Suppekur der virker!
Fra : Rikkemus20

Dato : 03-04-02 14:55

Hejs alle

Ja ja jeg ved godt I alle har en masse fordomme omkring kure og jeg vil
gerne frabede mig en masse kommentarer til denne post! Jeg kender jeres
holdnijng og det er heller ikke for jeres skyld jeg sender det her. Dette er
stilet til alle jer derude der måske mangler et spark i rumpetten for at
komem igang med vægttab. Til det vil jeg anbefale en suppekur med masser af
suppe og andre bestemte ingredienser. Den skal køres over 7 dage og man
taber sig rent faktisk hurtigt på den. jeg har selv tabt 30 kilo indtil
videre og holder det af med sund kost indimellem. Så det kan altså lade sig
gøre at tabe sig og holde vægten med denne kur. Er der nogen af jer derude
der er interesserede så skriv venligst en post så vil jeg poste kuren og
dens forløb

Pøj pøj til alle jer der kæmper

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-04-02 15:52

hej rikke...

jeg er da nysgerrig... jeg har nemlig tidligere hørt om den pågældende kur
som min moster har været på og tabt sig MANGE kilo....

for min skyld må du gerne poste den da jeg lige mangler at smide nogle
kilo.....

knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Jette

Dato : 03-04-02 15:54

> [...]
> der er interesserede så skriv venligst en post så vil jeg poste kuren og

Det lyder sørme godt. Jeg vil meget gerne have en kopi af kuren. Netop som
du siger - et spark bagi.
7 dage siger du..... hvor lang pause mellem "kurene" skal der så være ??

På forhånd tak

Jette

Fra : Wildthing21

Dato : 03-04-02 16:05

Hejsa Jette

Der er ingen regler for hvor lang tid imellem da den ikke tærer så meget på
kroppen som andre kure. Men det er vidst en god ide at vente to dage. Jeg
har dog selv kørt flere gange uden pause hvilket ikke gør noget, det er
tværtimod nemmere så man ikke føler presset ved at skulle på den igen.

Jeg vil finde den frem og få den postet lidt senere på dagen sammen med mine
egne erfaringer omkring det som jeg da håber folk kan bruge til noget.

Skriver senere

Fra : -Carina

Dato : 03-04-02 16:45

"Jette" <j.vangsgaard@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]

-Carina

Fra : katja

Dato : 03-04-02 16:42

Rikkemus20 <Hubndfgnfd@jhdfgdf.df> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cab09a8$0$11950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> der er interesserede så skriv venligst en post så vil jeg poste kuren og

Først et Tak - til det med pøj pøj

Jeg bliver nysgerrig.. når I skriver [hentyder til de andre der også har
svaret på dette indlæg] I har tabt jer mange kilo ! - hvor mange er mange,
og over hvor lang tid osv - og det med pauserne vil jeg også gerne vide
noget om! - og så hit med opskriften *GG*

KatjaStrofen!

Som btw søger nogle folk fra odense med et STORT vægtproblem - kunne være
fun at mødes :)

Fra : Wildthing21

Dato : 03-04-02 17:01

Hejsa Katja

Det er også mig med navnet rikkemus20. Som sagt har jeg tabt 30 kilo, fra 90
kilo ned til 60 kilo. Jeg tabte i starten ca 5 kilo i ugen (hvilket er
meget!) indtil jeg nåede ned på 75 kilo. Så gik det lidt langsommere da jeg
jo havde mindre at smide. Men alt i alt har det taget mig 4 mdr. at nå
hertil. På nuværende tidspunkt er jeg så ved at lave kostplaner hos en
diætist for at være sikker på jeg aldrig falder i igen for så kommer kiloene
igen jo. SOm sagt poster jeg kuren snarest muligt.

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 03-04-02 16:49

On Wed, 3 Apr 2002 15:54:58 +0200, "Rikkemus20"
<Hubndfgnfd@jhdfgdf.df> wrote:

> [...]
>der er interesserede så skriv venligst en post så vil jeg poste kuren og

Jeg kunne da godt tænke mig at se hvad den indeholder og hvordan det
fungerer - så ja tak, du må gerne poste den

M.v.h. Karina

Fra : Wildthing21

Dato : 03-04-02 17:03

7 -dages kuren - FEDT forbrændings kur

Denne diæt er oprindeligt for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe sig
i vægt hurtigt som forberedelse til operation.

