Knallert knaldet.... Hvad må de tage???
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 03-04-02 15:55

For godt en lille uge siden blev min kærestes lillebror knaldet af en
æggeskal på hans Space innovasion, som han har købt af mig...

Nåmen han kom trillende ned ad falkoner allé kl. 7 om morgenen, men
pludselig dukker der en æggeskal op, som har målt ham til 50 km/t. ... Han
beslaglagde knallerten. Da vi fik den tilbage havde for det første "glemt"
at aflevere skjoldet og kickstarteren tilbage, men ikke nok med det har de
også taget kobling, og hvad ved jeg???

Det eneste der var lavet ved den var at jeg har fjernet ringen(den lille
hvide plasticring) i variomaticen???

Nu har han været nede i en butik og få en vurdering af en reperations pris
og det ville koste godt 5000 Kr. at fikse...

Nåmen altså mit spørgsmål er hvad må politiet fjerne hvis det kun er stykket
hvor ringen sidder, der skal skiftes ud og hvor meget ville det komme til at
koste, ca., at købe???

På forhånd tak...!

- DTP

- En pudsig lille ting var at det var æggeskallen selv der havde ligget og
skilt den ad.... Har de ikke andet at lave en mandag morgen?

Fra : RpR

Dato : 03-04-02 16:29

> Det eneste der var lavet ved den var at jeg har fjernet ringen(den lille
> hvide plasticring) i variomaticen???

De må beslaglægge den forreste del af variomatic'en, da det er den der er
modificeret, andet ikke. Så fat i politiet og spørge hvad der var i vejen
med resten af delene.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 03-04-02 18:17

Hvis det bare er skiven, må de vel egentlig ikke tage noget da resten er
lovlig!

Fra : RpR

Dato : 04-04-02 14:16

> Hvis det bare er skiven, må de vel egentlig ikke tage noget da resten er
> lovlig!

Du har modificeret en del af variomatic'en.
Hvis du fjerner plumben i din Honda CD 50 (den sidder nemlig løs i
indsugningen på de fleste modeller), så snupper de hele topstykket. Dyr
ting.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 05-04-02 11:30

Ja men det er jo kun en plastic ring der er blevet taget. Alt andet er
orginalt.. Så må de vel ikke tage variatoren??

Det vil være det samme som hvis du har en anden gearing i så tager de hele
gearingen, det må de heller ikke.. De må kun konfiskere de ulovlige dele..

Mvh Michael

Fra : RpR

Dato : 05-04-02 15:14

> Ja men det er jo kun en plastic ring der er blevet taget. Alt andet er
> orginalt.. Så må de vel ikke tage variatoren??

Topstykket til en CD'er ville du også bare kunne sætte en plumb i igen, men
den går ikke. Nogen gange kan du være så heldig og de aner ikke hvad der får
den til at rende stærkere, og så skal du stille med den et par dage efter du
har fået den udleveret, og vise at den er lovlig.

> Det vil være det samme som hvis du har en anden gearing i så tager de hele
> gearingen, det må de heller ikke.. De må kun konfiskere de ulovlige dele..

Gearkassen består af en række tandhjul, og er ikke et komplet system i den
forstand.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Claus MC

Dato : 04-04-02 15:14

"Daniel Pedersen" <dtp@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - En pudsig lille ting var at det var æggeskallen selv der havde ligget og
> skilt den ad.... Har de ikke andet at lave en mandag morgen?

Hvad tror du egentlig, at han får sin løn for ???

/Claus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-04-02 15:46

> Hvad tror du egentlig, at han får sin løn for ???

Og så har han endda sparet dig for udgiften til at lade falck køre den til
synshallen....

/A