
> Alien
>
> Aliens

Der har vi da Ripley kærlighed til Newt, men den er jo ret moderlig. Og
Vasquez har da også noget kørende med en af de andre.

> Alien 3

Ripley og lægen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-02-01 01:01

"Martin Andersen" <martin_andersen@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Alien 3
Spoiler space

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Sigourney gør da det frække med Charles Dance - og bliver i øvrigt
ogs¨gravid med en Alien, for at det ikke skal være løgn.
Niels Søndergaard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-01-01 21:55

> [...]

> ???????
>
> Kom med jeres bud, det kan være sjovt at se noget andet indimellem, der ikke

The adventures of the ultimate Ninja slut.

--
Ciao Jesper

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 31-01-01 23:29

Titanic ?

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-01-01 23:46

Hey Tina og jer andre..

Der er da en del ?

Men den bedste jeg kan komme i tanke om, som andre ikke har skrevet må
være :
American Psycho...
Nogen vil måske mene jeg tar fejl, men jeg kan sq ikke se meget
kærlighed i den

hygge..
-Peter

Fra : Hajaj®

Dato : 01-02-01 00:37

On Wed, 31 Jan 2001 16:25:39 +0100, "Tina"
<pwr2me@get2net.dk> wrote:

>Kom med jeres bud, det kan være sjovt at se noget andet indimellem, der ikke
>handler om kærlighed.

De fleste porno film.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Laa

Dato : 01-02-01 01:01

"Tina" <pwr2me@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne komme i tanke om, der ikke et eller andet sted handler om kærlighed.
>
> De få vi fandt frem til, af dem vi har set:

Hvad med Ghost Dog?

The good, the bad and the ugly mindes jeg heller ikke har et kærlighedstema?

Clockwork Orange!
The Straight Story!

Flere?

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 01-02-01 12:38

The Straight Story, ingen kærlighed?? Har vi set den samme film?
!

Fra : Laa

Dato : 01-02-01 15:28

Mener du kærlighed mellem brødre eller hvad?

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 01-02-01 17:37

det var det jeg mente ja :) Men jeg kan selvfølgelig have misforstået.

Mvh
Lars

Fra : Laa

Dato : 01-02-01 19:05

Jo, det har du selvfølgelig have så ganske ret i! Jeg tænlte nok bare mere
kærlighedstema i form af et romantisk forhold.

Hilsen Lise

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 01-02-01 02:51

> [...]
> kunne komme i tanke om, der ikke et eller andet sted handler om kærlighed.
> De få vi fandt frem til, af dem vi har set:

Selv i den er det med. Har du allerede glemt Doofy og støvsugeren? :)

> ???????
>
> Kom med jeres bud, det kan være sjovt at se noget andet indimellem, der
ikke
> handler om kærlighed.

Så galt synes da langt fra det er, det er nok muligt der er mange film hvor
det en del af handlingen, men ikke hvor det direkte dominere handlingen i
filmen noget videre.
Men her er et par eksempler, hvor det burde være svært at spotte:

Bad Taste
Event Horizon
BASEketball
The Green Mile
The Cube
Velocity Trap
Battlefield Earth
The Tigger Movie
October Sky
Virus
I Spit on Your Grave
The Haunting
The Texas Chainsaw Massacre
Cannibal The Musical
X-Men
Fire in The Sky
Shadow Zone
Childs Play
The Thing
Monty Phyton & The Holy Grail
Dr.Giggles
Cannibal Holocaust
The People Under the Stairs
Attack of the Killer Tomatoes
In the Mouth of Madness
Time Bandits
Mystery Science Theatre 3000: The Movie
Dobermann

og der er mange flere, men her er ihvertfald til den første uges tid :)

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 01-02-01 06:52

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> opremsede efter en kort indledning:

>Selv i den er det med. Har du allerede glemt Doofy og støvsugeren? :)

Og Doofy og TV-kvinden. Men da det er en spoof-film, bliver
kærlighedshistorierne naturligvis også forvrænget.

>Så galt synes da langt fra det er

Hmm, jeg kiggede lige listen over film der går lokalt i øjeblikket
igennem - den eneste jeg mente der kvalificerede var, som skrevet i et
andet indlæg, Emperor's New Groove.

> det er nok muligt der er mange film hvor det en del af handlingen,
> men ikke hvor det direkte dominere handlingen i filmen noget videre.

[SPOILER ADVARSEL: Toy Story og TSII i dette afsnit] Nøh, men jeg tror
da også at det er det med at det er lagt ind som en sidehistorie det
oprindelige indlæg sigtede på. Fx er hovedhistorien i Battle of the
Bulge vel Ardenner-offensiven, men lige netop denne film er søbet så
meget ind i alskens sidehistorier, bl.a. kærlighedshistorier, at det
er svært at se. Så selv om den i hovedtemaet er en krigsfilm mener jeg
stadig at den falder for kravet om at være `kærlighedsfri' (ikke at
forveksle med `fri kærlighed'). Lidt mere subtile eksempler der efter
min mening stadig ikke kan siges at gå helt fri er de to Toy Story
film. I den første beskrives i nogle få glimt forholdet mellem Woody
of Bo, i den anden erindrer jeg at der ydermere i slutningen lige kort
blev zoomet ind på spirende følelser mellem Buzz og Jessie. Men jeg
betragter da disse to film som værende tæt på at kunne indgå i
listen.

>BASEketball

Protest! Et af de større elementer i denne film er da netop de to
hovedpersoners rivalisering om den samme kvinde.

>Cannibal The Musical

Protest! Forholdet mellem journalisten og hovedpersonen udvikles
løbende gennem filmen.

Hvis vi endelig skal have en Parker/Stone-film med på listen tror jeg
Orgazmo er den der kommer nærmest.

>X-Men

Protest! Rogue/Wolverine/Jean Grey/Cyclops-firkanten kan du da umuligt
have overset.

      1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 02-02-01 12:26

Johnny Jakobsen wrote:

> [...]
> filmen noget videre.
> Men her er et par eksempler, hvor det burde være svært at spotte:

Den Gamle: Elanor bliver forelsket i doktoren, hvilket givet et problem
da hans kone dukker op!
Den Nye: Hmmm... Den er bare ringe.

> Dr.Giggles
Moderen man da godt lide ham, da hun svjv gemmer ham i maven.

> Mystery Science Theatre 3000: The Movie
I selve This Island Earth er der masser mellem Ruth og Carl (that's
Cal), men ellers kan jeg ikke komme i tanke om andet end at rumskibet
hedder "Satelite of love". TV's Frank er jo ikke med. Det er ellers helt
tydeligt at ham og Dr. Forrester har et specielt forhold

> Dobermann
Har han ikke en kvinde?

mvh Dalle

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 01-02-01 03:14

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 01-02-01 04:38

> [...]
>
> Scary Movie
>
> ???????
>
> Kom med jeres bud, det kan være sjovt at se noget andet indimellem, der

Hva' med Guy Ritchies "Snatch" og "Lock, stock and two smoking barrels" ?

Der er piger/kærester/koner med i disse to drengerøvs -film, men de
udgør vel ikke ligefrem noget, for filmen drivende, kærlighedstema.

At det så ofte er kærlighed til et eller andet, der driver et filmplot, er
en anden sag........

mvh. David

Fra : Niels Nørskov

Dato : 01-02-01 15:32

> Hva' med Guy Ritchies "Snatch" og "Lock, stock and two smoking barrels" ?
>
> Der er piger/kærester/koner med i disse to drengerøvs -film, men de
> udgør vel ikke ligefrem noget, for filmen drivende, kærlighedstema.

Du glemmer Pitt's forhold til sin mor i Snatch. Alle kampene bokser han
jo for hende. Det er da ægte kærlighed.....

Fra : N/A

Dato : 01-02-01 15:31

Fra : Laa

Dato : 01-02-01 15:31

"Bettina Løhmann" <bettina@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Dogma?
> I Kina spiser de Hunde?

I "I Kina spiser de hunde" er der da hele temaet med Arvids kæreste (er det
Trine Dyrholm?) der vil forlade ham, fordi han er så kedelig...

Fra : Casper Henriksen

Dato : 01-02-01 15:35

Hej, jeg gik lige min samling igennem, og jeg faldt da over et par titler:
Ground Control
Saving Private Ryan (De snakker lidt om deres koner, det er alt)
Star Gate
Man Who Knew too little, The

Det var lige hvad jeg kunne finde.
Mvh
Casper

Fra : Niels Nørskov

Dato : 01-02-01 19:33

Casper Henriksen wrote:

> [...]
> Ground Control
> Saving Private Ryan (De snakker lidt om deres koner, det er alt)

SPOILER:

I stargate forelsker ham videnskabsfyren sig i en af de "indfødte" og
bliver der pga hende, så den er da vist skudt forbi

Fra : Casper Henriksen

Dato : 02-02-01 18:16

"Niels Nørskov" <nielsn99@civil.auc.dk> skrev
> SPOILER:

> I stargate forelsker ham videnskabsfyren sig i en af de "indfødte" og
> bliver der pga hende, så den er da vist skudt forbi

Hej,
Det er da rigtigt, det er for længe siden jeg har set filmen. Men de andre
er da "love-free"
Mvh
Casper