Denne diæt er hurtig og fedtforbrændende og hemmeligheden er at du
forbrænder flere kalorier end du indtager. Den vil rense din krop for
urenheder (Har man en tendens til maveproblemer er den rigtig god mod dette)
og give dig en følelse af velbehag.

Diæten koncentrere sig om en daglig indtagelse af en let tilberedelig "
Fedtforbrændende suppe" lavet af grøntsager og kraften fra kyllinger.

Den fedteforbrændende suppe kan indtages på hvilket som helst tidspunkt sult
føles. Spis så meget af den, som du ønsker og HUSK at jo mere du spiser af
denne suppe jo mere vil du tabe i vægt!

Opskrift på suppen:

6 store løg (Siger den oprindelige men færre kan bruges)

2 store grønne pebre

1 stk. sellerihoved (meget voldsomt så ½ kan gøre det)

1 stk. kålhoved

2 dåser hakkede tomater

2 kyllinge kraft terninger

Kan krydres efter ønske med salt, peber, karry, persille, eller evt. stærkt
krydderi så som tabasco sauce. HUSK dog at er det en suppe du vælger at
fryse noget ned af bliver den endnu stærkere af at blive tøet op og varmet
igen!

NOTER VENLIGST: Bruger selv ca. 10 liter vand til den mængde suppe
foreskrevet! Ikke mange mennesker er til alt det grønne, heller ikke jeg, så
jeg gør det at jeg sier grøntsagerne fra så kun selve suppen er tilbage, da
suppen ikke smager særligt godt er det noget nemmere at få ned når man
drikker det frem for "spiser" det.

Fremgangsmåde:

Skær grøntsagerne i små eller mellemstore stykker og læg dem i en stor gryde
sammen med tomaterne og kyllinge-kraftterningerne. Tildæk med vand. Lad det
koge i ca. 10 minutter, skru derefter ned for varmen og lad suppen simre til
den er færdig.

REGLER:

For at denne kur skal virke efter "Forskrifterne" er det vigtigt du
overholder visse regler.

- INGEN alkohol da det indvirker direkte på forbrændingen af det
fedt du har i kroppen. Vent MINDST 24 timer efter du har indtaget alkohol
til du begynder på kuren.

- INGEN kulsyreholdige sodavand (Inkludere dansk vand og andre
kalorielette sodavand)

- Drik kun vand, usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet
frugtjuice ( her er juicerne fra rynkeby rigtigt gode bl.a. Morgenjuicen og
16 forskellige frugter) og skummetmælk.

- IKKE noget mad der er tilberedt i olie-smør eller andre
fedtstoffer, brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller
sødemidler af nogen art.

NOTER VENLIGST: I kuren skal du på visse dage spise steaks. Altså oksefilet
MEN det kan erstattes med kylling/kalkun så længe man sørger for at den er
kogt eller lavet i ovn(grillet) og skindet er fjernet. Du kan også erstatte
en af steakdagene med dampet fisk hvis det ønskes.

Dag 1:

Spis kun suppen og frugter. Du kan spise alle slags frugter på nær bananer.
Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste
andre frugter og er især anbefalet. HUSK: Drik kun frugtjuice eller vand.

Dag 2:

En dag med kun grøntsager. Spis suppen med tilhørende friske grøntsager til
du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i kraften
fra suppen, men tilbered uden brug af smør eller lignende. Spis fortrinsvis
salat af enhver art men undgå grønærter, bønner og majs. Spis grøntsagerne
sammen med suppen ( eller spis dem gerne som mellemmåltid, her er gulerødder
og agurker formidable). Til aften må du belønne dig selv med en stor bagt
kartoffel ( Eller flere små halv-bagte evt.) ned lidt smør eller olivenolie
hvis ønskes.

Grøntsager: Gulerødder er især godesom grøntsager især fordi de mætter i
længere tid og fylder mere i maven end agurker og tomater m.m. Det er især
min egen yndet variant af grønt.

Dag 3:

Dagen i dag er en kombination af de to foregående. Spis al den suppe du kan,
frugt (på nær bananer) og grøntsager. INGEN bagt kartoffel i dag.

