Delvist defekt grafikkort?
Fra : CRJ

Dato : 03-04-02 16:46

Hejsa

Jeg har nogle problemer med et Innovision TNT2 M64 grafikkort med 32 MB RAM.

Fejlen er, at i Windows f.eks. i Word eller Internet Explorer etc. er der en
masse streger efter tekst og grafik osv. Nærmest skygger af de forskellige
ting på f.eks en hjemmeisde.

Jeg har prøvet med en anden monitor, men problemet blev der stadig, så jeg
går ud fra, at det er kortet og ikke skærmen, der fejler noget.

Når jeg kører spil er der dog ingen problemer. Kan det være et delvist
defekt grafikkort?

Hvis der er nogen, der har haft lignende problemer, hører jeg gerne fra jer!

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Deaster

Dato : 03-04-02 17:28

"CRJ" <crj@crj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går ud fra, at det er kortet og ikke skærmen, der fejler noget.
>
> Når jeg kører spil er der dog ingen problemer. Kan det være et delvist

Det kan også være dit skærmkabel.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : CRJ

Dato : 03-04-02 17:32

Jeg har testet min skærm på en anden pc, hvor den kører fint, så det lader
det ikke til at være.

Fra : Deaster

Dato : 03-04-02 17:34

> Jeg har testet min skærm på en anden pc, hvor den kører fint, så det lader
> det ikke til at være.

Ja ok, kommer fejlene med det samme, eller efter et stykke tid, for så kunne
det være et varme problem?

Er du forresten ikke rar at skrive under det du citerer, det gør det lidt
nemmere?

Fra : CRJ

Dato : 03-04-02 17:46

> [...]
> det være et varme problem?
>
> Er du forresten ikke rar at skrive under det du citerer, det gør det lidt

Hernede?

Nej, problemet opstår med det samme jeg tænder pc'en... Jeg har kørt med
kortet i et års tid og så opstod fejlen lige pludselig. Jeg har forsøgt med
forskellige driver versioner og både Windows Me og Windows XP med samme
resultat. Jeg har en anden pc, med samme type kort i, som kører
upåklageligt. Er det muligt, at der er så stor forskel på det der skal ydes
i alm. windows og i f.eks. spil, at fejlen kun viser sig der? Jeg mener, det
firker som om, at det kun er en del af kortet, der er defekt, men jeg troede
egentlig, at det var samme enhed, der lavede det hele... Håber det gi'r
mening...

/Christian

Fra : Mythos

Dato : 03-04-02 18:10

> [...]
troede
> egentlig, at det var samme enhed, der lavede det hele... Håber det gi'r

Prøv at "leg" med opsætningen af dit grafikkort, det kan være at det er
presset for meget.

Kim Larsen

Fra : H3nrik V!

Dato : 04-04-02 07:49

"CRJ" <crj@crj.dk> wrote in message news:a8fbj9$1voh$1@news.cybercity.dk...

SNIP

> Nej, problemet opstår med det samme jeg tænder pc'en... Jeg har kørt med
> kortet i et års tid og så opstod fejlen lige pludselig. Jeg har forsøgt
med

Kom det samtidig med at du skiftede til en høj opløsning eller
opdateringsfrekvens? For TNT2 M64 kortene er ret elendige i det analoge
udgangsfilter svjv, og det giver netop den slags problemer, når man kører
med høje skærmopløsninger eller opdateringsfrekvenser...!

/H3nrik!

Fra : CRJ

Dato : 04-04-02 12:02

"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udgangsfilter svjv, og det giver netop den slags problemer, når man kører
> med høje skærmopløsninger eller opdateringsfrekvenser...!

Jeg kører i øjeblikket med en opløsning på 800x600, det har jeg altid gjort
og med en frekvens på 70 Hz. Jeg har prøvet både lavere og højere
opløsninger og frekvenser uden, at det hjalp noget.

Fra : --=BGN=--

Dato : 04-04-02 16:58

> [...]
> defekt grafikkort?
>
> Hvis der er nogen, der har haft lignende problemer, hører jeg gerne fra

Ligner det en skygge? Er det kun på højre side af teksten / emnet?
Hvis du kan svare ja, så er det sikkert stråling på kablet, som kan opstå
ved at dit skærmkabel ligger op af et strømkabel eller du måske kører
skærmen igennem en switchboks (flere PC´ere på samme skærm)

Bo