Reifenversand og nye dæk
Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 03-04-02 09:35

Da det er ved at være stærkt tiltrængt med nye dæk, har jeg tænkt mig at
bestille gennem www.reifenversand.com. Men når man skal indtaste adresse, er
det ikke muligt at vælge land? Skriver man det bare i boksen nederst?

Jeg har tænkt mig at købe et sæt bestående af Macadam50E + 50. Nogle
erfaringer eller forslag til andre dæk?
De skal sidde på en GSX600F med 110/80/17 og 140/80/17. MC bliver brugt til
daglig transport, hygge ture og lidt længere ture ind imellem, så jeg synes
ikke, der er grund til at smide penge efter et decideret sportsdæk.

mvh
Jens

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-04-02 10:59

> [...]
> det ikke muligt at vælge land? Skriver man det bare i boksen nederst?
>
> Jeg har tænkt mig at købe et sæt bestående af Macadam50E + 50. Nogle

Hej Jens

Macadam 50 er fine dæk. Ikke det vilde, men ok og god holdbarhed. Til din MC
ville jeg personligt vælge Bridestone BT45. Det er nogle dæk med mere sport
og bedre våd greb.

Sådan udfylder du Kundeopgivelserne i Reifenversand:

Vorname, Name: = Fornavn, Efternavn
Firmenname: = Firmanavn
Straße/Hausnr.: = Gade husnumer
Stadt: = By
Bundesland: = (Skriv intet)
PLZ: = Postnummer
Staat: = Land (Skriv Dänemark)
Telefon: = Telefonnummer
Fax: = Faxnummer
Email: = E-mail
Eine Notiz an uns: = En besked til os (Skriv Mærke, Model, Årgang og Kw)
An die obige Adresse liefern = Lever til den ovenstående adresse
An eine andere Adresse liefern = Lever til en anden adresse

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-04-02 11:27

Jens Rafaelsen <rafa@math.auc.dk> wrote in article
<3caabeb3$0$1320$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
synes
> ikke, der er grund til at smide penge efter et decideret sportsdæk.

Sportsdæk er ellers billige nok hos refenversand. Fandt nogle Pilot Race
soft til prilleren. Bestilte i mandags og fik tirsdag en mail (på tysk) om
at de ikke kunne levere i de størrelser jeg havde bedt om :-/ Så deres
lagerlister er åbenbart ikke verdens mest opdaterede.

Jeg svarede så deres tyske email på engelsk, men har endnu ikke hørt fra
dem. Så enten forstår de ikke engelsk eller også vælger de at ignorere
mig.

Håber du har bedre held

--
Mikkel
#54 uden dæk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-04-02 11:28

> Jeg svarede så deres tyske email på engelsk, men har endnu ikke hørt fra
> dem. Så enten forstår de ikke engelsk eller også vælger de at ignorere
> mig.

Hej Mikkel

Skriv for gudsskyld på tysk. Selv det værste tyske er bedre end det bedste
engelske. De er ikke god til at besvare breve skrevet på Engelsk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-04-02 11:54

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> wrote in article
<a8elh8$btt$1@eising.k-net.dk>...

> Hej Mikkel
>
> Skriv for gudsskyld på tysk. Selv det værste tyske er bedre end det
bedste
> engelske. De er ikke god til at besvare breve skrevet på Engelsk.

Så har du ikke set mit tyske...
Og jeg stoler ikke på sådanne nogen automatiske oversættere - de kan jo
finde på at skrive hvad som helst.

--
Mikkel

Fra : Søren Lindholt

Dato : 03-04-02 12:03

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
> Så har du ikke set mit tyske...
> Og jeg stoler ikke på sådanne nogen automatiske oversættere - de kan jo
> finde på at skrive hvad som helst.

Jeg både tale og skrive tyskagtigt, så sig bare til...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-02 11:36

On 03 Apr 2002 10:27:08 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Jeg svarede så deres tyske email på engelsk, men har endnu ikke hørt fra
>dem. Så enten forstår de ikke engelsk eller også vælger de at ignorere
>mig.

Jeg skrev en mail på eng. til dem hvor jeg angav at de gerne måtte
svare på tysk,det er snart 14 dage siden og jeg fik intet svar....

Sendte også en tilsvarende mail til Wilhelmsen og de svarede tilbage
på tysk at de Rennsport RS1/RS2 jeg ville ha' var ikke lagervare,men
at de kunne skaffes på 3-4 dg.Wilhelmsen er godt nok en lille smule
dyrere end Reifenversand,som regel dog ikke det helt store.

http://www.motorradtechnik.de/

Pilot Race/Sport er dog en undtagelse de er ekstremt billige hos
Reifenversand i øjeblikket.

Hvilke dim. skal du bruge ?