Fremskridt efter 3 dage: Hvis du har spist i henhold til ovenstående de
sidste 3 dage og ikke har snydt, vil du på nuværende tidspunkt have tabt dig
mellem 2,5 og 3,5 kilo!

Dag 4:

Spis kun suppen og bananer , og drik kun skummetmælk og vand i dag. Du kan
spise op til 3 bananer, drikke 2 glad skummetmælk og så meget vand du vil.
Bananer har et højt kalorie- og kulhydratindhold og calcium som erstatter
trangen til søde sager.

Dag 5:

I dag er steak/Kylling/fisk - tomat dag. Du må spise op til 350 gram rent
kød og op til 6 friske tomater ( eller tilsvarende vægt i dåsetomater). Prøv
om muligt at drikke 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen.
Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 6:

I dag er steak/kylling/fisk - grøntsags dag. Spis alt det rene kød og
grøntsager du vil i dag. Du kan endda spise op til 2 eller 3 steaks, hvis du
ønsker, med grøntsager (Minus grønærter, bønner og majs) men ingen bagt
kartoffel. Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 7:

Spis kun brune ris (natur ris), usødet frugtjuice og grøntsager. Ingen: Spis
så meget du kan. Vær sikker på at indtage suppen MINDST en gang i dagens
løb.

RESULTAT efter 7 dage:

Efter afslutningen af den 7. dag, hvis du ikke har snydt, vil du nu have
tabt dig mellem 5 og 8,5 kilo. Hvis du har tabt dig mere end 7,5 kilo så
afhold dig fra diæten i 2 fulde døgn før du starter forfra igen. Denne syv
dages "kur" kan bruges så ofte du vil så længe du lytter til din krop.

Praktisk indkøbsseddel til ugen som du evt. kan bruge:

- 1 net løg

- 2 grønne pebre

- 1 stk. sellerihoved

- 1 stk. kålhoved

- 2 dåser hakkede tomater

- 1 pakke kyllinge kraft terninger

- 1 vandmelon

- 1 pose æbler

- pærer

- juice

- salat

- agurk

- gulerødder

- tomat

- kød (steaks/kylling/kalkun)

- 1 bage kartoffel eller 1 pose alm. Kartofler

- 1 pose brune ris

Motion:

Det er i ugens løb en god ide at bevæge sig en del. Kuren tillader ikke hård
fysisk træning da du så tapper dig selv for energi men en god lang cykeltur
i moderat tempo eller en god lang gåtur. Lidt ekstra havearbejde eller
rengøring og lidt færre timer foran tv'et hjælper dit vægttab. Sørg for hele
tiden at få væske på den måde sørger du for at dit vægttab ikke er væsketab.

Kontakt:

Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om noget så er du velkommen til at
kontakte mig pr. mail som er Wildthing_dk@hotmail.com

Held og lykke!!

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 03-04-02 19:00

Hej!!

Jeg synes kuren lyder ganske forjættene. Har indtil tabt mig i alt 10.5 kg på ½
år, så det går langsomt, meget langsomt. Jeg vil stadigvæk gerne tabe mig, men
er nu blevet gravid og vil stadigvæk gerne smide nogen kilo uden det går ud over
barnet. Jeg har virkelig brug for et spark i røven. Kan jeg følge denne kur en
uge eller to uden der sker noget???
Håber i vil komme med gode råd og ideer!!

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : SweetThang

Dato : 03-04-02 20:33

hejsa Heidi

Jamen der skulle intet være i vejen for at du taber dig under din
graviditet, jeg satser selv på at blive gravid i en af de næste måneder og
vil da også godt kunne tabe lidt undervejs hvis der skulle hoppe for meget
på. Du må nok ikke være på suppekuren alene. MEN en god idé vil absolut være
suppekuren og så tal med din læge om at tilfæje noget brød og
mælkeprodukter. Du skal som gravid jo helst have lidt af det hele fra
kostpyramiden. Dog, hvis du vælger at tabe dig og er nervøs, så lad være med
at være det. Barnet skal nok få nærring nok, barnet får først og derefter
dig selv. Det eneste der kan ske er at du nok taber lidt mere lidt
hurtigere. Men stadigvæk , alt skal gøres med omtanke.

men ønsker dig da alt mulig held og lykke med den lille ny og med din kur.

