Skærme
Fijala 3554
Opstartsbillede pludselig for småt på bærb~
Fra : Peter

Dato : 03-04-02 16:29

Opstartsbilledet under Windows 2000 er pludselig blevet "for småt"
på min Compaq Armada M700. Tidligere fyldte det hele skærmens
størrelse, dvs. billedet blev "trukket ud". Jeg har intet nyt installeret -
blot genstartet maskinen - og pludselig vil den ikke længere bruge
hele skærmarealet. Det er ikke kun under opstart - men også hvis
man vælger 640x480 i skærmopløsning.

Jeg har fundet problemet beskrevet i blandt andet følgende 3 indlæg:

http://groups.google.com/groups?threadm=3ba4d766%240%244789%24ba624c82%40nntp01.dk.telia.net
http://groups.google.com/groups?threadm=3ba4d71c%240%244788%24ba624c82%40nntp01.dk.telia.net
http://groups.google.com/groups?threadm=3697038c.4160252%40news.hooked.net

Jeg har uden held opdateret skærmkortdriveren.
Jeg kan ikke finde noget relevant i BIOS-indstillingerne under opstart.
Og da det ikke er en Dell, kan jeg vist ikke bruge Fn+F7-tricket.

Er der nogle, der kan hjælpe?

Fra : Peter

Dato : 03-04-02 16:53

"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> skrev

> [...]
> Jeg kan ikke finde noget relevant i BIOS-indstillingerne under opstart.
> Og da det ikke er en Dell, kan jeg vist ikke bruge Fn+F7-tricket.

Og pludselig, efter længere tids søgning på nettet og telefonopkald til
Compaqs supportmedarbejdere, der selvfølgelig intet anede, fandt
jeg selv svaret i manual-CD'en, der fulgte med maskinen:

Fn+T

Besynderligt at Compaqs support ikke kunne løse problemet trods
tydelig forklaring. Det eneste supportmedarbejderen kunne, var at
foreslå at starte i VGA-mode og ellers kontakte Microsoft... Virkelig
et par gennemtænkte råd!

Fra : Peter T.

Dato : 03-04-02 23:56

"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> wrote in

> [...]
> tydelig forklaring. Det eneste supportmedarbejderen kunne, var at
> foreslå at starte i VGA-mode og ellers kontakte Microsoft... Virkelig

hæhæ. Men tak for tippet til Dell'en! :) Jeg har selv haft samme problem
indtil en opdatering af grafikdriver var på plads.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>