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-04-02 12:02

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<lbmlaukh78c9g4s7r6e7v1n0cpo15pdtva@4ax.com>...
> [...]
>
> Jeg skrev en mail på eng. til dem hvor jeg angav at de gerne måtte
> svare på tysk,det er snart 14 dage siden og jeg fik intet svar....

OK, så der skal man nok ikke forvente noget hvis man skriver på engelsk
så...

> http://www.motorradtechnik.de/
>
> Pilot Race/Sport er dog en undtagelse de er ekstremt billige hos
> Reifenversand i øjeblikket.

Ja, knap 1700 for et sæt :-/
Wilhelmsen har desværre ikke et brugbart bagdæk - og hvad er kursen på D
mark mon i øjeblikket?

> Hvilke dim. skal du bruge ?

120/70 - 17 og 150/60 -17.
Fordækket må egentlig gerne være lavere, men så vidt jeg kan se kan Pilot
Race kun fåes i 70 høj.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-02 12:14

On 03 Apr 2002 11:02:24 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>OK, så der skal man nok ikke forvente noget hvis man skriver på engelsk
>så...

Hvis du får så vil jeg i hvert fald godt høre om det )

>Ja, knap 1700 for et sæt :-/

Det er vel endnu billigere et Pilot Race Soft i 150/60 står til 97.20
Euro og nogenlunde tilsvarende for et fordæk.

>Wilhelmsen har desværre ikke et brugbart bagdæk - og hvad er kursen på D
>mark mon i øjeblikket?

He-he,jow den er ikke opdateret efter konverteringen...

Han meldte tilbage med en pris på ca. 1950 kr for et sæt Rennsport
semislicks RS1/RS2 i 110/70 og 150/60,hvilket er en ret okay pris
også.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-04-02 12:49

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<eeolau81m0n5vpt5akd62fcq7fkm7p1ocv@4ax.com>...

> Hvis du får så vil jeg i hvert fald godt høre om det )

Lindholt har lige forfattet et tysk svar, så nu får vi se...

> Det er vel endnu billigere et Pilot Race Soft i 150/60 står til 97.20
> Euro og nogenlunde tilsvarende for et fordæk.

12? something for et fordæk. Omregnet i Dkk for et par dage siden blev det
1684 kr.

> Han meldte tilbage med en pris på ca. 1950 kr for et sæt Rennsport
> semislicks RS1/RS2 i 110/70 og 150/60,hvilket er en ret okay pris
> også.

Hmmm... tror lige jeg mailer ham og hører om han ikke har et par 150/60
pilot racere til at ligge. Det *kunne* jo være...
Jeg nægter ihvertfald at betale regulær pris for dem

Så hellere nogle andre.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-02 13:29

On 03 Apr 2002 11:48:55 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>12? something for et fordæk. Omregnet i Dkk for et par dage siden blev det
>1684 kr.

Hmm jeg får det nu til ca. 1515 kr før forsendelse ),men okay, vær
opmærksom på at deres betegnelser kan være lidt forvirrende
undertiden.

120/70 ZR17 TL PILOT RACE SOFT 58 W (N) Dkr 793,79
150/60 ZR17 TL PILOT RACE SOFT 66 W (N) Dkr 720,89

>Hmmm... tror lige jeg mailer ham og hører om han ikke har et par 150/60
>pilot racere til at ligge. Det *kunne* jo være...

Jepper,som sagt han er lidt dyrere men ikke meget og kan vist skaffe
det meste,der er iøvrigt slet ikke alle dæk han har liggende der er
listet.

>Jeg nægter ihvertfald at betale regulær pris for dem

Me too,for det første importerer Metzeler DK slet ikke de dim. jeg
skal bruge og derudover er DK-listeprisen slet ikke til mit budget...

>Så hellere nogle andre.

Jow,jeg overvejer også lidt forskelligt i øjeblikket,hvis bare SDU-RR
kunne snøvle sig sammen til at komme med den F**king liste....

-M

Fra : Kenneth T

Dato : 03-04-02 16:22

Hvad er forresten forskellen på de her Pilot Sport dæk, i samme demention?
De er alle fundet hos http://www.reifenversand.com

180/55 ZR17 TL PILOT SPORT 73 W (N) 144,10
180/55 ZR17PILOT SPORT C TL73W REAR (N) 142,70
180/55 ZR17 PILOT SPORT CUP TL 73W REAR (N) 173,70
180/55 ZR17 PILOT SPORT E TL 73W REAR 157,10
180/55 ZR17 PILOT SPORT B TL 73W REAR (N) 143,70

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Kenneth T

Dato : 03-04-02 21:48

> Hvad er forresten forskellen på de her Pilot Sport dæk, i samme demention?
> De er alle fundet hos http://www.reifenversand.com

Jeg er egentligt ligeglad med forskellen, jeg skal bare vide om jeg bare
skal købe det billigste af dem?
(det er jo alle Pilot Sport 180/55/17 med Z-mærke)

--
Venligst
Kenneth T