MVH Rikke

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 04-04-02 08:35

"SweetThang" <Sweetthang@hotmail.com> wrote in message

> [...]
absolut være
> suppekuren og så tal med din læge om at tilfæje noget brød og

Jeg vil stærkt fraråde gravide at gå på nogen som helst form for
kur under graviditeten!!! og jeg finder det rystende, at nogen
kan finde på at anbefale det. Under graviditeten bør man få
rigeligt med sund kost. Der er derimod oftest ikke noget i vejen
med at dyrke motion under graviditeten, såfremt der ikke er
komplikationer, men som alt andet bør det foregå i samråd med
læge/jordmoder.

Dette er ikke et angreb på suppekuren, den har jeg slet ikke
udtalt mig imod - men jeg kan bestemt ikke lide, at man anbefaler
en lav-kaloriediæt til gravide - det er forkasteligt.! og så
hjælper det ikke, at man forsøger at holde sin ryg fri ved at
henvise til at man kan tilføje lidt brød og mælkeprodukter i
samråd med lægen, hvis en fornuftig læge bliver spurgt om en kur
af denne type vil vedkommende sige, at det er en dårlig idé
hvadenten man er gravid eller ej.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk

Fra : Wildthing21

Dato : 04-04-02 10:25

Jeg udtaler mig udelukkende omkring mine erfaringer! Og mine erfaringer
fortæller mig at flere bekendte har I SAMRÅD med egen læge været på denne
kur som sagt med modifikationer i en periode under deres graviditet! Så må
du angribe de læger, det blander jeg mig ikke i siger bare hvad jeg kender
til! Desuden kan du jo passende gå ind under www.netdoktor.dk under
slankedebatten og finde folk der også har været på en lavkaloriediæt i
samråd med egen læge. Så der er jo nok en del delte meninger om emnet!

Fra : Anja

Dato : 05-04-02 08:56

Jeg anbefalede ikke at man gik på kur under graviditet men at man levede
sundt. Jeg havde et anti fedt forhold til mad og det gjorde at jeg tabte mig
hvilket i virkeligehden nok siger mere om mine madvaner. Jeg var samtidig
under lægekontrol men i følge den debat som køre på medierne lige nu er der
ikke noget i vejen for at tabe sig under en graviditet hvis det er fordi man
ændre kostvaner.
Anja

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 05-04-02 09:13

"Anja" <aholdum@hotmail.com> wrote in message
> [...]
lige nu er der
> ikke noget i vejen for at tabe sig under en graviditet hvis det

Helt enig! det er bestemt ikke alle gravide der kun tager
foster+fostervand på i vægt under graviditeten og som oplever
at det er vanskeligt slippe af med igen. Det jeg opponerer mod er
at gå på lav-energidiæt under graviditeten - det finder jeg
fuldstændig forrykt, ligesom det er vanvid at gå på en kur, der
er så mangelfuld i ernæringsmæssig henseende som suppekuren o.a.

Mikkel

Fra : Anja

Dato : 05-04-02 20:34

Okay så må jeg jo give dig ret.
Anja

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-04-02 19:50

> er nu blevet gravid og vil stadigvæk gerne smide nogen kilo uden det går
ud over
> barnet.

Kan ikke huske hvor den kommer fra, men jeg har engang læst en undersøgelse,
der tydede på at kvinder der sultede under graviditeten oftere fik børn, der
senere i livet fik problemer med overvægt. Jeg skal se om jeg kan finde
artiklen i mine noter.

Mvh Maria

Fra : SweetThang

Dato : 04-04-02 08:01

Hejsa

Okay, det har jeg så intet hørt om. Men der er jo heller ikke tale om om at
sulte sig hvis det bliver gjort fornuftigt jo. Kender flere kvinder der har
tabt sig under en graviditet da de vat overvægtige og fordi det ville lette
deres graviditetsgener. Men igen blev det jo gjort på en særdeles fornuftig
måde jo

Fra : Anja

Dato : 04-04-02 21:41

Hvis du har fulgt med i den senere tids debat vil du høre selv
specialisterne anbefale at overvægtige taber sig under graviditet.
Selvfølgelig må du ikke sulte dig men det må du aldrig!
Jeg tabte mig meget under min sidste graviditet ikke fordi jeg var på kur
men fordi jeg var total antifedt - det var så slemt at jeg ikke kunne spise
min madpakke som min kæreste havde smurt pga. min morgenkvalme- for tænk om
der var rullepølse i. Jeg talte meget med lægen om det,da jeg var meget
bekymret over mit vægttab men han roste mig og forsikrede mig at så længe
jeg spiste og at det var sundt så var der ingen grund til bekymring. Og
spiste det gjorde jeg - fra morgen til aften, jeg tabte 12 kg.

