chokoladetoppe
Fra : Flemming

Dato : 03-04-02 12:39

Hej ng.
Min afdøde farmor lavede ofte sådan nogle chokoladetoppe til os da vi var
børn, med bl.a. rosiner, corn flakes,chokolade og palmin og måske også andet
kan bare ikke huske det!
Kan nogen hjælpe mig??? opskriften er forlængst væk men ikke minderne om
disse himmerigsmundfulde.
Mange hilsener
Gitte Jahns

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 04-04-02 20:06

Wed, 3 Apr 2002 13:39:26 +0200, skrev "Flemming" <fl.jahns@get2net.dk>
:

>Min afdøde farmor lavede ofte sådan nogle chokoladetoppe til os da vi var
>børn, med bl.a. rosiner, corn flakes,chokolade og palmin og måske også andet
>kan bare ikke huske det!

Jeg kan huske, at jeg har lavet noget lignende som barn - dog var
der ikke rosiner i. Jeg tor, at vi dengang fandt opskriften i en bog,
der var udgivet af OTA eller et andet morgenmadsfirma.
Ved en hurtig søgning på nettet, fandt jeg denne opskrift, der lyder
meget som den:

Cornflakes-toppe
125 g palmin
125 g flormelis
100 g cacao
125 g cornflakes.

Smelt palminen og lad den svale lidt af. Hæld så palminen over i en
stor skål og sigt flormelis og cacao i. Rør godt. Vend forsigtigt
cornflakes i. Sættes i små toppe (brug to teskeer) på bagepapir.
Kagerne stivner i køleskabet. Opbevares i kagedåse i køleskab.

--
Gitte.....hvis livet giver dig citroner, så lav limonade
Webshop med kosmetik & undertøj: http://kosmetik-tak.dk