/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Mac OS 9.1DK i butikkerne nu!
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 31-01-01 16:05

Hej

Så er der håb for de 'sultne' sjæle.... Jeg har lige fået at vide, at
OfficeLine i dag har fået den fulde box version af 9.1DK

mvh. ERik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



 
 
Peter Gersmann (31-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 31-01-01 18:28

In article <3A7829A6.9EA31A55@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Så er der håb for de 'sultne' sjæle.... Jeg har lige fået at vide, at
> OfficeLine i dag har fået den fulde box version af 9.1DK

Det har de haft i 14 dage.
Faktisk præcis 14 dage - de fik den en onsdag.

//Peter

Erik Richard Sørense~ (01-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-02-01 02:31

Hej Peter

- Så er de åbenbart blevet solgt lige så hurtig, osm de kom ind, - ham jeg
snakkede med havde først set den her i dag. -)

mvh. Erik Richard

Peter Gersmann wrote:

> > Så er der håb for de 'sultne' sjæle.... Jeg har lige fået at vide, at
> > OfficeLine i dag har fået den fulde box version af 9.1DK
>
> Det har de haft i 14 dage.
> Faktisk præcis 14 dage - de fik den en onsdag.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



anja-stampe (31-01-2001)
Kommentar
Fra : anja-stampe


Dato : 31-01-01 22:23


Erik Richard Sørensen skrev i meddelelsen
<3A7829A6.9EA31A55@mail1.stofanet.dk>...
> Hej

> Så er der håb for de 'sultne' sjæle.... Jeg har lige fået at vide, at
> OfficeLine i dag har fået den fulde box version af 9.1DK

> mvh. ERik Richard



Er der noget specielt ved den? Er den værd at investere i?

Hilsen
Lars



Ulrich Oswald (01-02-2001)
Kommentar
Fra : Ulrich Oswald


Dato : 01-02-01 00:19

anja-stampe wrote:

> Er der noget specielt ved den? Er den værd at investere i?

Hverken Netscape 6 eller Mozilla 0.7 er gået ned under MacOS 9.1 når jeg
lavede "crash-tests"
De kører faktisk bedre og hurtigere end under 9.0.4
… så følger iTuned med, og der er MacOS 9.1 "recommended"

/Ulrich

PS: Jeg har downloaded MacOS 9.1


DJ Supreme / Peter P~ (03-02-2001)
Kommentar
Fra : DJ Supreme / Peter P~


Dato : 03-02-01 12:22

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> anja-stampe wrote:
>
> > Er der noget specielt ved den? Er den værd at investere i?
>
> Hverken Netscape 6 eller Mozilla 0.7 er gået ned under MacOS 9.1 når jeg
> lavede "crash-tests"
> De kører faktisk bedre og hurtigere end under 9.0.4
> … så følger iTuned med, og der er MacOS 9.1 "recommended"

Hvor meget hurtigere, og i hvilke opgaver?


--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Erik Richard Sørense~ (01-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-02-01 02:43

Hej Lars

Ja, det mener jeg helt afgjort. OS 9.1 er tilsyneladende så stabil som en
klippe, - plus at den med de samme ekstra installationer i systemet bruger
en del mindre RAM end fx. 9.0.4 gør. - For eksempel brugte min 9.0.4US
54mb RAM, hvor 9.1 nu bruger 38mb RAM med det samme ekstra installeret.

Jeg har endnu ikke selv fået 9.1DK, men har kørt med 9.1US siden den kom
frem, og jeg kan sige, at fx. min gamle PM 7200 såvel som to andre inkl.
en G3 kører væsentlig hurtigere. Fx. har jeg endnu ikke oplevet nogen af
de her uforudsete Finder-quits, hvis man kører med store tunge programmer
som fx. Photoshop 5.5, InDesign og MS Office 2001. - Selv AppleWorks 6.04
kører mere stabilt end den gjorde på en 9.0.4US/DK.En ting mere, jeg har
bemærket, er, at printerstyring/udskrift på min gamle Laserwriter 300 også
er blevet hurtigeree.

mvh. Erik Richard

Lars wrote:

> > Så er der håb for de 'sultne' sjæle.... Jeg har lige fået at vide, at
> > OfficeLine i dag har fået den fulde box version af 9.1DK
>
> Er der noget specielt ved den? Er den værd at investere i?