Fra : Girlie

Dato : 03-04-02 21:10

"Wildthing21" <Humbadumbp@jGreatballsoffire.com> skrev i en meddelelse
> [...]

da
> suppen ikke smager særligt godt er det noget nemmere at få ned når man

Det undrer mig lidt - for er det ikke ved fordøjelsen af grønsagerne, at
mave-tarm regionen kommer igang og derved forbrænder kalorierne??
Ved kun at drikke boullionen får du vel nærmest ingen kalorier eller
næring, som tarmene kan arbejde med?
Kan man så ikke lige så godt drikke varme-koppen supper dagen lang og få
samme resultat? de smager i hvert fald bedre:)

Fra : SweetThang

Dato : 03-04-02 21:23

Kan godt forstå du spørger!

Har oplevet at suppen i sin rene form giver en kraftig mæthedsfornemmelse,
og at de grøntsager ig frugt du spiser ved siden af er det der ligesom giver
din mave og tarme noget at arbejde med. En anden god ting er også at
supplere med fibertabletter der holde tarmfloraen iorden og giver maven
noget at arbejde med hele tiden. Men igen, smag og behag, spis endelig
suppens ingredientser!¨

Fra : Tonja Skinnerup

Dato : 03-04-02 20:34

den vil jeg også gerne prøve

mvh tonja

Fra : Wildthing21

Dato : 03-04-02 20:48

Jamen Tonja, du går bare igang Og som sagt er der spørgsmål jamen så er
min mailadresse inkluderet forneden i kuren. Vi kan jo ligesågodt støtte
hinanden hvor vi kan

MVH Rikke

Fra : Wildthing21

Dato : 03-04-02 20:53

Vil lige tilfæje at det er en særdeles god ide at veje sig hver dag i
kurperioden. Det allerbedste tidsounkt er når man er stået op og har været
på WC første gang. Der vejer man som regel mindst på hele dagen. Desuden er
det ret motiverende at se kiloene praktisk talt rasle af. Sørg dog også for
at lægge mærke til jer selv! Blev så opstemt da jeg efter 3 dage havde
mistet en del fedt under hagen og efter 5 kunne mærke mine ribben. Sørg for
at sætte delmål og beløn jer selv når de er nået. At sætte for store delmål
kan være en ulempe så sæt dem fem kilo af gangen evt.

NB! Sørg også for at købe godt med tyggegummi! Suppen kan med sin udrensende
effekt give dårlig ånde i perioder!

Fra : Wildthing21

Dato : 03-04-02 20:54

Vil understrege at Rikkemus20, Wildthing21 og Sweetthang er en og samme
person Havde store problemer med mine konti!

Fra : mus

Dato : 10-04-02 12:06

Jo tak send endelig også kuren til mig.

På forhånd tak

Mus

Fra : Wildthing21

Dato : 10-04-02 21:40

Hvis du kigger i andre indslag så ligger kuren her allerede samt hvordan du
kontakter mig hvis du har spørgsmål

Fra : tila

Dato : 19-03-03 08:32

"Rikkemus20" skrev d. 03-04-02 14:55 dette indlæg :
> [...]
derude
> der er interesserede så skriv venligst en post så vil jeg poste kuren

Jeg har lige set din annonce.

Jeg trænger virkelig til et spark, så kan du ikke sende oplysningerne
til mig også?

Jeg håber at du får denne besked, selvom jeg kan se at datoerne er
næsten et år gamle.

