Fragtmand.
Fra : Peter Andresen

Dato : 03-04-02 17:08

Hej.

Nogen der ved ca. hvad det vil koste, at få en fragtmand til at hente en
motorcykel i københavn og så fragte den til vestjylland?

Mvh. Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-02 17:31

> Nogen der ved ca. hvad det vil koste, at få en fragtmand til at hente en
> motorcykel i københavn og så fragte den til vestjylland?

Mellem kr. 800,- og kr. 2000,- alt efter hvem du vælger. Hør evt. en af de
lokale fragtmænd.

Med Venlig Hilsen
Allan Rasmussen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-02 19:56

> Nogen der ved ca. hvad det vil koste, at få en fragtmand til at hente en
> motorcykel i københavn og så fragte den til vestjylland?

Kan den køre og er den indregistret ?
Så gør jeg det gerne en fredag/lørdag mod en betalt broafgift og togbillet
hjem om søndagen

/Anders

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-04-02 09:37

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Kan den køre og er den indregistret ?
> Så gør jeg det gerne en fredag/lørdag mod en betalt broafgift og togbillet
> hjem om søndagen

Samt en behørig grøn sodavand når du når frem....
...og chancen for du vælter og smadrer cyklen er under alle omstændigheder
mindre end at fragtmanden smadrer den (der er nærmest garant for ødelagt
gods der transporteres med fragtmænd)

Men pænt initiativ Anders..

-
Morten Dahl
- der til stadighed glædes over hjælpsomheden i denne gruppe

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-04-02 09:51

> Men pænt initiativ Anders..

Ren egoisme ... Jeg er altid helt fremme i skoene ved chancen for at
prøve noget nyt. Og da jeg alligevel ofte er hjemme i Jylland slår jeg jo
lige to flyer med et smæk. For en perfekt weekend mangler så blot godt vejr
og en der lige skal have transporteret en mc den anden vej

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 39000km <- som pga. hærværk/tyveriforsøg

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 11:14

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:a8h4kv$dbv$1@sunsite.dk...

> [...]
godt
> vejr og en der lige skal have transporteret en mc den anden vej

Der er endnu ikke nævnt noget om hvilken model det drejer sig om. Og der
er da flere modeller der har ringere tourings-kvaliteter end
Leonardo'en - Ville du være ligeså interesseret hvis det viser sig at
være en Yamaha RD100?

Min svoger står forøvrigt og skal have sin Ducati kørt til Ringsted
(Sorø?) på et tidspunkt

--
Armand.
(del af en familie, der "desværre" plejer at klare slige sager

Fra : Peter Andresen

Dato : 04-04-02 14:06

Det er en Suzuki GSXR250 uden afgift og med defekt motor, så den kan
desværre ikke køres, ellers tak for tilbudene.

Mvh. Peter

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-04-02 15:40

> [...]
> er da flere modeller der har ringere tourings-kvaliteter end
> Leonardo'en - Ville du være ligeså interesseret hvis det viser sig at

Det kunne da være sjovt at prøve selvom jeg ikke lige ved hvad en RD100 er
for en størrelse. Men det er vel bare et spørgsmål om evt. at undgå
motorvejene og hygge sig med den 1/2 dags tid.

Leonardoen lider ikke er "bæltskræk" og har da været på tværs af landet
nogle gange. Er det blot transport er det bare at finde en turistbus at
ligge i læ af. Så går det fint at komme med i overhalinger af lastbiler,
mens det er mere problematisk at vente på et hul der er stort nok til at man
selv kan liste forbi en lastbil med 110. De fleste bilister har større
tålmodighed (respekt?) med for en turistbus end en "knallert". Men den har
det nu bedst på mindre landeveje - den lille motor giver lidt begrænsninger,
men jeg fik den da hentet idag (og kørt 60km motorvej/motortrafikvej), og
skal nu til at montere en ny alarm på den. Så håber jeg at jeg kan have den
i fred (Brugt over 7500kr i år - primært pga. tyveri og hærværk. Desværre ad
to gange så forsikringen er ikke til meget gavn med 2x3500 i selvrisiko ...)

> Min svoger står forøvrigt og skal have sin Ducati kørt til Ringsted
> (Sorø?) på et tidspunkt

Så er det lige før jeg godt vil betale benzinen og selv sørge for at komme
hjem igen

/Anders

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 23:13

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:a8hp5o$icm$1@sunsite.dk...
> Det kunne da være sjovt at prøve selvom jeg ikke lige ved hvad en
> RD100 er for en størrelse. Men det er vel bare et spørgsmål om evt. at
> undgå motorvejene og hygge sig med den 1/2 dags tid.

Way to go!

> Så er det lige før jeg godt vil betale benzinen og selv sørge for at
> komme hjem igen

GRILL

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 04-04-02 23:15

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en > Min svoger står
forøvrigt og skal have sin Ducati kørt til Ringsted
> (Sorø?) på et tidspunkt

Og hvad koster det egentlig af få sendt en 120 kg mc over fra vestlige
Canada? Jeg har fundet en som jeg kan få min fætter til at købe, til en fin
pris osv. Men hvad mon det kan koste at få skidtet shippet ?? Evt. kunne man
tage derover på ferie, køre en masse fed offroad, og tage den med hjem som
håndbagage ??

S.

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-04-02 07:15

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forøvrigt og skal have sin Ducati kørt til Ringsted
> >
> Og hvad koster det egentlig af få sendt en 120 kg mc over fra vestlige

Se Søren der tror jeg vi har en løsning.. Min lillesøster sidder hos DFDS
shipping (ved sku ik om de kan klare det) Men min svoger (hendes fyr !!)
sidder ved AEI (verdens største AirFreight) og han har før hjulpet med
sådanne opgaver, det er egentlig utroligt som han kan trække i tråde fra sit
lille kontor.

Da jeg skulle have 12 ruller special materiale (til printeren) hjem fra
Californien fiksede Allan det.. Noget med han ringede til deres LA kontor,
der kendte han en, som så drønede over til en 747 af deres egne som skulle
til Hamborg. det røg med som indtern gods, med det resultat at jeg kun
betalte for at få plads fra Hamborg og til DK.. desuden gik den udenom
tolden (var nu ikke essensen, men da en rar bi ting)

Jeg skal nok lige plage ham om ikke de har lidt plads tilovers..

-
Morten Dahl

Fra : bwl

Dato : 04-04-02 14:36

Peter Andresen wrote:
> Hej.
>
> Nogen der ved ca. hvad det vil koste, at få en fragtmand til at hente
> en motorcykel i københavn og så fragte den til vestjylland?
>
> Mvh. Peter

Husk at tjekke den når du får den. Der er nogen fragtmænd som kører mindre
pænt end andre.... Min kammerat købte en i Tyskland, og fik den fragtet til
danmark, hvor han så hentede den ved grænsen. da han kom hjem opdagede han
at kåben var revnet i bunden, fordi fragtmanden havde kørt den på liften
øvøvøvøvøvøvøv.

Brian W.