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



DJ Supreme / Peter P~ (03-02-2001)
Kommentar
Fra : DJ Supreme / Peter P~


Dato : 03-02-01 12:22

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Lars
>
> Ja, det mener jeg helt afgjort. OS 9.1 er tilsyneladende så stabil som en
> klippe, - plus at den med de samme ekstra installationer i systemet bruger
> en del mindre RAM end fx. 9.0.4 gør. - For eksempel brugte min 9.0.4US
> 54mb RAM, hvor 9.1 nu bruger 38mb RAM med det samme ekstra installeret.
>

Og VM er ikke slået til i sidste tilfælde?

> Jeg har endnu ikke selv fået 9.1DK, men har kørt med 9.1US siden den kom
> frem, og jeg kan sige, at fx. min gamle PM 7200 såvel som to andre inkl.
> en G3 kører væsentlig hurtigere. Fx. har jeg endnu ikke oplevet nogen af
> de her uforudsete Finder-quits, hvis man kører med store tunge programmer
> som fx. Photoshop 5.5, InDesign og MS Office 2001. - Selv AppleWorks 6.04
> kører mere stabilt end den gjorde på en 9.0.4US/DK.En ting mere, jeg har
> bemærket, er, at printerstyring/udskrift på min gamle Laserwriter 300 også
> er blevet hurtigeree.

Wow... tja, jeg venter på OS X og 9.5! :)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Erik Richard Sørense~ (03-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 03-02-01 15:49

Hej Peter

DJ Supreme / Peter Perlsø wrote:

> > Ja, det mener jeg helt afgjort. OS 9.1 er tilsyneladende så stabil som en
> > klippe, - plus at den med de samme ekstra installationer i systemet bruger
> > en del mindre RAM end fx. 9.0.4 gør. - For eksempel brugte min 9.0.4US
> > 54mb RAM, hvor 9.1 nu bruger 38mb RAM med det samme ekstra installeret.
>
> Og VM er ikke slået til i sidste tilfælde?

Nej, - jeg bruger aldrig VM, jeg mener stadig, det er en reminisens fra gamle
dage, hvor RAM var toss-dyrt.

For at checke slog jeg VM til, - og RAM-forbruget faldt yderligere til 26.8mb!

> ...... - Selv AppleWorks 6.04
> > kører mere stabilt end den gjorde på en 9.0.4US/DK.En ting mere, jeg har
> > bemærket, er, at printerstyring/udskrift på min gamle Laserwriter 300 også
> > er blevet hurtigeree.
>
> Wow... tja, jeg venter på OS X og 9.5! :)

Hvorfor det? - Begynd med 9.1...-)

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Tadeusz W. Mollin (03-02-2001)
Kommentar
Fra : Tadeusz W. Mollin


Dato : 03-02-01 19:24

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Nej, - jeg bruger aldrig VM, jeg mener stadig, det er en reminisens fra gamle
> dage, hvor RAM var toss-dyrt.
>
> For at checke slog jeg VM til, - og RAM-forbruget faldt yderligere til 26.8mb!

Ja, det forstår jeg ikke rigtig. Hos mig er RAM-forbruget nu som før
godt 50 Mb - efter en clean-install af 9.0 DK + opgradering. I øvrigt
uden problemer.

Jeg er også holdt op med overdrevent brug af VM (double up!). Har nu
pga. de små priser 192 Mb fysisk RAM, hvilket er mere end nok. Appels
default er så en VM på 193, som jeg plejer at bruge. Skal man også slå
det fra?

mvh
Tadeusz



DJ Supreme / Peter P~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : DJ Supreme / Peter P~


Dato : 04-02-01 01:27

Tadeusz W. Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Nej, - jeg bruger aldrig VM, jeg mener stadig, det er en reminisens fra
> > gamle dage, hvor RAM var toss-dyrt.
> >
> > For at checke slog jeg VM til, - og RAM-forbruget faldt yderligere til
> > 26.8mb!
>
> Ja, det forstår jeg ikke rigtig. Hos mig er RAM-forbruget nu som før godt
> 50 Mb - efter en clean-install af 9.0 DK + opgradering. I øvrigt uden
> problemer.
>
> Jeg er også holdt op med overdrevent brug af VM (double up!). Har nu pga.
> de små priser 192 Mb fysisk RAM, hvilket er mere end nok. Appels default
> er så en VM på 193, som jeg plejer at bruge. Skal man også slå det fra?

jeg har 512 MB RAM, men har stadig VM til grundet de fordele
detindebærer...