Mvh. Tina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette

Dato : 19-03-03 10:36

> [...]
> til mig også?
>
> Jeg håber at du får denne besked, selvom jeg kan se at datoerne er

Jeg er også meget intresseret i at høre lidt mere om denne suppekur. Så hvis
du er der endnu, må du meget gerne sende den til mig også

Med venlig hilsen Jette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-03-03 10:54

Jette wrote:

> Jeg er også meget intresseret i at høre lidt mere om denne suppekur.
> Så hvis du er der endnu, må du meget gerne sende den til mig også

hej Begge to.....

suppekuren har indtil videre været postet MANGE gange i gruppen her, og i
stedet for at poste opskriften igen ( og derved udløse endnu en lang debat
om skadelige og ikke skadelige virkninger ved den) vil jeg anbefale jer at
søge på htttp://groups.google.com

for at gøre det lidt nemmere har jeg fundet et link til opskriften her:
http://shor.ter.dk/604446363
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Synne Petersen

Dato : 20-03-03 11:05

> Jeg trænger virkelig til et spark, så kan du ikke sende oplysningerne
> til mig også?
>
> Jeg håber at du får denne besked, selvom jeg kan se at datoerne er
> næsten et år gamle.

Hej Tina.
Jeg har sendt det til dig på mail.

Mvh,
Synne (der lige blander sig :))

Fra : Jesper

Dato : 20-03-03 23:34

hejsa! og tak for tippet om suppen.... jeg vil prøve den, og se hvor meget
den virker(jeg synes de 5-7kg om ugen virker som lidt meget) men jeg vil
forholde mig åben over for det, indtil andet er bevidst.... men jeg ville
sådan set bare lige sspørge om du/i eller bare en eller anden ved hvordan
suppen virker i kroppen siden den skulle give det gode resultat??? og de 30
kg du har tabt(tillykke med det i øvrigt!), har de alle været ved hjælp af
suppen?
på forhånd tak! mvh Jesper

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-03-03 07:39

"Jesper" <jnb83@mail.dk> wrote in message

> forholde mig åben over for det, indtil andet er bevidst.... men jeg ville
> sådan set bare lige sspørge om du/i eller bare en eller anden ved hvordan
> suppen virker i kroppen siden den skulle give det gode resultat???

Den virker fordi den er ekstremt lav-kalorie!

Hvis du absolut vil prøve den lortekur, så husk i det mindste at tage
vitamin- og mineraltilskud hver dag.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Emelie

Dato : 07-05-03 14:13

Hej Alle

Jeg bliver meget bestyrtet over at læse den negative holdning Mikkel har
til denne suppe-kur, jeg synes at alle der har lyst til det skal prøve
den. Den er ikke uden vitaminer og mineraler, man skal bare sørge for at
vælge de rigtige frugter og grøntsager. Og uanset om man er på kur eller
ej, er et multivitamin tilskud aldrig i vejen. Jeg bruger den selv
engang imellem når jeg skal starte op, for den er meget motiverende for
mig.
Jeg kan næsten mærke at det betyder utroligt meget for Mikkel at
viderebringe sine egen dårlige erfaring med denne såkaldte 'Lortekur',
men uanset hvad ,Kære Mikkel, så kan sådan en kur aldrig nogensinde være
mere usund end at det faktum at være OVERVÆGTIG. Jeg er faktisk
overbevist om at de fleste i takt med at de har taget på, netop har
spist mad med for lidt eller helt uden vitaminer.

Så kære alle der vil prøve den Kur, god fornøjelse!
Og husk altid, find din egen individuelle måde og gøre tingene på, prøv
dig frem. Lad være med hele tiden og lyt til alle andre med hvad der
virker og ikke virker, LYT til din krop.

Held og Lykke
Knus Emelie

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 07-05-03 16:00

"Emelie" <Emelie.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg bliver meget bestyrtet over at læse den negative holdning Mikkel har
> til denne suppe-kur, jeg synes at alle der har lyst til det skal prøve
> den.

Det har jeg vist heller anldrig sagt at de ikke skulle. Jeg har blot givet
min holdning til kende - og ovenikøbet begrundet den. Hvis man ikke gider at
høre, så lader man være...

> Den er ikke uden vitaminer og mineraler, man skal bare sørge for at
> vælge de rigtige frugter og grøntsager.

Nej, den er bare som alle andre superlav-energi diæter rigtig usund - og jeg
vil tillade mig at betvivle at der er de korrekte mængder mineraler og
vitaminer i.

> Jeg kan næsten mærke at det betyder utroligt meget for Mikkel at
> viderebringe sine egen dårlige erfaring med denne såkaldte 'Lortekur',

Jeg har ikke nogle dårlige erfaringer - jeg er nemlig ikke letsindig nok til
at udsætte min krop for den slags.

> men uanset hvad ,Kære Mikkel, så kan sådan en kur aldrig nogensinde være
> mere usund end at det faktum at være OVERVÆGTIG.

Hvorfor holder du så ikke op med at spise? det er ganske vist svine usundt,
men du får heller ikke noget energi indenbords.

Hvad end du siger, så er suppekuren en forfærdelig usund kur, der er
ekstremt hård for kroppen. Jeg kunne aldrig drømme om at prøve den selv og
jeg fatter ikke at nogle tør - så er det sagt. Hvis man ikke kan lide at
høre det, så 'tough shit'

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Kim Grandjean

Dato : 07-05-03 18:42

"Emelie" <Emelie.news@kandu.dk> wrote

> Jeg bliver meget bestyrtet over at læse den negative holdning Mikkel har
> til denne suppe-kur,
Jeg bliver personligt meget bestyrtet over at læse den naive holdning som en
større mængde af gruppens deltagere har til denne suppekur. Sådan er vi jo så
forskellige.

> jeg synes at alle der har lyst til det skal prøve den.
Selvfølgelig da...

> men uanset hvad ,Kære Mikkel, så kan sådan en kur aldrig nogensinde være
> mere usund end at det faktum at være OVERVÆGTIG.
Æhhhh.... jo!

> Og husk altid, find din egen individuelle måde og gøre tingene på, prøv
> dig frem. Lad være med hele tiden og lyt til alle andre med hvad der
> virker og ikke virker, LYT til din krop.

Man kunne jo evt. starte med også at lytte til folk der ved hvad de snakker om.

Hvis du smutter en tur forbi groups.google.com og søger på suppekur, vil du
finde ud af at Mikkel faktisk temmelig indgående har forklaret hvorfor han mener
suppekuren er uhensigtsmæssig. Du finder sikkert ved samme lejlighed indlæg fra
Lisbeth, Thorbjørn og undertegnede med pick-uppen i samme rille...

Du vil sikkert også finde det fascinerende, at INGEN af de fortalere der gennem
tiden har været for suppekuren på bare tilnærmelsesvist sagligt grundlag har
kunnet argumentere for at suppekuren ikke er yderst usund. Det er faktisk meget
simpel biologi.

Venligst
Kim

Fra : Frederiksen

Dato : 07-05-03 21:55

> [...]
har
> kunnet argumentere for at suppekuren ikke er yderst usund. Det er faktisk

Jeg finder det faktisk meget mere fascinerende, at INGEN er kommet ud og har
fortalt om varige vægttab. Hvorfor mon?

Og jo, overvægt i sig selv er ikke nær så skadeligt som visse former for
vægttab.

Mvh Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-05-03 22:38

Frederiksen wrote:

> Jeg finder det faktisk meget mere fascinerende, at INGEN er kommet ud
> og har fortalt om varige vægttab. Hvorfor mon?

hvad betegner du som varigt vægttab??
da jeg i sin tid var på suppekuren som _kur_ tabte jeg mig lidt, og holdt
det af...
jeg har siden indimellem brugt den som måltidserstatning ganske simpelt
fordi jeg godt kan lide den*G*

jeg har siden taget på af andre og udelukkende fysiske omstændigheder, der
endda har både min læge og min diætist til at sidde og klø sig i håret af
forundring....
ingen kan forklare mig hvorfor jeg tager på, og det har stået på siden
september/oktober nu, og beløber sig efterhånden på 8 ekstra kg... min
diætist sidder for tiden og retter ind i mængden af protein jeg skal
spise.... fra ca 50 g protein dagligt til 75 g protein...... flere
grøntsager end det jeg allerede spiser nu ( ca 4-500 g) giver mig smerter i
sådanen sådan grad at jeg ikke kan bevæge mig.....

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 11-05-03 18:58

Emelie skrev:

>Og husk altid, find din egen individuelle måde og gøre tingene på, prøv
>dig frem. Lad være med hele tiden og lyt til alle andre med hvad der
>virker og ikke virker, LYT til din krop.

Så vi skal også lade være med at lytte til dig - eller :-?

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet