IP telefoni
Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-04-02 10:49

Jeg faldt lige over følgende inde på edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1854577892

Man kan altså slutte denne tingest til sin pc, og så ringe over
nettet.

Jeg har så været ude og kigge efter en udbyder, der tilbyder gratis
telefoni i Danmark, og her var http://www.hottelephone.com en
mulighed.

Er der nogen her, der har erfaringer med IP-telefoni og evt. nævnte
box? Jeg har en 256/128 kabelforbindelse med dynamisk IP.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-02 13:07

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en 256/128 kabelforbindelse med dynamisk IP.

Er det den du skriver fra nu?
Vær opmærksom på at det muligvis ikke virker hvis du er på nettet via en
eller anden fælles NAT-ting

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-04-02 14:20

On Wed, 3 Apr 2002 14:07:04 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Er det den du skriver fra nu?

Nopes. En Pro@cces på arbejdet. Det er Esenet, hvis det siger dig
noget, jeg har derhjemme (kan let sammenlignes med Webspeed K2).

>Vær opmærksom på at det muligvis ikke virker hvis du er på nettet via en
>eller anden fælles NAT-ting

Jeg har skam hele to offentlige ip'ere til min rådighed.

Har du erfaringer i henhold til mit spørgsmål, Martin, så ville jeg
være rigtig glad om du gad dele ud af dem.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-02 14:24

> Har du erfaringer i henhold til mit spørgsmål, Martin, så ville jeg
> være rigtig glad om du gad dele ud af dem.

Jeg har erfaring med en del problemer i den retning.
Jeg mener ikke IP-telefoni er et alternativ til alm telefoni og jeg
tvivler på at IP-telefoni over andet end LANs og kontrollerede WANs
nogensinde bliver det.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-04-02 14:34

On Wed, 3 Apr 2002 15:24:04 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg har erfaring med en del problemer i den retning.

Hvorved er det problematisk for en alm. "hjemmebruger", set i forhold
til konventionel telefoni? Med den stadigt stigende båndbredde for den
alm. hjemmebruger, efter udbredelsen af ADSL og kabel, så burde det
fint kunne lade sig gøre teknisk.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-02 15:29

> [...]
> til konventionel telefoni? Med den stadigt stigende båndbredde for den
> alm. hjemmebruger, efter udbredelsen af ADSL og kabel, så burde det

Båndbredde er en ting, latency er noget helt andet.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-04-02 11:36

> "Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Båndbredde er en ting, latency er noget helt andet.

Har du prøvet det over en fast forbindelse(/adsl)?
Ham sælgeren fra Siemens der var her i huset påstod det var fuldt ud på
højde med alm telefoni og vi godt kunne skrotte det gamle med det samme.
Ydermere var helt op til 100ms i delay acceptabel(?!?!?!)
Efter hvad han hører rundt i krogene , har han så noget som helst hold i
sagerne?
Men jeg venter spændt på at modtage de 2 'prøve' telefoner så vi kan se om
det nu er så godt som han siger..

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-04-02 15:52

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:37fr8.10929$iY5.510082@news010.worldonline.dk...
> Har du prøvet det over en fast forbindelse(/adsl)?

Jeg har leget med nogle implementationer over 100 mbit LAN

> Ham sælgeren fra Siemens der var her i huset påstod det var fuldt ud

> højde med alm telefoni og vi godt kunne skrotte det gamle med det
samme.

NEVER trust a salesman.

> Ydermere var helt op til 100ms i delay acceptabel(?!?!?!)

Ja, hvis det var satellit-telefoni.

> Efter hvad han hører rundt i krogene , har han så noget som helst hold
> sagerne?

Svært at sige uden kendskab til de specifikke produkter.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-02 07:56

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:37fr8.10929$iY5.510082@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg har leget med nogle implementationer over 100 mbit LAN

Og der var det godt nok[tm]?

> på
> samme.
>
> NEVER trust a salesman.

Det gør jeg skam heller ikke ;)
Han kunne ikke svare på det mindste så snart jeg begyndte at blive teknisk,
typisk!

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-02 08:08

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:Vabs8.19095$iY5.695502@news010.worldonline.dk...
> Og der var det godt nok[tm]?

Jeg synes ikke det var godt nok, kvaliteten var som mobil.
Men det var også en implementation der var beregnet på at køre over
mindre linjer.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-04-02 09:16

On Mon, 8 Apr 2002 09:07:31 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg synes ikke det var godt nok, kvaliteten var som mobil.

Det ville mange nok synes er ok, bare de kunne slippet for at betale
telefonabb.

>Men det var også en implementation der var beregnet på at køre over
>mindre linjer.

Hvor meget komprimerede det?

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-02 13:20

> Det ville mange nok synes er ok, bare de kunne slippet for at betale
> telefonabb.

Hvis der var en stor besparelse og hvis det var ligeså nemt som en
mobiltelefon at bruge og vedligeholde kunne jeg nok også klare det. Men
de to betingelser er heller ikke opfyldt.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-04-02 09:42

> [...]
>
> Jeg synes ikke det var godt nok, kvaliteten var som mobil.
> Men det var også en implementation der var beregnet på at køre over

Det vil også kunne gå an her..
Der er tale om telefoni mellem 2 afdelinger i samme firma. Idag er der en
monster tlf regning og hvis den kunne spares væk ved at kaste en TDC P.A ind
hvert sted dedikeret til telefoni ville det jo være en kæmpe besparelse..

/Dennis

Fra : Sørensen

Dato : 04-04-02 15:29

> [...]
>
> Er der nogen her, der har erfaringer med IP-telefoni og evt. nævnte
> box? Jeg har en 256/128 kabelforbindelse med dynamisk IP.

Jeg har en sådan dims, den virker tilsyneladene OK. Men jeg syntes De gratis
servere er for overbelastede, og betalingsserverne er for dyre,
vh.
Sørensen

Fra : Henning Petersen

Dato : 11-04-02 22:11

On Thu, 4 Apr 2002 16:29:00 +0200, "Sørensen" <no@i.dont> wrote:

> Jeg har en sådan dims, den virker tilsyneladene OK. Men jeg syntes De gratis
> servere er for overbelastede, og betalingsserverne er for dyre,

Har I en link direkte til dimsen?

www.edbpriser.dk har åbenbart hikke - jeg kan ikke få fat i den.

--
Venlig hilsen / Best regards