-- - Peter root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Morten Reippuert Knu~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 04-02-01 02:00

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> jeg har 512 MB RAM, men har stadig VM til grundet de fordele
> detindebærer...

mmm. fri for hukommelses fragmentering. På min iBook med 192MB har jeg
dog slået VM helt fra, da det sparer en del på batteriet - men jeg må
indrømme at det er irriterende at Mac OS Purge, ikke virke uden VM.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

DJ Supreme / Peter P~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : DJ Supreme / Peter P~


Dato : 04-02-01 11:06

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> mmm. fri for hukommelses fragmentering. På min iBook med 192MB har jeg
> dog slået VM helt fra, da det sparer en del på batteriet - men jeg må
> indrømme at det er irriterende at Mac OS Purge, ikke virke uden VM.

Det gør det ikke`Nå, jeg har ikek brugt det i 2 år (purge, altså)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Per Erik Ronne (04-02-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 04-02-01 10:22

Tadeusz W. Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> Jeg er også holdt op med overdrevent brug af VM (double up!).

Med 72 M fysisk RAM på min 6100, er jeg nødt til at bruge virtuelt
lager. Jeg har det vist sat til 200 M.

> Har nu pga. de små priser 192 Mb fysisk RAM, hvilket er mere end nok.

32 M enheder er billige nok. 62 M enheder er langt dyrere ...

> Appels default er så en VM på 193, som jeg plejer at bruge. Skal man også
> slå det fra?

Traditionelt siger man: nej. Da virtuelt lager fungerer bedre end
alternativet. Det kan naturligvis have ændret sig i nyerere udgaver af
MacOS.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

DJ Supreme / Peter P~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : DJ Supreme / Peter P~


Dato : 04-02-01 01:26

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvorfor det? - Begynd med 9.1...-)
>
> mvh. Erik Richard

Så skal jeg rydde min harddisk, og det tager tid, som jeg ikke har meget
af.

Og jeg laver ikke system opdateringer (altså 9.0.4 med 9.1 ovenpå). Det
har jeg dårlige erfaringer med.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Morten Reippuert Knu~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 04-02-01 01:27

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> > >, - plus at den med de samme ekstra installationer i systemet bruger en
> > >del mindre RAM end fx. 9.0.4 gør. - For eksempel brugte min 9.0.4US
> > >54mb RAM, hvor 9.1 nu bruger 38mb RAM med det samme ekstra installeret.

> > Og VM er ikke slået til i sidste tilfælde?

> Nej, - jeg bruger aldrig VM, jeg mener stadig, det er en reminisens fra
> gamle dage, hvor RAM var toss-dyrt.
>
> For at checke slog jeg VM til, - og RAM-forbruget faldt yderligere til
> 26.8mb!

Mon ikke du har kørt med en disk-cache der var større end standart under
9.04 - 9.1 har formegenlig blot ændret den til standart.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Erik Richard Sørense~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 04-02-01 04:44

Hej Morten

Nix, den har altid stået til 4096k på OS 9.0.4, - og jeg har lige sat den op nu
til 8192k med 9.1.

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> > > >, - plus at den med de samme ekstra installationer i systemet bruger en
> > > >del mindre RAM end fx. 9.0.4 gør. - For eksempel brugte min 9.0.4US
> > > >54mb RAM, hvor 9.1 nu bruger 38mb RAM med det samme ekstra installeret.
>
> > > Og VM er ikke slået til i sidste tilfælde?
>
> > Nej, - jeg bruger aldrig VM, jeg mener stadig, det er en reminisens fra
> > gamle dage, hvor RAM var toss-dyrt.
> >
> > For at checke slog jeg VM til, - og RAM-forbruget faldt yderligere til
> > 26.8mb!
>
> Mon ikke du har kørt med en disk-cache der var større end standart under
> 9.04 - 9.1 har formegenlig blot ændret den til standart.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



DJ Supreme / Peter P~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : DJ Supreme / Peter P~


Dato : 04-02-01 11:02

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Mon ikke du har kørt med en disk-cache der var større end standart under
> 9.04 - 9.1 har formegenlig blot ændret den til standart.

Max disk cache størrelse er 8 MB i 9.0.4, men 32 MB i 9.1, så det kan
ikke forklare den vilde nedgang.

Jeg vil gerne høre om det kan have sin rigtighed i 9.1, at RAMforbuget
nedsættes med 15 MB... jeg har svært ved at tro det.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Ebbe Dalsgaard (04-02-2001)
Kommentar
Fra : Ebbe Dalsgaard


Dato : 04-02-01 12:52

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:
>
> > Mon ikke du har kørt med en disk-cache der var større end standart under
> > 9.04 - 9.1 har formegenlig blot ændret den til standart.
>
> Max disk cache størrelse er 8 MB i 9.0.4, men 32 MB i 9.1, så det kan
> ikke forklare den vilde nedgang.
>
> Jeg vil gerne høre om det kan have sin rigtighed i 9.1, at RAMforbuget
> nedsættes med 15 MB... jeg har svært ved at tro det.

Et par resultater før og efter opgradering fra MacOS 9.0.4DK til MacOS
9.1DK på en IMac med G3/500 og 256 MB RAM med standard disk cache (8160
K):

MacOS 9.0.4DK med virtual memory 34,9 MB / uden virtual memory 47,3 MB
MacOS 9.1DK med virtual memory 36,2 MB / uden virtual memory 50,0 MB

Resultater aflæst umiddelbart efter genstart.

Norton Utilities system info giver næsten samme resultater før - og
efter opgradering.

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk
CyberVillage of Denmark

Erik Richard Sørense~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 04-02-01 17:19

Hej Peter

Jeg véd ikke om en forklaring måske kan være, at jeg har reorganiseret alle
mine skrifter - ca. 50mb - så de igen ligger i de enkelte skriftkufferter med
tilhørende navne. Førhen havde jeg dem grupperet i 28 store 'familier' med
serif, sans serif, pica, urw, osv.osv.... i samme kuffert.

Det jeg også har lagt mærke til, er, at RAM-forbruget stiger drastisk,
såsnart jeg åbner et program med mange sharedlibs, men så falder den igen,
indtil jeg begynder at arbejde i programmet og får brug for de sharedlibs.

PS. -) ...og så har jeg lige opdaget, at jeg har sat Finders og Systems
samlede RAM-forbrug ned 10mb fra 16mb til 6mb (førhen 2x 8mb), så det er jo
nok den væsentligste forklaring, men jeg havde fuldstændig glemt, at jeg
havde sat den op med Reaper ÆV! -))

mvh. Erik Richard

DJ Supreme / Peter Perlsø wrote:

> > Mon ikke du har kørt med en disk-cache der var større end standart under
> > 9.04 - 9.1 har formegenlig blot ændret den til standart.
>
> Max disk cache størrelse er 8 MB i 9.0.4, men 32 MB i 9.1, så det kan
> ikke forklare den vilde nedgang.
>
> Jeg vil gerne høre om det kan have sin rigtighed i 9.1, at RAMforbuget
> nedsættes med 15 MB... jeg har svært ved at tro det.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



DJ Supreme / Peter P~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : DJ Supreme / Peter P~


Dato : 04-02-01 18:12

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Peter
>
> Jeg véd ikke om en forklaring måske kan være, at jeg har reorganiseret alle
> mine skrifter - ca. 50mb - så de igen ligger i de enkelte skriftkufferter med
> tilhørende navne. Førhen havde jeg dem grupperet i 28 store 'familier' med
> serif, sans serif, pica, urw, osv.osv.... i samme kuffert.

OK, det måp forklare det. Husk at en gns. bruger IKKE har hundreder af
skrifter liggende...


--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Morten Reippuert Knu~ (04-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 04-02-01 20:01

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> > Jeg véd ikke om en forklaring måske kan være, at jeg har reorganiseret
> > alle mine skrifter - ca. 50mb - så de igen ligger i de enkelte
> > skriftkufferter med tilhørende navne. Førhen havde jeg dem grupperet i
> > 28 store 'familier' med serif, sans serif, pica, urw, osv.osv.... i
> > samme kuffert.
>
> OK, det måp forklare det. Husk at en gns. bruger IKKE har hundreder af
> skrifter liggende...

Det kan _ikke_ forklare ændringen i RAM forbruget (mængden af skrifter
ændrer faktsik slet ikke RAM forbruget) - Erik har jo selv angivet den,
nemlig at han havde tildelt mere RAM under Mac OS 9
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Gunnar Vestergaard (01-02-2001)
Kommentar
Fra : Gunnar Vestergaard


Dato : 01-02-01 19:05

anja-stampe <anja-stampe@mail.tele.dk> skrev:
> Er der noget specielt ved den? Er den værd at investere i?
Prøv at kigge på
<http://developer.apple.com/technotes/tn/tn2010.html>
Det er mest for programmører, men for den interesserede er der
detaljeret beskrevet hvad der er af ændringer.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste